Actualul Peugeot 308 facelift a fost lansat pe piață în 2017, iar acum, producătorul francez a decis să introducă o serie de îmbunătățiri pentru modelul de clasă compactă.
Atât hatchback-ul, cât și break-ul vor fi disponibile pentru comandă în noua nuanță Vertigo Blue. Totodată, pe lista echipamentelor opționale, francezii introduc jantele Zircon de 16 inch și cele Boca de 17 inch.
De asemenea, Peugeot lansează pachetul Black care propune o serie de accesorii de caroserie vopsite în negru: grila frontală, logo-ul mărcii, ramele proiectoarelor de ceață, ramele geamurilor și barele pentru fixarea portbagajului (doar pe versiunea break). De asemenea, clienții care aleg pachetul Black vor primi jante de 18 inch în nuanțele Sapphire Black sau Black Mist.
Una dintre cele mai importante modificări a avut loc la nivelul habitaclului: Peugeot 308 facelift va putea fi comandat cu cea mai recentă versiune a instrumentarului digital de bord i-Cockpit cu diagonală de 10 inch.
Totodată, finisajele din zona ecranului central au fost îmbunătățite.În funcție de piață, francezii au pregătit o serie de noutăți și în dreptul nivelurilor de echipare. Versiunea Access dispare, iar restul variantelor (Active, Allure și GT Line) vor putea fi comandate cu o serie de pachete noi: Active Pack, Allure Pack și GT Pack.
Gama de motorizări propune trei unități pe benzină și două diesel. Cei care preferă un motor pe benzină vor putea alege unitatea de 1.2 litri PureTech cu trei cilindri în versiuni de 110 cai putere (transmisie manuală cu șase trepte) și 130 de cai putere (transmisie manuală cu șase trepte sau cutie automată cu opt rapoarte). Vârful de gamă va fi reprezentat de 308 GTi. Hot Hatch-ul este echipat cu motorul de 1.6 litri care dezvoltă 263 de cai putere și 340 Nm.
Fanii unităților diesel vor avea la dispoziție motorul de 1.5 litri BlueHDI în versiuni de 110 CP și 130 de cai putere.
Deși este o îmbunătățire și, clar, ăsta va fi trend-ul la toate mărcile, faptul că s-a renunțat, sau se va renunța, la afișajul din bord old style in favoarea celui digital nu mă încîntă foarte tare. Am impresia că afișarea vitezei in cifre are un oarecare lag, bine, se poate urmari si varianta stil vitezometru clasic, dar cifrele sunt primele care îți sar în ochi. Ar fi interesant de vazut prețul vîrfuluide gamă și celei cu cutie automată.
totusi cred ca am oarece orientare cumparind mereu pe mai nimic masini fiabile, dar urite si de marci decazute ca nisan.
data viitoare cred ca imi trag un 308... dar stai, ca o fi ea urita, insa fiabila nu e nici pe departe.
Fiecare producator o are acum in paletar, chiar si Dacia o ofera pe variantele Stepway.
Cat despre 308 toate bune! Motoarele pe benzia puretech sunt foarte reusite din punctul meu de vedere, sprintene si nu consuma mult. Varianta SW are unul din cele mai mari portbagaje din segment. Mi se pare ca depaseste chiar si pe Octavia din aceeasi generatie.
Cand mi-am luat masina aveam de ales intre 308SW si Civic Tourer iar ultimul a castigat datorita ofertei la momentul respectiv, dar si datorita configuratiei bordului. La 308 te uiti peste volan la instrumentar, turometrul e invers si ca sa accesezi climatizarea trebuie intai sa apesi un buton.
Asa ca nu stiu ce sa zic...Eu nu am auzit posesor de Peugeot construit in ultimii 5-8 ani sa se planga de fiabilitate. Altfel, ca la orice masina, conteaza si cum o intretii (mai ales).
iar cu fiabilitatea aveti dreptate toate masinile moderne sint cam la fel... de proaste si nici peojeurile nu mai sint troncanite in africa inca 30 de ani dupa 10 ani de franta ca pe vremuri.
findca aproape toate au acu turbine cu buline cutii automate complicate si ecrane babane cam stricacioase de zici ca-s carton.