Imaginea Toyota a scăzut în ochii clienţilor din SUA din cauza recall-urilor

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 15.12.2010
Cei de la JD Power au anunţat rezultatele studiului anual de tendinţe ale cumpărătorilor de maşini noi. Circa 19% din respondenţi au decis să evite marca Toyota din cauza rechemărilor în service.

Potrivit unui studiu realizat de JD Power în Statele Unite ale Americii, un număr din ce în ce mai mare de clienţi a început să evite reprezentanţele Toyota în căutarea pentru un automobil nou. Motivul din spatele acestei decizii pare să fie numărul ridicat de recall-uri operate de cei de la Toyota, deşi acestea arată faptul că producătorul nipon de automobile încearcă să repare micile scăpări ale furnizorilor. Deşi recall-urile (n.r. adesea anticipate şi fără probleme în viaţa reală) arată grija faţă de consumatori, faptul că acestea au loc denotă o lipsă de atenţie în decursul procesului de fabricaţie.

În cadrul studiului Avoider din 2010, 19% din respondenţi au declarat că au evitat marca Toyota din cauza "reputaţiei proaste". Anul trecut, acelaşi sondaj arăta faptul că 17% din respondenţi au refuzat vizita la reprezentanţele aceleiaşi mărci din motivul de mai sus. Totodată, 15% din respondenţi au declarat că sunt "îngrijoraţi în privinţa mărcii şi a viitorului acesteia", motiv pentru care au evitat vizita la reprezentanţă pentru achiziţia unui vehicul nou. În contrast cu rezultatele din ultimii doi ani, Toyota era o marcă văzută foarte bine în Statele Unite ale Americii şi nu numai în ceea ce priveşte fiabilitatea şi imaginea de marcă.

Cei de la JD Power spun că percepţia clienţilor se schimbă foarte greu, în special dacă vorbim de probleme de fiabilitate sau de siguranţă. Potrivit unor studii, durează între trei şi cinci ani pentru a schimba percepţia unui client despre o marcă cu probleme, iar cei trei ani sunt luaţi în calcul de la repararea problemei cu pricina.

Mărcile cu un nivel ridicat al fiabilităţii percepute au luat o serie de măsuri care să le asigure o imagine bună în următorii ani. Pe lângă creşterea propriu-zisă a fiabilităţii, aceştia aplică o serie de strategii de marketing şi se bazează chiar şi pe referinţele personale.

Cel mai frecvent motiv pentru evitarea achiziţiei a unui model nou pare să fie aspectul exterior. Circa 35% din clienţii de automobile noi au declarat că preferă modelele frumoase şi că design-ul este un criteriu important pentru ei. Cel de-al doilea motiv este preţul, important pentru doar 23% dintre respondenţi. Pe locul trei vine fiabilitatea şi fiabilitatea percepută, importantă pentru 20% dintre respondenţi. Aspectul interiorului este pe locul patru, cu 19% din voturile respondenţilor. Pe ultimul loc se află percepţia imaginii de marcă, problematică pentru 16% dintre respondenţi.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (3)

  • corect
    Da
    Mi se pare corect , e o reactie normala , reactie pe care s-a mizat cand s-a declansat acest circ .

    Se mai indoieste cineva ca americanii sunt cei mai buni regizori din lume ?

    Si totusi daca nu aveau de ce sa se agate nu se agatau , dar ...
    8 2
  • @corect
    intr-adevar nu cred ca se mai indoieste cineva de faptul ca america e in spatele circului cu toyota!
    in legatura cu replica ta : "Si totusi daca nu aveau de ce sa se agate nu se agatau " ,asa e au avut de ce sa se lege dar sa nu uitam ca fabricantul acelor pedale de acceleratie buclucase era o firma canadiana cu actionariat majoritar american!
    3 2
  • termal
    tinichele
    e firma canadiana,dar pedalele alea cu pricina tot de toyota sunt proiectate.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru