Italienii de la Icona au dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Shanghai primul lor supercar hibrid, botezat Vulcano. Este vorba despre un model de serie, ce urmează a fi creat în doar 5 exemplare, desenat de designerul francez Samuel Chuffart, înregimentat în trecut de Nissan şi Jaguar-Land Rover.
Noul Vulcano a fost creat pentru a fi oferit în două configuraţii diferite.
Icona Vulcano H-Turismo
Prima dintre ele se numeşte H-Turismo V12 şi propune clienţilor săi un motor V12 de 6.0 litri şi 790 de cai putere, asistat de o unitate electrică de 160 de cai şi o transmisie automată cu şase rapoarte, responsabilă pentru canalizarea resurselor totale (950 de cai) către puntea spate.Ansamblul hibrid urcă masa totală până la 1635 de kilograme, însă este capabil să propulseze modelul de la 0 la 100 de km/h în doar 3 secunde, până la o viteză maximă de 350 km/h.
Icona Vulcano H-Competizione
Cea de-a doua configuraţie se numeşte H-Competizione şi dispune de un motor V6 supraalimentat, de 3.8 litri şi 550 de cai putere. ”Benzinarul” este asistat şi el de un motor electric, care urcă puterea totală la 870 de cai. Pare puţin, însă masa totală este de numai 1595 de kilograme.
Resursele sunt transmise ambelor punţi prin intermediul unei tracţiuni integrale, ceea ce face ca sprintul de la 0 la 100 de km/h să se facă în 2.9 secunde. Viteza maximă se opreşte tot la 350 km/h.
Ambele moduri de propulsie au fost dezvoltate sub atenta supraveghere a lui Claudio Lombardi, omul care a lucrat ca director de motorsport pentru divizia de raliu Lancia în perioada 1982-1991. Lombardi a mai activat şi ca director tehnic al propulsoarelor pentru Ferrari în Formula 1 şi Formula GT, în perioada 1991-2000. nu în ultimul rând, numele său se leagă şi de producătorul de motociclete Aprilia.
Comentarii (1)