Dacia a dezvăluit în primăvara acestui an o versiune de pre-serie a SUV-ului electric Spring, pe care îl va lansa pe piața europeană în prima jumătate a anului viitor.
Producătorul român urmează să prezinte la un moment dat și versiunea de serie a noului model, însă până atunci mai multe imagini au apărut deja pe internet.
Publicația maghiară e-cars a dezvăluit trei fotografii cu Dacia Spring pe baza unor brevete înregistrate de constructorul de la Mioveni, iar acestea oferă o perspectivă asupra designului exterior.
Deloc surprinzător, liniile de design ale versiunii de serie urmează să fie foarte apropiate de cele ale variantei de pre-serie. Astfel, se observă inclusiv farurile Full LED cu o bandă orizontală în partea superioară și elemente grafice integrate în bara de protecție, dar și stopurile Full LED care generează un efect "dublu-Y".
Dacia Spring va avea la bază SUV-ul electric Renault K-ZE comercializat pe piața din China. Până acum, producătorul de la Mioveni a menționat doar că autonomia modelului electric va fi de peste 200 de kilometri, fără să ofere însă detalii despre capacitatea bateriei.
Înainte de prezentarea lui Spring, Dacia va avea o toamnă bogată: constructorul va lansa noua generație Logan și noua generație Sandero.
Ulterior, în cursul anului viitor, Dacia ar putea prezenta și un model cu 7 locuri care să înlocuiască Lodgy.
- de ce au ajuns ungurii să aibă informații înaintea noastră?
- care ar fi cauza intervalului imens de adaptare a KZ-E-ului la cerințele UE-birocrației?
Bănuiesc oricum, ca și-n cazul Nissan Aryia, că perspectiva umflării profitului odată cu ieftinirea bacteriior (și/sau optimizarea densității lor enegetice) ar fi o explicație.
E clar deci că autonomia de +200 km WLTP anunțată e imposibil de atins cu acumulatorii *chinezoaicei* (care, pt uituci, pornește de la cca. 7K € pt. gălbiorii săraki) și nici cei 45 CP nu vor fi de ajuns prin zona noastră.
În fine, vă anunț că -- în ciuda opoziției mele acerbe :-) -- nevastă-mea a decis să mai birjărească Sirionul în așteptarea Spring-ului... dar și a e-pomenii mioritice *minuscule* de 9.300+1.350 €.
Asta, ca să știți unde vi se duce (destul din) TVA, taxe, impozite etc.:-P
Prețul de start ar putea fi însă de 15.000 €, mai ales la noi (dar mai știi? - că Dusterul e mai scump aici ca-n Vest), caz în care e-bonusul (max. 50%) ar fi de 7.500 spre 8.500 pentru o echipare mai puțin chelboasă.
Om trăi și om vedea când cu Spring ne-om plimba... și multe cafele om bea până s-o reîncărca. :-)
Renault spre diferenţă de FCA nu sunt sinceri.
FCA spuneau clar că nu au bani de electrificare, că poate vor face, şi uite că apare Fiat 500e şi ceva Jeep şi Fiat PHEV
Dar Renault o tot scaldă cu poveşti an de an şi fapte zero sau cu fooooarte mare întârziere faţă de concurenţă.
De ce?
Pentru că dacă ar scoate maşini electrice normale la un preţ normal (o dau cotită cu preţurile exagerate, bateriile nu mai costă atât de mult) nu le-ar mai cumpăra nimeni porcăriile full termice - unde profitul este gros gros (pe spatele mediului şi naturii binenţeles)
Mda
nu mai zic ca reno face zoe din 2013 cred, deci mult inainte de altii plus alte dracovenii cu stecher ca twizy, e-kangoo e-fluence etc.
trezirea deci si poate ceva antidepresive.
Zoe se produce de multă vreme dar tot răcire cu aer (un ventilator în portbagaj !!!) are şi ultimul model !!!
Cam bătaie de joc !
Ce să zic de Tesla Y cu octo-valva care optimizează transferul de căldură între motor, habitaclu şi baterii ???!!
Măcar Zoe veneau cu răcire cu apă. CARE EGAL ÎNCĂRCARE la viteze mai mari, mai de 2020 !!
Mercedes şi Porsce preîncalzesc bateria încălzită cu lichid, dar hai poate nu au inovaţia Tesla sau banii Mercedes, dar ZOE puteau măcar să îi facă încalzire / răcire cu apă precum maşinile Peugeot , nu ??
Apoi porcăria de twizy care au refuzat (din fabrică nu vine niciodată cu portiere!!!) să îi pună portiere şi te plouă ca prostu !!!??!!!?
Cauciucuri înguste + coeficient aerodinamic mai bun (o mică explicație pentru care unele sunt urâte ca porcul) + diverse alte mici trucuri cresc o idee autonomiile încă jenante.
Bine a zis cineva la altă știre, dacă se foloseau aceleași șmecherii la mașinile termice, consumurile scădeau probabil iar diferența de autonomie era mai mare.
