Iesi din anonimat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cea mai fascinanta parte a meseriei de jurnalist auto este posibilitatea de a urmari intreg ciclul de viata al unui model. Practic scriem despre el cand se naste, vanam fotografiile spion, suntem prezenti la lansare, avem ocazia de a-l testa primii si intr-un final tot noi suntem cei care anuntam stoparea productiei sau noul inlocuitor.
Acest lucru ni s-a intamplat de curand cu Alfa Mi.To si BMW X6. Anul trecut, atunci cand Automarket transmitea live de la Frankfurt, am avut ocazia de a vedea pe viu nasterea unui model de referinta in gama BMW.
Era vorba despre conceptul care anticipa actualul X6 si o viitoare versiune hibrida a acestui. Saptamana aceasta, la mai putin de un an de la lansarea conceptului am avut ocazia de a vedea si simti pe viu cel mai nou model BMW prezent in Romania. X6 a inceput deja sa faca furori in randul celor cu dare de mana, exemplarele fiind intens vanate de pasionati sau de cei care vor sa se afiseze cu cea mai noua masina bavareza.
Design cu camp magnetic
Atunci cand a fost dezvaluit pentru prima data, X6 a starnit numeroase controverse in privinta designului, ca de altfel majoritatea modelelor constructorului bavarez din ultima vreme. Acum, cand publicul s-a obisnuit cu filosofia de design adoptata de X6, noul model este privit cu mare interes de orice trecator.
Pacaliti putin de dimensiunile asemanatoare cu cele ale unui "banal" X5, trecatorii care trec dincolo de aparente zabovesc cu privirea secunde bune asupra masinii. Tot timpul pe care l-am petrecut la volan sau pe langa asa zisul crossover ne-am simtit urmariti, masurati din cap pana in picioare si uneori chiar intrebati despre performantele masinii.
Recunoastem ca am reusit sa citim invidie in ochii unui sofer de Jaguar si am intors capetele tuturor posesorilor de X5. Dupa foarte mult timp, X6-le este masina care hraneste excesiv ego-ul proprietarului.
Care este insa reteta succesului? Ce a reusit sa faca BMW si ceilalti producatori nu? X6 aduce foarte mult la design si dimensiuni cu X5. Partea posterioara este cea care difera cel mai mult. Prin ce se individualizeaza insa noul X6 si ce anume preia din filosofia de design a brandului?
Grila dubla nu poate lipsi de pe nci un model, ca si blocurile optice fata botezate popular "ochi de pisica". Capota usor bombata inspira agresivitate. Linia caroseriei devine insa confuza in dreptul montantului B cand se arcuieste usor spre posterior, designul aducand foarte mult cu un coupe. Imaginati-va un Seria 6 de dimensiunile unui X5.
De aici si controversele privind clasa in care poate fi incadrat noul model BMW. Constructorul sustine ca avem de a face cu un off-road-er de lux definit cel mai bine de sintagma Sports Activity Coupe sau prescurtat SAC.
In comparatie cu actualul X5, Sport Activity Coupe-ul bavarez este mai lat cu 60 de mm in parte posterioara si dispune de o garda la sol mai redusa cu aproximativ 10 mm. Linia mai joasa a acoperisului ofera si un centru de gravitatie mai redus.
Robustetea modelului se observa in primul rand in partea posterioara, unde linia alungita a hayonului si forma noua a stopurilor reusesc sa imprime un aspect sportiv si proaspat. Deflectorul si cele doua tevi de esapament cromate completeaza look-ul agresiv si bine inchegat.
Interior premium plus
Asa cum ne-a obisnuit si cum ii sta bine unui constructor premium, interiorul redefineste notiunea de lux. Tapiseria din piele fina, de culoare bej, creeaza o armonie perfecta cu plansa de bord de culoare neagra presarata din abundenta cu insertii de crom si lemn. Calitatea finisajelor creeaza o senzatie deosebit de placuta la atingere creata in primul rand de plasticul moale si calitatea pielii.
Portierele sunt de asemenea imbracate in piele, doar buzunarele de sustinere fiind din plastic. Volanul imbracat in piele neagra cu cusaturi fine si manerul schimbatorului placat cu inox asemeni joystick-ului iDrive se incadreaza si ele perfect in ansamblul habitaclului.
Simplitatea comenzilor instalatiei de climatizare si audio este o bila alba pe care o acordam celor de la BMW, singurul inconvenient fiind doar pozitionarea prea joasa a acestora. Daca stam insa sa ne gandim ca acestea pot fi controlate si prin intermediul sistemului iDrive, mult mai usor, atunci intelegem asezarea acestora.
