Subcompactele, modelele care aparţin clasei mici sau segmentului B, urmează să fie detronate din poziţia de lider al pieţei auto din Europa, spune o analiză a celor de la IHS Automotive. Cea mai populară categorie de automobile de pe Bătrânul Continent o să fie SUV-ul mic, spun cercetătorii de la respectiva de consultanţă. Subcompactele au fost cea mai populară categorie de automobile din Europa în ultimii opt ani, cand au detronat compactele, iar tendinţele din piaţă arată că SUV-urile mici vor fi noua tendinţă în piaţă, lucru reflectat şi în modelele pe care le lansează majoritatea producătorilor de volum. Vestea interesantă pentru fanii subcompactelor este că această detronare va avea loc doar în 2014, spun analiştii, anul 2015 urmând să aducă numeroase lansări de modele de segment B, care vor întoarce balanţa în favoarea hatchback-urilor şi berlinelor de clasă mică.
Peugeot creşte producţia lui 2008 pentru a cincea oară
Vinovaţi de detronarea subcompactelor de pe prima poziţie în preferinţele europenilor nu au fost clienţii, ci producătorii, care au lansat o avalanşă de modele în speranţa că vor fructifica un segment în creştere, lucru care s-a şi întâmplat, cu tot cu o canibalizare internă în rândul anumitor game. Spre exemplu, în gamele Renault şi Peugeot, lansarea SUV-urilor mici ale celor două mărci a dus la scăderea vânzărilor de subcompacte, după cum remarcă analiştii de la LMC Automotive studiind cifrele de la JATO Dynamics.Grup de cercetare francez: "Toate uzinele auto din Europa ar putea fi profitabile începând cu 2020"
Craiova nu va produce Fiesta: noua generaţie a modelului Ford va fi asamblată la uzina din Koln
Piaţa de subcompacte nu va primi jucători noi în viitorul apropiat, spun specialiştii de la IHS Automotive, deoarece marjele de profit ale acestor modele sunt prea mici pentru a atrage atenţia producătorilor premium. Vânzările subcompactelor ar putea fi din nou în pericol în 2020, când producătorii implicaţi în segment vor trebui să investească în dezvoltarea soluţiilor de reducere a consumului de carburant în vederea respectării normelor europene de emisii CO2. Acest lucru s-ar putea răsfrânge în scumpirea modelelor respective, lucru care va afecta direct consumatorii.
OFICIAL: Peugeot 308 este Maşina Anului în Europa 2014
Via AutomotiveNews (înreg.) | IHS Automotive
SUV-urile compacte sunt cumparate de 90 % dintre clienti doar pentru imagine/aspect. Tot acelasi procent nici nu are nevoie de putinele lor calitati OFF road.
In rest sunt cu 30% mai scumpe decat o compacta,
consuma cu 20-30 % mai mult (tractiune 4x2-4x4),
au in general aceiasi oferta de spatiu.
Singurul lucru bun la acesta categorie este garda la sol mai mare, care ar fi fost realizabila
Si aceste masini arata ff bine, mult mai bine decat "rivalele" compacte. Oricand as alege o Kuga fata de un Focus sau un Sportage fata de Ceed sau un Duster fata de un Logan. Intr-adevar sunt mai scumpe si consuma mai mult, dar cine isi permite cumpara.... cine nu, nu. Dar in niciun caz nu este o cacialma, este ceva absolut normal.
Mi se pare absolut normal ca cel putin 90% dintre clienti sa isi aleaga masina pentru imagine/aspect !!! Procentul poate sa fie chiar de 100%, din simplul motiv ca orice om isi cumpara masina care ii place cel mai mult!! SUV-urile compacte arata, in general, foarte bine, oricand as alege un Sportage fata de un Ce'ed, o Kuga fata de un Focus sau un Duster fata de un Logan, iar noul Qashqai arata f. bine... Stati sa apara noul Tiguan si viitoarea Skoda SUV!!! vor face vanzari foarte bune...Ramane problema pretului mai mare si al consumului, deci aceste masini vor fi cumparate de cei ce isi permit sa dea un ban in plus fata de o compacta, iar un consum cu 1-2l/100km in plus nu ii deranjeaza. Pentru banii dati in plus primesc pe langa o masina care arata f. bine (nu ne dorim toti acest lucru?!) si o tractine 4x4, o garda la sol marita, lucruri absolut folositoare si care iti confera mai multa placere cand conduci o masina... Nu vad unde este cacialmaua, eu cred ca este ceva abslut normal !!