In rest, sper pentru numele lui Dumnezeu ca n-o sa scoata o asemenea hidosenie pe piata. Arata horror.
As vedea sensul unei asemenea masinutze cu baterii numai doar intr-o perspectiva "transformatoare". Transformatoare a mijloacelor noastre preferate de transport in jucarii aidoma alora din parcul de distractii. Daca asta se doreste, si eu cred ca asta se doreste, atunci aceasta cutiutza cu roti si baterii e doar un pas mai indraznet in directia aia.
Masinute fara personalitate, oameni stersi, orase fade cu cladiri de stilca si otel, indepartarea de frumos si imbratisarea uratului ca forma facila a vietii noastre terne si nascatoare de pacienti la psihiatrie pe banda rulanta. Divaghez, dar cam asa arata viitorul, iar tendintele astea n-au inceput de acum, ci de vreo 50 de ani. Ce vedem acum e doar "finalizarea". Patrunderea uratului pana chiar in domeniul auto, care pana acum era o industrie care reusea performante uimitoare, produse care erau model pentru alte industrii, bijuterii mecanice si de design. Porcaria ideologica insa distruge tot, pana in cele mai neinsemnate domenii. Nu scapa nici cel auto se pare.
Mașinile ușoare cu capacități dinamice modeste nu au nevoie de cauciucuri late.
https://stiintasitehnica.com/masini-electrice-poluare-conexa/
per total daca pui si consumul de carburant (nu doar fabricarea) electricele scot cam jumate de CO2 fata de termice, calcule aici: https://youtu.be/G67i_Z8ukD4
"" @Masinistul:
33 kg de motorină conțin cam la fel de multă energie ca o baterie de 400 kWh.
Tesla are acum cele mai mari baterii, de 100 kWh. Pregătesc unele de 120 kWh în curând, care, apropo, cântăresc 371 kg. Chiar și atunci când sunt goale.
Avantajul mașinilor electrice este un grad foarte mare de recuperare a energiei pe decelerare. Fără pic de regenerare, cu frânare clasică, o baterie de-aia imensă de Tesla ar merge 100-150 km.
Sursa: un material foarte fain despre combustibili pe care îl veți putea citi în viitorul număr Auto Motor și Sport. ✌
Okey la fabricarea bateriilor se emit CO2.
Orice produs industrial fabricat emite PROCESUL fabricării lui CO2 !!!
Dăăhhh
Şi cât echivalent cu 33 litri diesel, adică combustibilul ante covid în medie pe o SINGURĂ LUNĂ.
MARE POLUARE DOM'LE.
Întrebarea este la UZUL BATERIEI cât CO2 se emite??? Baterie care poate fi folosită, poate, pe maşină şi 1 milion de km !??!? Şi după poate fi folosită între 10-20 de ani ca power wall ????
Cât? Vă zic eu : ZERO CO2 !
ZERO !
Asta versus 9 MILIOANE DE BARILI DE PETROL ZI DE ZI SCOŞI DIN PĂMÂNT ŞI ARŞI ÎN ATMOSFERĂ !
ZI DE ZI, AN DE AN, FĂRĂ ÎNCETARE.
Pai pentru ce ai avea nevoie de roti mai late si cu diametru mai mare? Sa nu uitam cui se adreseaza masina asta, se vrea cea mai ieftina electrica de pe piata deci nu cred ca cei ce o vor cumpara vor vrea sa plateasca o avere pe anvelope. Plus de asta anvelope inguste inseamna rezistenta redusa la rulare ceea ce e benefic pentru autonomie
Amintesc doar că bateria kick-scooter-ului meu (Li-Ion 52 V / 18,2 Ah, deci aproape 1 kWh) nu m-a ținut nici 2 ani/8.000 km, de milion nici vorbă... și nu era chinezărie, ci orezărie coreeană LG.
A, să nu uit, și prețul uneia noi e de 600 €. Per 1 kWh. Hâc . :-(
...Vreți însă roți lătărețe, spoilere și splittere?!
https://www.evo.co.uk/news/17327/renault-kwid-racer-concept-budget-hot-hatch-for-emerging-markets
...va ieși deci probabil pe țeava hexagonală și un mild-hot-hatch Kwid-Spring-K-ZE GT / RS pentru săraci (f. simpatic zic eu), dar sigur NU electric, că ar hali 30 kWh pe suta de kilometri.
În rest, rămâne cum am stabilit. :-)
(Hait, am uitat că-s în concediu -- până oi reveni, drumuri bune și postări *rele* vă urez !).)
Azi am fost sa comand o nouă baterie pentru Sirion-ul soției. Mda, acea baterie pe care o are orice mașină pe benzină, motorină, gaz, etc... Cea care și-a dat duhul avea 2 ani și jumătate de când a fost cumpărată... garanția... 2 ani. Am avut la viața mea trei mașini cumpărate de noi. Ciudat, dar bateriile originale au ținut pe fiecare din cele trei mașini mai bine de 10 ani, cam 12 - 13. Odată ce le schimbi, țin un pic mai mult decât garanția, și am luat Varta Premium, închipuindu-mi că sunt mai bune. Este un caz clar de dublu standard. Și nu se întâlnește numai la baterii, dar să rămânem la ele.