In plus, din ce am experimentat noi, este mult mai facila utilizarea joystick-ului decat a butoanelor. Simplitatea instrumentelor de bord si a ceasurilor este o trasatura aparte pentru BMW, care incearca astfel sa usureze lizibilitatea.
Spatiu interior generos
Spatiile de depozitare numeroase si complexe vor fi pe placul tuturor pasagerilor, acestea fiind capabile sa inghita tot felul de obiecte: de la telefoane mobile la acte. Spatiul interior este destul de generos fie ca stai pe locurile din fata sau pe cele din spate. Din fericire pentru unii, din pacate pentru altii, bancheta spate este compartimentata, existand doar doua locuri, ceea ce se vrea o trasatura definitorie intre X6 si X5, care poate gazdui chiar si sapte pasageri.
Ocupantii locurilor din spate cu o inaltime mare se vor simti putin stanjeniti de arcuirea acoperisului care este mai jos decat cel al X5-ului. Spatiul pentru picioare este insa mai mult decat suficient.
Nu puteam sa nu remarcam, apropo de spatiile de depozitare, deschiderea ingenioasa, dar prea putin practica, a cotierei si torpedoul ascuns, care se dezvaluie la simpla apasare a unui buton de pe plansa de bord. Torpedoul ascunde la randul sau unitatea DVD in care puteti insera un CD-ul dumneavoastra cu muzica sau filme.
Gadget-uri de ultima generatie
Sa trecem insa si la arsenalul tehnologic si la gadget-urile care fac viata roz pentru sofer si pasageri. Buna dispozitie in interiorul habitaclului va fi asigurata de un sistem audio performant, care pastreaza fidelitatea chiar si la volum maxim, cu o sumedenie de reglaje pentru a putea obtine calitate extraordinara.
Confortul este sporit de climatizarea bi-zona si de gurile de ventilatie pentru locurile din spate. Incalzirea in scaune este deja un optional banal pe modelele BMW, ultimul moft inventat de bavarezi fiind ventilatia in scaune, care se dovedeste o adevarata "mana cereasca" in aceasta perioada caniculara. Soferul si pasagerul din dreapta pot selecta chiar si nivelul de ventilatie din scaune, avand la dispozitie trei trepte de selectie.
Si fiindca tot am ajuns la scaune se cuvine sa va avertizam in privinta unui lucru: aveti grija pe ce comenzi apasati, sunt atat de multe incat va dura o perioada pana va veti obisnui cu ce anume face fiecare. Veti avea la dispozitie doua functii de memorare, reglaj pe inaltime, reglaj lombar, reglaj al tetierelor si multe alte parti ale scaunului care vor incerca sa gaseasca pozitia care va convine cel mai mult. Volanul este de asemenea reglabil electric pe inaltime si in adancime.
Farurile cu xenon, senzorii de lumina si de ploaie, ESP-ul, proiectoarele adaptive, frana de mana electronica, magazia cu 6 CD-uri, conexiunea auxiliara, oglinzile electrice incalzite, pilotul automat, butonul de pornire si sistemul iDrive sunt doar cateva din tehnologiile care fac din X6 un automobil la bordul caruia nimic nu iti poate lipsi.
Motor potent cu performante de invidiat
Sa trecem acum si la ceea ce BMW X6 poate ascunde sub capota. Daca va ganditi ca o masina care cantareste peste doua tone nu poate fi agila ei bine va inselati. Vorbim de BMW si de cele mai bune motoare din Europa, incoronate in ultimii ani de cele mai bune publicatii de specialitate.
Noi am simtit furia unui diesel cu sase cilindri in linie, de 3.0 litri, cu tehnologie Variable Twin Turbo care dezvolta 286 de cai putere si un cuplu motor impresionant, de 580 Nm. Personal marturisim ca acesta s-a simtit cel mai bine intre 1.800 si 2.400 de turatii. Cu o asemenea herghelie sub capota nu veti pierde prea mult timp pana la 100 km/h, doar 6.9 secunde, in timp ce viteza maxima este fixata la 236 de km/h. La viteze de peste 180-190 de km/h masina ramane extrem de stabila, motorul diesel nu iti zgarie timpanul deloc singurul detaliu care te va trezi fiind rapiditatea cu care se succed lucrurile din jur.
