La nivel european, producția auto a pierdut aproximativ două milioane de unități din cauza închiderii fabricilor pe fondul pandemiei de coronavirus.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) spune că datele sunt în continuă actualizare, însă, până în prezent, peste 1.1 milioane de angajați au fost afectați de criză.
În cazul României, închiderea fabricilor Dacia și Ford a produs pierderi de cel puțin 68.000 de unități, conform ACEA, iar mai mult de 20.000 de salariați au avut de suferit. ACEA susține că datele sunt “conservatoare” și că impactul asupra industriei locale este de fapt mult mai mare.
Așa cum era de așteptat, cea mai afectată piață la nivel european este și cea mai mare. Germania a înregistrat până acum un sfert din totalul pierderilor de producție în Europa, iar peste 500.000 de angajați au fost afectați de criza COVID-19.
Dacia a anunțat că producția de la Mioveni va fi reluată gradual din 21 aprilie, pe “bază de voluntariat”.
Astfel, doar anumite linii vor funcționa, urmând ca producția să revină la parametri normali începând cu data de 4 mai.Via ACEA
dupa mine le zice insa bine si sigur dl grec_dan la fel scria adevaruri daca a fost sters.
dar asta e viata cind stai acasa, scrii vrute si nevrute fiert in oala cu plictis data in depresie. hmm, nu o fi si asta o manevra a lu okiu si timpanu sa cearna cine caraie mai tare nu doar pe net?