Dacă pentru o mașină clasică este să zicem enervant să tot schimbi bateria, pentru o mașinuța cu baterii asta ar însemna o adevărată tragedie. Închipuiți-va că cumpărați o mașină hibrid SH, este plină piața. Multe cu bateriile abia schimbate. Îți imaginezi că opt ani nu mai ai treabă, că atât au ținut cele originale. Dacă după doi anișori pică bateriile și mașină devine inutilizabilă?
Apoi, poluarea despre care vorbeam in anteriorul meu comentariu, dată de fabricarea bateriilor se dublează daca vrei sa păstrezi o mașină electrică mai mult de zece ani!!!
A, să nu uit, și prețul uneia noi e de 600 €. Per 1 kWh. Hâc "
Am mai comentat la alt articol cum că mă bătea gândul să-mi iau un Ford Escape hybrid... Proprietarul care îl vindea tocmai îi schimbase bateriile, erau proaspete pe mașină. Așa că cel puțin teoretic, 8 ani aș fi fost asigurat. Doar că peste opt ani eu pensionar, soția peste șase. Așa că am căutat să văd cât ar costa sa le schimb din nou la vremea respectivă și dacă ne permitem din veniturile de pensionari... Am găsit în SUA pachetul de baterii original la 3800 $, cam 3200 €... Doar că cei de la Ford România mi-au spus că se pot schimba doar la reprezentanța Ford de unde a fost comercializat. Știind ce adausuri au reprezentanțele la piesele de schimb... l-am întrebat pe olandez cât l-a costat înlocuirea pachetului de baterii. Mi-a trimis o copie după factură și bănuielile mi s-au adeverit: 7800 € pachetul și manopera! Așa că am spus pas...
ʕ´• ᴥ•̥`ʔ
Aveţi dreptate bateriile care vin din fabrică cu maşina nouă ţin dublu, dacă nu chiar triplu decât cele aftermarket indiferent de marcă.
Nu ştiu de ce, dar se pare că aşa este.
Ford are sistemul luat de la Toyota, dar Toyota are sistemul hibrid foarte bun dar de majoritatea au bateriile nichel metal care sunt mult mai proaste decât cele litiu ion
Păcat, mare păcat
De aceea sper ca concurenţa Tesla să îi pună pe jar, atât la calitate cât şi la preţuri pe restul producătorilor auto care jecmăneasc clienţii
Scuterul ce an de fabricaţie?
Dar bateria?
Redactia AM n-a fost in stare nici macar sa corecteze tampenia cu SUV din articolul scris intocmai de redactia AM si tu visezi sa modifice comentarii?
Trebuia să vină şi un astfel de moment, recte în care să vă anunţ pe toţi că, începând cu această zi, eu nu mai postez niciodată pe AM. Din consideraţie şi de dragul unor utilizatori (puţini, totuşi – şi pe care nu-i voi ocoli cu voturile cuvenite), voi rămâne însă simplu cititor şi doar al articolelor axate pe M.A.I. sau care denotă substrat educativ pe plan rutier.
PS. Nu glumesc; sunt maximum serios.
Bateria de pe Sirion putea să-și dea duhul și din cauza unei exploatări greșite. În altă ordine de idei, bănuiesc că bateria instalată pe mașinile noi nu sunt depozitate foarte mult de la momentul în care au fost formatate. Mai demult, am văzut și eu pe forumuri destule critici la adresa unor baterii, printre care și Varta. Dar nu știu cât de obiective sunt aceste relatări. În schimb, o baterie aftermarket poate sta mult in depozite și magazine, fapt ce duce la sulfatarea prematură a lor. In mod normal, o baterie Pb-acid trebuie pusă la încărcat (macar o dată la 3 luni) și trebuie ferită de temperaturi extreme, chiar dacă este doar depozitată. Altfel, există riscul să cumpărați o baterie compromisă din start, indiferent de marcă.
Problema pe care am observat-o este că au început să se oxideze bornele la câteva luni după ce am cumparat-o...
Tot ce se poate sa fie depozitare mult timp in depozite, timp in care nu se ocupă nimeni de mentenanța lor.
Ideea este că am observat și la bateriile pentru telefoane că odată schimbată bateria, cea noua (deși originala, cumpărată după cod) își pierde calitățile cam in jumătate din timpul în care s-a întâmplat cu cea din fabrică. Am pățit asta cu trei telefoane diferite. Mie mi se pune pata pe vârfuri de gamă, prețurile pe măsură așa că nu-mi permit să dau cate 1000 și de € in fiecare an, in general le țin între 3 și 4 ani. Și tot de regulă după doi ani trebuie să le schimb acumulatorul. Și sunt mulți care scriu pe forumuri pe tema asta, de aceea eu sunt convins că pentru producători este o calitate, pentru clienți alte "standarde"... •́ ‿ ,•̀