După Kuga, Puma și Fiesta, compacta devine al patrulea model din portofoliul Ford care primește versiuni mild-hybrid.
Astfel, actualul motor EcoBoost de 1.5 litri va fi înlocuit cu versiunea mild-hybrid la 48 de volți cu motor de un litru disponibil în versiuni de 125 CP și 155 CP, care oferă și un spor pentru cuplu de 24 Nm în anumite situații din trafic.
Ford susține că noile versiuni mild-hybrid îmbunătățesc consumul de carburant cu până la 17% comparativ cu unitatea EcoBoost de 1.5 litri și 150 de cai putere cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
De asemenea, americanii menționează o îmbunătățire a sistemului Start-Stop, care va reporni motorul în numai 350 de milisecunde. Bateria la 48 de volți a fost poziționată sub scaunul pasagerului din față, astfel că spațiul pentru pasagerii din spate și capacitatea bortbagajului rămân neschimbate.
O altă noutate introdusă de Ford este un instrumentar de bord digital de 12.3 inch pentru versiunile mild-hybrid, care va oferi informații despre energia electrică stocată, dar și modul în care aceasta este folosită.
În plus, sistemul FordPass Connect va fi îmbunătățit până la sfârșitul acestui an și va include pentru prima oară notificările sistemului Local Hazard Information cu privire la evenimentele rutiere petrecute pe traseu.
Nu în ultimul rând, versiunile ST-Line și Active vor primi mai multe dotări standard, printre care se numără și acces fără cheie.
Via Ford
si nici nu e prea vechi, fie vorba intre noi, dar atat de multe compromisuri au intrat in proiectarea lui, incat zici ca fata de ecoboostul de 1 litru, cel de 1,5 e conceput de alta firma, cu nicio legatura cu domeniul auto. nu-l regreta @Tudor Moldovan, ca nu merita.
aviz deci pentru cei care gasesc sau vor gasi in anii urmatori acest motor de 1,5 benzina pe piata second hand !!! fugiti de el cat puteti, exista in schimb varianta 1 litru ecoboost, un motor reusit, inclusiv in varianta hibridizata. sau dieselurile, care provin de la PSA. francezii produc dieseluri excelente, dau clasa multora, pacat doar ca tehnologia diesel este tot mai marginalizata si interesul pe piata sh va scadea pe viitor.
esti neinformat, motorul de 1.5 e scos pentru ca le strica cifra de CO2, n-are nici o legatura cu ce spui tu. N-ai nici o baza pe care sa sustii aberatiile scrise. Daca urmaresti forumul Ford o sa vezi ca mai multe probleme au fost la frate 1.0, decat la 1.6 sau 1.5. Sa-ti iei tu rasnita ca aia o sa te tina clar mai mult decat un motor clasic in 4 cilindri. Hai sictir!
ce probleme au fost la rasnita aia de 1.0 ca pusesem ochii pe unul pe autovit, 110.000km, 4200Eu cu AC automat si alte cateva chestii
dar si preturile de germania sunt cam mari. 29000 cu ceva optionale e cam mult pentru 1.0 fie el si de 155CP.
as zice ca daca la noi apare la vreo 19000 de euro pret final dupa reduceri ar fi ceva rezonabil.
si am intrat pe articolul asta fiindca am un focus mk3 varianta de 1.5 180 cp second hand si in afara de consumul mare urban nu am ce sa i reposez. Si este second hand a fost masina de drive test deci destul de chinuit
1.0 hibrid clar e o evolutie si l as cumpara peste vreo 2 ani daca as avea bani, ar fi prima masina noua pe care as avea o. As lua pentru sistemul de franare automata si spatiul interior mai mare decat la focus mk3