În vara anului trecut, BMW a publicat primele imagini și informații despre iX5 Hydrogen, cu alte cuvinte versiunea cu pile de combustie pe bază de hidrogen a actualului X5. SUV-ul a debutat oficial în cadrul Salonului Auto de la Munchen.
Acum, constructorul din Munchen revine cu o serie de fotografii din timpul testelor de iarnă, desfășurate la centrul din Arjeplog, Suedia. Potrivit mărcii germane, aceasta este una dintre ultimele sesiuni de teste ale noului iX5 Hydrogen înainte de debut.
Printre altele, inginerii s-au asigurat că noul SUV cu pile de combustie pe bază de hidrogen oferă performanțe maxime chiar și la temperaturi extreme, de - 20 de grade Celsius.
Potrivit reprezentanților companiei, iX5 Hydrogen "reprezintă o alternativă viabilă la un vehicul alimentat cu energie electrică stocată în baterii."
BMW iX5 Hydrogen va fi produs în serie mică. Motorul electric dezvoltă 374 CP, iar hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 bar, confecționate din plastic ranforsat cu fibră de carbon. Împreună, cele două conțin 6 kilograme de hidrogen.
Umplerea rezervoarelor durează 3 - 4 minute, susține producătorul din Munchen.
via BMW
Totusi, astept, si sper sa se concretizeze motorul pe combustie cu hidrogen intr-o masina japoneza de pana-n 25 k Euro!
Motorul pe combustie cu hidrogen nu cred ca va fi introdus pe masinile de serie. Fata de solutia cu pila de hidrogen, motorul cu combustie are emisii de NOx. Ori reducerea sau mai bine spus eliminarea acestor emisii este o prioritate.
sincer, daca nu apare curand o inovatie de incarcare ultra rapida in orice conditii, viitorul pare mai fezabil cu hidrogen decat pur electric.
Nu ar fi "fezabil" in sensul că ar costa de 5x mai mult pe km lejer. Ai fi dispus să plătești așa mult?
Asa este, dar:
Although hydrogen is a clean fuel compared with petrol or diesel, it’s only completely emissions free when converted in a fuel cell system to generate electricity. When burned in a combustion engine it isn’t – quite. Although no unburned hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO) or CO2 are produced, nitrogen oxides (NOx) are. Air is 78% nitrogen, and in combustion it’s oxidised to produce the toxic NOx – but how much depends on how hot things get in the combustion chamber, and that’s where hydrogen engines can have an advantage.
Hydrogen is much less fussy than petrol or diesel, mixing and burning fully and efficiently in a much wider range of air-to-fuel ratios. As a result, a hydrogen engine can be run very lean (more air, less fuel) and still produce much lower ‘engine-out’ levels of NOx than petrols or diesels. Tailpipe emissions can be reduced to minute levels using existing exhaust emissions tech.