Esential
80 | de G este nivelul maxim al acceleraţiei gravitaţionale pe care îl poate suporta capul uman (pe o perioadă extrem de scurtă de timp)fără leziuni cerebrale. |
80 | de G este nivelul maxim al acceleraţiei gravitaţionale pe care îl poate suporta capul uman (pe o perioadă extrem de scurtă de timp)fără leziuni cerebrale. |
Skoda a organizat un test special la poligonul său din Uhelnice în data de 7 septembrie 2010. În premieră mondială, publicul de specialitate a putut observa două automobile Skoda într-un crash-test frontal defazat. Testul a decurs în felul următor: un Skoda Yeti care rula cu 90 km/h a intrat în coliziune frontală cu un Superb Combi care staţiona. Ambele vehicule aveau patru manechine de test asigurate cu centuri de siguranţă şi echipate cu elemente de monitorizare a forţelor la care sunt supuse.
Experţii de la Skoda Auto au analizat datele obţinute în urma testului şi au tras concluzia că ocupanţii ambelor vehicule ar fi supravieţuit fără leziuni acestui accident pentru că au folosit corect accesoriile de siguranţă. Testul de impact a fost inspirat dintr-un accident real de circulaţie studiat de cei de la Skoda Auto, iar cercetările au arătat că ambele celule de siguranţă ale pasagerilor au rămas intacte în urma accidentului, deşi acesta a avut loc la o viteză superioară de cea a testelor EuroNCAP şi a fost efectuat între două vehicule.
Toate imaginile arată cu certitudine că părţile frontale ale ambelor vehicule s-au deformat în mod gradual şi controlat ,spun experţii Skoda Auto.Cei de la Skoda estimează că modelul Yeti ar fi primit punctajul de 99.94% pentru protecţia adulţilor şi de 93.19% pentru protecţia copiilor conform grilei de la EuroNCAP. Modelul Superb Combi ar fi obţinut punctajul de 98.25% pentru protecţia adulţilor şi de 100% pentru protecţia copiilor. Cehii se mândresc cu faptul că nivelul forţelor suportate de manechinul de pe locul şoferului de la bordul modelului Yeti a fost la doar 44% din valoarea admisă de directiva ECE R 94 - adică maximum 80 de G asupra capului uman adult – în timp ce nivelul compresiei asupra toracelui a fost de 35.7% din valoarea admisă de norma respectivă. Totodată, sarcina exercitată asupra femurului a fost de 20% din maximul permis.
CLICK AICI PENTRU A VEDEA MAI MULTE IMAGINI ALE ACCIDENTULUI
Via | Skoda
Acea zona este speciala facuta pentru a se deforma si disipa forta impactului, uitati-va ca habitaclul a ramas intact,stalpul A nu s-a deformat deloc, inclusiv parbrizul e intreg.
Ambele sa fie in miscare
Ei au facut la 45 la ora de fapt si nici atat (daca nu ma credeti, au demonstrat cei de la MythBusters ca impactul la 60 la ora cu un zid este cam egal cu impactul dintre 2 masini care fiecare merg cu 60 la ora).
In plus la masina stationara nici macar nu era frana de masa trasa si nici nu era bagata in viteza.
Bataie de joc pt publicitate mincinoasa
ma uit mai sus si sunt niste prosti , pretendenti fani ai audi , banuiesc ca sunt ei care zic ca nu-i intereseaza forta impactului daca se trezesc cu masina peste ei.
Oameni buni , fanii audi invatati macar putina fizica , eu inteleg ca fanii audi sunt putini mai feminini, dar fizica trebuie invatata.
Si invatati unde se transmite forta impactului in cel ce loveste sau in cel ce este lovit .
Cele bune de la fan BAVAREZ ,.
Bayerische Motore Werke
Imi cer scuze ca nu a fost tocmai cea mai stiintifica exprimare... sper ca m-am facut cat de cat inteles :)
1. Nutu Kent, NewSymbol, Stanila - capota este un element "decorativ" al masinii, rolul ei intr-un impact este minim ... este o TABLA pe care o indoi cu mana ...
2. NewSymbol - cand dai cu masina in pom nu simti o "forta gravitationala" in plus ... forta gravitationala este una singura - asta in termeni neacademici, pentru ca in termeni academici orice obiact care are masa exercita o forta gravitationala asupra obiectelor din jurul sau ... deci Pamantul sta in Forta Gravitationala generata de masa TA , etc. Forta pe care o simti este legata de inertia pe care masa ta o are si care inertie este defapt o forta egala si de sens opus cu forta care te opreste din miscare - POMUL ;) .. suna cunoscut ?
3. BMW - sper ca "CINE LOVESTE RAMANE mai intreg" este o ironie, pentru ca , de obicei, cel care are masa mai mare ramane "mai intreg", si asta pentru ca forta care vine de la masina adversa este mai mica si astfel nu ai o deceleratie la fel de mare ca inamicul ;)
4. Tablele de pe cele 2 skode se fac terci, se poate observa foarte clar pe filmul al 2-lea , ala cu slow-motion, cum cele 2 masini "se unesc" pe primii 30-40 cm si abea apoi masina care statea incepe sa se miste, se vede clar momentul in care structura de rezistenta a celor 2 masini intra in contact ( apropo', observati cum Airbagurile sunt complet deschise, la ambele masini, in momentul in care masina stationara incepe sa se miste )
5. A lovi 2 masini la 45km/h ( ambele ) nu este acelasi lucru cu a lovi 2 masini , una stand pe loc si una miscandu-se, dar lasand masina stationara fara frana si scoasa din viteza "se apropie" ca model de un impact real, unde 2 soferi la 40-60km/h , cu un pic de frana, dau unu intr-altul ;)
si nu in ultimul rand ... manca-vash ochisorii vostri si degitele alea de baieti care sunteit, terminati cu prostiile ...
Pamantul sta in forta mea gravitationala? nu prea inteleg ce zici prin asta.
Ma rog, nu vreau sa intru in polemica cu asta din moment ce stiu de ce trebuie sa se deformeze parte din fata INCLUSIV CAPOTA si ce efecte are asta asupra mea.
La bungee jumping, daca n-ar fi coarda elastica ce s-ar intampla?
apropo', daca citesti cu atentie ai spus de mai multe ori ca forta resimtita in urma impactului este o forta gravitationala.
scuze de offtopic
( mama ce destept ma simt ca stiu ceva fizica de clasa a 6-a .... deci nu-i un argument pentru comentarii negative la adresa mea ;) )
poate aici e mai clar- de ce noi stricam nucile k ciocanul si nu invers( sa dai k nuca in ciocan). fa o incercare si ridica la 50cm un ciocan asupra unei nuci si lasa-l in cadere libera, apoi incerca invers. Greutatea joaca un rol important, ea face diferenta(100% corect). Rezultatul difera!!!
Au demonstrat ca pe langa raportul calitate /pret excelent ofera si o buna siguranta la impact.
Carcotasi vor fi multi care zic ,, nu a fost trasa frana de mana,, .. eu le spun atat : faceti testul asta cu Duster si Logan. Sau credeti ca un Bmw seria 3 din 1995 e mai sigur la impact ca un superb ?
Nu zic ca nu sunt bune masinile dar aceasta demonstratie este marketing 100%.
PS. daca nu aveti copii puneti seminte la congelator. daca nu, o sa va para rau mai incolo..
Daca te uiti atent, rotile se blocheaza DUPA ce masinile se despart, deci la ceva timp dupa ce tablele s-au strambat. Si roata care se vede in primul film nu este afectata de impact.
Spor la studiat fizica ... :)