În toamna acestui an vom face cunoștință cu cea de-a noua generație a lui Volkswagen Passat, ultima care va fi oferită cu motoare termice înainte ca modelul să fie transformat într-unul electric. Știm deja că noul model va fi disponibil doar în varianta de caroserie break, iar acesta va fi construit în Slovacia, la uzina de la Bratislava.
DIMENSIUNI MAI MARI
Acum, constructorul german tocmai a publicat primele imagini oficiale cu noua generație, aflată în ultimele faze de dezvoltare. Deocamdată, în imaginile oferite putem vedea noul model ascuns sub camuflaj, însă putem observa câteva dintre detaliile vizuale importante, în special în partea din față. Aici avem un design complet nou, cu faruri unite printr-o bandă iluminată și cu o grilă foarte mare integrată în bara de protecție.
Alături de imagini, Volkswagen ne oferă și câteva date tehnice importante despre noul model. În primul rând, aflăm că noul model va fi bazat pe noua platformă MQB Evo, care va fi prezentă și la următorul Tiguan. Față de actuala generație, noul Passat va avea o caroserie mai lungă cu 144 de milimetri, până la 4917 milimetri. Inclusiv ampatamentul va fi lungit cu 50 de milimetri, până la 2841 de milimetri. Noul Passat continuă să crească și în lățime, acolo unde avem un plus de 20 de milimetri (1852 de milimetri), iar modelul de clasă medie va crește și în înălțime cu 7 milimetri (1482 de milimetri) față de actuala iterație.
Datorită dimensiunilor mai mari, Volkswagen spune că noul Passat va oferi mai mult spațiu pentru pasagerii din spate, cu până la 50 de milimetri. De asemenea, portbagajul va crește și el până la 690 de litri cu bancheta în poziție normală, ceea ce înseamnă un plus de 40 de litri față de actualul model. Odată rabatată bancheta, capacitatea portbagajului va crește până la 1920 de litri, adică un plus de 140 de litri.
Noul Volkswagen Passat va primi o serie de dotări noi, printre care amintim de faruri LED Matrix, care vor fi disponibile opțional. Inclusiv stopurile, care vor fi unite printr-o bandă iluminată, vor avea becuri LED.
Alături de imagini cu exteriorul, Volkswagen ne oferă și câteva poze cu habitaclul noului model. Aici putem vedea un instrumentar digital de 10.25 inch și un ecran central de 12.9 inch pentru sistemul multimedia, în standard. Opțional, clienții vor putea să aleagă și un ecran central cu diagonală de 15 inch, împreună cu un heads-up display.
MOTORIZĂRI PHEV DE PÂNĂ LA 272 CP
Sub capotă, noul Volkswagen Passat va primi motorizări convenționale diesel, pe benzină, mild-hybrid și hibride PHEV. De altfel, constructorul de la Wolfsburg precizează că noul Passat va avea două motorizări PHEV, una de 204 cai putere, iar cealaltă de 272 de cai putere. Indiferent de putere, propulsorul PHEV va oferi o autonomie de circa 120 de kilometri în modul de rulare electric.
La final, noul Volkswagen Passat va mai primi și noul sistem DCC Pro pentru suspensia adaptivă. Fiecare amortizor va avea două supape pentru a reduce nivelul de vibrații și pentru a mări confortul chiar și pe drumurile cu denivelări.
Noul Volkswagen Passat va fi lansat oficial în toamna acestui an.
via Volkswagen
Masina este un ID7 combi, nu mai este nici o surpiza de design acum, vorba unui comentator de mai sus, nici nu incita, nici nu supara.
La interior nu arata asa de ieftin ca un Golf, dar display-ul ala este nepotrivit. Am fost si cu Tesle si nu ma da pe spate. De asemenea, vad ca au lasat comenzile pentru clima pe ecra, deci din partea mea un nu.
Totuşi, deţinând, nişte ani, Passat (B5.5 Variant), m-am bucurat de un spaţiu şi de un confort mai degrabă demne de o limuzină. Astfel încât am ajuns să regret că m-am dispensat de acel VW, Insignia ulterioară, chiar dacă mai “tânără” cu 12 ani, neprobând, nici pe departe, aceleaşi atuuri.
Prăbuşirea vânzărilor la sedanurile cele mai folosite (mai ales eurosegmentul D) nu poate avea drept cauză decât…CUVopatia (nu vorbim despre SUV-uri, care sunt cu totul altceva decât avalanşa de “tractoare” urbane). Epopeile Insignia şi Mondeo (cele mai bune pe segmentul lor, în momentul…dispariţiei) s-au terminat în/pentru Europa. Într-un final, se va termina Europa.