Imagini din inima noului Aston Martin DB11: motorul V12 de 608 CP a început să fie produs la Koln

de Mircea Meşter
Marti, 21.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cu ocazia primului motor V12 Twin-Turbo produs la fabrica tehnică din Koln, Aston Martin ne face un tur foto al liniei de asamblare în care vedem cum inginerii "leagă" piesele din metal care ulterior adună 608 CP sub capota noului DB11.

Aston Martin se pregătește asiduu de lansarea noului DB11, cea mai nouă generație a modelului său de bază. Iar primul pas spre momentul lansării a fost făcut ieri, la Koln, acolo unde linia tehnică de producție a asamblat primul exemplar al motorului V12 care se va regăsi pe modelul britanic. Cu această ocazie, Aston Martin ne ajută să facem un tur al liniei de producție printr-o serie de imagini care ne fac cunoștință în detaliu cu noua "inimă" a lui DB11 și pe care le puteți admira în galeria foto atașată acestui articol.

Noul motor de 5.2 litri este un V12 Twin-Turbo care oferă 608 CP și un cuplu maxim de 700 Nm, valori care duc la performanțe remarcabile: 3.9 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 320 de kilometri pe oră. Pe scurt, noul DB11 devine cel mai puternic și cel mai rapid model existent vreodată în familia DB.

Aston Martin DB11

Noul motor, produs exclusiv la fabrica AMEP (Aston Martin Engine Plant) din Koln, va aduce în gama Aston Martin tehnologii noi, precum activarea inteligentă a cilindrilor sau Start-Stop, care până acum nu erau disponibile pe modelele mărcii britanice. Fiecare motor este produs manual de câte un inginer care urmărește asamblarea de la începutul benzii de producție până la final.

Fabrica de la Koln are o capacitate de producție de 8000 de motoare pe an, aici urmând să se producă în continuare unitățile V8 de 4.7 litri și V12 de 6.0 litri.

Noul Aston Martin DB11, prezentat oficial la începutul lunii martie la Geneva, va începe să fie livrat clienților în toamna acestui an. Prețul modelulul britanic este de circa 200.000 de euro în Europa.

Comentarii (9)

  • V12 si 608 cp. Mai bine cumpara de la chrysler hellcat-ul de 707cp si termina tarbacaua.
    12 17
  • someone
    un V8 nu va fi niciodata ca un V12
    8 10
  • @someone
    Corect. V12 inseamna perfectiune !
    7 9
  • inexorabil
    Mai ȋntâi, țin să vă reamintesc că sunt “cel mai prost din curtea școlii”, echivalent cu “n-am nicio gară cu profilul auto al site-ului”. Apoi, nimic nu mă ȋncântă mai mult decât a compara voluntar “mere cu pere”, cum ar fi la capitolul configurații ȋn V. Prin urmare, aș alege tot un 5204 cc, dar anume…motorul natural aspirat al lui Audi R8 V10 Plus…și nu pentru o “plajă” și o v-max mai bune (decât “remarcabilele” de mai sus) sau pentru o masă mai scăzută. De fapt, ȋn curtea VAG, familia Porsche deține puterea, dar Audi rămâne tăticul tehnic…
    8 4
  • @inexorabil Ce ai ma ? Te-ai stricat la cap ?
    4 7
  • inexorabil
    Eu nu sunt “mă” cu tine, drăguțule. Nu ne-am bălăcit ȋn aceeași gârlă, deși AM pare a fi una…

    N-ai prins ideea…Nu apetența (mai degrabă patima) pentru (bi)turbo a unor “europene” am vrut să reliefez (oricine remarcă o realitate atât de clară ca aceasta), ci faptul că aversiunea față de “motoarele mari tipic americane” nu mai poate fi justificată ȋn niciun fel și pe nicăieri. Plus că nu eu, ci chiar cifrele astea atât de prețuite de “experți” demonstrează – fără drept de apel – că performanța nu trebuie ȋntemeiată neapărat pe turbocompresoare…Dar, mă rog, tu rămâi cu “mă” și cu extrem de previzibila "evaluare psihiatrică", dacă asta este tot ce ai ȋnțeles din expunerea mea.
    9 6
  • prostul din curtea scolii sunt eu, recunosc... deoarece nu inteleg mare lucru. Ce este aceasta Aston Martin Engine Plant? Am cautat pe net si am gasit ca ar fi integrata in fabrica Ford din Koln. Pai Aston nu semnase un parteneriat tehnic, inclusiv motoare, cu AMG?!
    PS o buba Aston Martin este motorul ala invechit de la Ford... o fi el V12 dar stim cu totii ca e derivat din motoarele Ford de serie mare de multi ani in urma... treceti fratilor odata la V8 si V12 AMG, oricat ati imbunatatii Fordul ala conceptul lui tot vechi este!

    @ inexorabil
    da, motoarele aspirate sunt de dorit in comparatie cu ”turbo-(ra)sufla(n)tele” astea, care fie vb intre noi sunt mai eficiente doar pe bancul de probe... pt ca in realitate polueaza si consuma la fel de mult ca aspiratele... dar daca tot vor V12 turbo mai bine ceva de conceptie moderna AMG decat un Ford tratat cu botox si acid hialuronic
    4 4
  • Cand vad ce comenteaza unii habarnisti despre motoare ma ia durerea de cap. Unii habarnisti ca "deh". Cei care comenteaza cu privire la puterea scoasa din nu stiu cati litri, cate turbine, si alte ineptii de genul asta au mentalitatea unui copil. Lucrurile nu sunt atat de simple. Dimensiunea si greutatea unui motor nu depind nici de cati litri are acest motor, nici de cate turbine are. Motoarele pot veni intr-o varietate de dimensiuni si greutati, care depind mai mult de modul in care au fost proiectate, decat de doi, trei parametrii tehnici.

    Motoarele V12 au niste calitati foarte distincte si apreciabile, diferite de calitatile distincte si apreciabile ale motoarelor V8. Asa vorbesc unii de parca Aston Martin nu putea scoate mai multi cai din acest motor, asta cand avem si tuneri de doi bani care scot mii de cai putere din motoare. Nu puterea ii scopul suprem dragilor. Rafinamentul, livrarea puterii, durabilitatea, modul in care motorul este adaptat masinii, acestia si multi altii sunt factorii care conteaza.

    A scoate 1000 de cai putere din motorul asta ar fi infantil pentru Aston. Nu se potriveste caracterului masinii. Motorul este perfect adaptat caracterului masinii. Hellcat face de asemenea o pereche perfecta pe un Dodge Challenger, dar nu are ce cauta pe un Aston.
    7 8
  • inexorabil
    Sam, dacă nu te deranjează ideea, te rog să-i nominalizezi pe acei habarniști…Nu mă refuza! Te asigur că nu m-aș supăra dacă m-aș regăsi printre ei ȋn viziunea ta. Ȋn al doilea rând, informează-mă care sunt acele calități aparte ale unui motor V12, că eu nu le cunosc (nu glumesc: spre ocara mea, chiar nu le cunosc!).
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru