BMW are un final de lună aglomerat. La scurt timp de la prezentarea modelelor Seria 5 facelift, Seria 6 Gran Turismo facelift și a versiunii X2 plug-in hybrid, constructorul german a publicat o listă cu îmbunătățirile pregătite pentru mai multe modele din gamă.
Conform oficialilor BMW, motorul diesel de 3.0 litri echipat cu sistemul mild-hybrid la 48V va fi disponibil din această vară în portofoliul modelului Seria 7, dar și pe aproape toată gama de SUV-uri.
Varianta de bază a motorului de 3.0 litri cu șase cilindri (30d) dezvoltă acum 286 de cai putere la 4000 rpm (+21 CP comparativ cu vechea versiune) și 650 Nm (+30 Nm) între 1.500 și 2.500 rpm. Mulțumită sistemului mild-hybrid la 48V, motorul promite un consum mai mic de carburant, dar și performanțe ușor îmbunătățite. Tehnologia include un starter-generator capabil să suțină motorul diesel la pornirea de pe loc sau în momentul în care șoferul accelerează puternic (are ca scop eliminarea fenomenului numit turbo lag).
Totodată, prin îmbunătățirea tehnologiei pentru tratarea gazelor de evacuare cu o soluție pe bază de uree, nemții spun că motorul diesel de 3.0 litri respectă normele de poluare Euro 6d.
Această nouă variantă a motorului diesel va fi introdusă pe Seria 7, X3, X4, X5 și X6.
A doua versiune a motorului diesel (40d) dezvoltă 340 de cai putere la 4.400 rpm și 700 Nm între 1.750 și 2.250 rpm.
Și în acest caz, nemții folosesc un sistem mild-hybrid la 48V. Conform producătorului bavarez, această versiune a motorului de 3.0 litri va fi introdusă în următoarele luni pe Seria 7, X3, X4 și X7 (X5 și X6 deja pot fi comandate cu această motorizare).Versiuni noi și pentru BMW Seria 2 Gran Coupe
BMW a anunțat că Seria 2 Gran Coupe va fi disponibil din această vară și în versiunile 218d Gran Coupe și 220d xDrive Gran Coupe.
În aceste condiții, varianta 218d Gran Coupe va fi echipată cu motorul diesel de 2.0 litri care dezvoltă 150 de cai putere la 4.000 rpm și 350 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Standard, modelul va fi oferit cu o transmisie manuală cu șase trepte, dar pe lista de echipamente opționale se află și o transmisie automată cu 8 trepte. Accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 8.6 secunde (8.5 secunde pentru varianta cu transmisie automată).
A doua versiune nouă pregătită de nemți (220d xDrive Gran Coupe) va fi echipată cu un motor diesel de 2.0 litri care dezvoltă 190 de cai putere și 400 Nm.
Resursele vor fi gestionate de o transmisie automată cu opt trepte și de sistemul de tracțiune integrală xDrive. Consumul mediu mixt anunțat de nemți este cuprins între 4.5 și 4.9 litri/100 de kilometri, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 7.3 secunde (cu 0.2 secunde mai rapid comparativ cu versiunea cu roți motrice față).
Frumoasa poveste Diesel merge mai departe si nu se intrevede nicio clipa un sfarsit al sau. Nici nu are cum. O alternativa la Diesel nu exista.
Dupa cum spuneam in alt comentariu, capitalistii s-au prins urgent cum sa profite de scandalul facut de cirezile de electrificati cu planeta-n gura. Asta e doar inca un exemlu din lungul sir de aplicatii prin care capitalistii au transformat eco-isteria intr-un mijloc pentru profituri mai bune. Pentru ca de aia sunt capitalisti: au inteles cum sa se adapteze nevoilor clientului si au stiut intotdeauna sa "ia pulsul vremurilor".
La modul real, sistemele "mild hibrid" nu aduc avantaje palpabile pentru client. Dar poate sa profite de bonificatii la achizitie si scutiri de impozite. Cu alte cuvinte, ii batem pe watermelons cu propriile arme. Simplu, ca tot ce e genial.
In rest, ramane cum am stabilit: Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
Câştigul suplimentar ar fi că ne vom distra în continuare cu “optimiştii” răguşiţi (de atâta locvacitate progresistă), recte cu alde ACEdikkkfănelaha (nu ştiu ce înţelegeţi de aici – nu că ar fi ceva de înţeles). Şi poate că li s-ar potrivi de minune eventuale slujbe în cadrul departamentului de marketing (dacă există aşa ceva) de la Electrica sau Enel, dar cred că i-ar entuziasma mai mult Rombat, Caranda, Macht sau Foton.
Oricât ar deveni de “eco” motoarele termice (adică tot avansând la un nivel superior al normelor de poluare), acestea le vor sugera, invariabil, respectivilor mai sus pomeniţi ce? Oh, ce calificative previzibile: tot "poluare", tot “cancer”, tot “crimă”, tot “viitor în pericol pentru copiii noştri”, tot…”uzură morală”. În atare condiţii, nu vi se pare (mă adresez oricui cu capul pe umeri!) că, de fapt, dânşii alunecă deja în grotesc inechivoc?! Şi că le iese în relief, precum păduchele în frunte, o ură nejustificată, necontenită (ba chiar şi-o potenţează, de pe o zi pe alta, de te întrebi consternat: Doamne, de unde atâta energie în aceste forme de viaţă?), ilogică prin prisma oricărei limbi şi oricărui dialect de pe pământ şi erozivă lăuntric, adică perfect absurdă (explicabilă prin faptul că izvorăşte de undeva de foarte “jos”, mai precis din tenebre…) ?