Forta care se ascunde sub diesel-ul de top este mai mult decat suficienta, cuplul motor foarte mare fiind aliatul numarul unu pe drumurile greu accesibile, unde masina trage destul de bine si se descurca excelent multumita sistemului de tractiune integrala XDrive. Singurul dezavantaj ar putea fi garda la sol destul de redusa care nu ii permite noului X6 sa aiba pretentii de off-road-er, desi silueta il ajuta.
xDrive isi face datoria admirabil
Fiindca tot am ajuns la tractiunea integrala, se cuvine sa amintim si de transmisia automata in sase trepte care transfera puterea ambelor punti prin intermediul sistemului inteligent XDrive. Acesta poate transfera cuplul necesar in functie de aderenta fiecarei roti. Mai mult decat atat, multumita functiei Dynamic Performance Control, sistemul xDrive poate distribui variabil puterea pe rotile din spate.
Vorbim practic de cea mai importanta calitate a noului X6, aceea de a sta pe sosea in orice conditii si in orice viraj. Caracterul supravirator sau subvirator este combatut excelent de noua tehnologie BMW, care te face sa te simti in siguranta si sa abordezi cu indrazneala orice viraj.
In plus, spre deosebire de X5, soferul are un control total al distributiei cuplului cu o simpla apasare de buton. Astfel soferul poate afisa si apoi selecta cuplul si puntea pe care doreste ca acesta sa fie distribuit.
Cutie automata cu sase trepte
Cutia automata cu sase rapoarte poate oferi doua moduri de selectie a treptelor: unul normal si unul sportiv. Asa cum probabil v-ati dat seama, modul normal are rolul de a economisi carburant in timp ce odata actionat butonul Sport de langa maneta schimbatorului nebunia poate incepe, turometrul urcand amenintator pana la 3.500-4.000 de rpm inainte de a schimba treapta.
Motorul este astfel exploatat la maxim insa consumul creste considerabil. Cei care isi doresc o masina mai sportiva pot fi insa nemultumiti de o mica intarziere a cutiei automate, care cupleaza tardiv uneori. Solutia de compromis este comutarea transmisiei manuale, soferul obtinand un comportament super sportiv, extrem de agresiv, prin schimbarea treptelor de viteza cu ajutorul padelelor cromate din spatele volanului sau cu banalul schimbator.
Trebuie sa recunoastem ca padelele sunt destul de incomode fiind pozitionate mult prea spre centrul volanului. Pozitia lor favorizeaza mai mult retrogradarea si mai putin avansarea. Mult mai utila ar fi fost pozitionarea acestora mai aproape de cercul volanului.
BMW a introdus si o frana electronica la stationare care se activeaza prin simpla apasare a butonului cu indicaticul A de laga schimbatorul de viteze la fiecare pornire a motorului. Acesta permite stationarea la semafor sau in rampa fara ca masina sa se miste, desi schimbatorul se afla in pozitia D. Treapta de parcare se activeaza imediat ce usa masinii a fost deschisa.
Consum pe masura performantelor
Vom atinge acum coarda sensibila a noului X6 si anume consumul. BMW ne-a obisnuit cu cifre oficiale corecte insa noul Sport Activity Coupe se pare ca nu este tocmai fair-play cu clientul sau. Consumul creste ingrijorator in modul Sport sau atunci cand soferul foloseste functia manuala de schimbare a treptelor de viteza.
Un sofat mai economic nu am incercat ce-i drept, dar in conditii mixte de trafic, in care au predominat insa drumurile extraurbane, consumul a inregistrat o valoare de 16 litri la 100 de km, dublu in comparatie cu valoarea anuntata de producator: 8.2 litri la 100 km. Merita insa sa incercati si folosirea cumpatata a acceleratiei si un stil de condus mai cuminte pentru a obtine o valoare cat mai apropiata de cea oferita de constructor.
Resursele de sub capota sunt tinute in frau de un nou sistem de frane, dezvoltat special pentru X6, care include printre altele discuri ventilate cu diametrul de 385 mm si etriere din aluminiu. Acestora li se adauga un adevarat arsenal de sisteme de siguranta care cuprinde banalele airbaguri, si sisteme ABS, DSC si DTC dar si mai sofisticatele ISM (Integrated Chassis Management), DPC (Dynamic Performance Control) si TSC (Trailer Stability Control).
Pret pentru domnii generosi
Atunci cand spunem BMW, spunem forta, motoare puternice si un interior rafinat. Toate aceste trasaturi, prestanta pe care ti-o ofera un asemenea model au insa si un pret. Versiunea de motorizare testata de noi va scoate din buzunarul pasionatilor cel putin 62.475 de euro fara prea multe dotari optionale. Cei mai pretentiosi vor umple cu siguranta lista de optionale, pretul urmand sa creasca in acest caz cu cateva mii de euro.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)