Esential
800 | de kilometri autonomie ar putea oferi bateriile gândite de IBM. |
Una dintre cele mai sâcâitoare probleme ale unui vehicul electric este, de departe, autonomia. Toţi constructorii se lovesc de probleme reale atunci când vine vorba de extinderea autonomiei unui vehicul electric cu ajutorul bateriilor. Deşi s-au făcut progrese majore în ceea ce priveşte tehnologia de stocare a energiei, majoritatea constructorilor trecând de la cele nichel-hidride la cele pe litiu-ion, există întotdeauna loc de mai bine.
În prezent, automobilele oferă foarte rar posibilitatea de a merge mai mult de 160 de kilometri cu un plin de energie. Chiar dacă s-ar opta pentru un set de baterii mai mare, masa totală ar creşte nepermis de mult.
IBM crede însă că a găsit o soluţie de compromis, care va revoluţiona lumea automobilelor electrice. Specialiştii au pus la punct o baterie litiu-aer, capabilă să înmagazineze o cantitate de energie de 1000 de ori mai mare decât cea a unei baterii litiu-ion. Mai mult decât atât, bateriile sunt cu o cincime mai mici şi au o durată de viaţă de cinci ori mai mare decât cele litiu-ion actuale.
Deşi la început au întâmpinat ceva probleme cu ciclul de încărcare, ajungând de mult ori să compromită celulele bateriei, inginerii IBM au găsit noi componente şi au rezolvat problema. autonomie estimată de specialişti la nu mai puţin de 800 de kilometri.
Compania americană intenţionează să dea naştere unui prototip la scară reală în 2013, bateriile urmând să ajungă pe piaţă abia spre sfârşitul deceniului, cu ovia | newscientist
P.S. degeaba exista o tehnologie (necesara in momentul actual intr-un domeniu) daca nu e si fezabila d.p.d.v. economic si material, iar stiri de astea cu "posibile" tehnologii apar pe diferite site-uri (si aici ma refer la alea de incredere) cel putin lunar.
P.S.2: si eu sunt unul din aia care, desi imi plac sporturile cu motor, conduc zilnic si depind destul de mult de autovehicul, m-as bucura sa nu le mai vad pe astea propulsate de motoare cu combustie interna decat in manualele de istorie, sa trec pe la o trecere de pietoni automatizata si sa nu mai respir noxele si benzina nearsa a distinsului domn care in graba de a prinde verdele sa ajunga la ... servici, a calcat-o pe coada fix inaintea trecerii. TOTUSI, fara un proiect de legi serios (ceva in genul aluia spre care se indreapta GB pentru Londra in momentul actual) nu o sa fie posibila trecerea spre o asemenea "utopie". Si acu sa revenim un pic pe pamant, daca s-ar da legi aspre cu privire la poluare, probabil ca m-as alatura si eu multimii de biciclisti care nu ar avea bani de masini electrice (DA! tehnologia va fi mai ieftina, materia prima in schimb se va scumpi in timp suficient de mult incat sa compenseze, si vor fi lansate supozitii de genul celor cu petrolul care se tot termina peste 50 de ani de 100 de ani incoace:) )
Sunt nenumarate modalitati de producere a energiei electrice, multe "in-house". Nu acelasi lucru se poate spune si de combustibilul fosil...
PS: se estimeaza ca litiul ajunge pentru 4-5 MILIARDE de masini.
Poate sa ajunga litrul la pompa si 8 lei in decurs de un an, ca lumea tot cu masinile cu motoare clasice o sa mearga.
Anul trecut pretul litrului a crescut cu 82%, si vanzarile, exprimate in cantitate, ce sa vezi, au crescut si ele. Atata timp ca masinile electrice nu o sa ofere un nivel de pret si confort al autonomiei foarte apropiat de cele clasice, lumea nu se va da pe brazda. Asa ca, "baietel", dorintele si asteptarile lumii reale difera foarte mult de asa zisele tendinte tehnologice impuse de niste imbuibati care vor doar sa treaca controlul banilor dintr-un buzunar in altul. Crezi ca curentul ala de vine la priza e, asa, produs de mama natura, gratuit si fara noxe? Nu face decat sa mute problema poluarii din orase in afara lor. Asta nu e solutie, e doar un apel la ipocrizie. Nu ma intelege gresit, eu sunt pentru o solutie cu adevarat ecologica si m-am saturat sa tot inspir si eu noxe zilnic, dar nu pot permite unora care se cred mai smecheri sa ma ia la misto cu niste Matiz-uri pline ochi cu baterii, care sa coste nejsutificat cat un Seria 3 si sa ma duca pana la Ploiesti si inapoi in cazul cel mai fericit, ca pe urma sa stau 5-6-7 ore sa se incarce. Iar peste noapte sa aflu ca China e noul Orient Mijlociu al lumii, care de la luna la luna mareste pretul litiului ca deh, e materie prima rara, si deci sa inteleg ca de fapt s-a ajuns la aceeasi Marie cu alta palarie.
Te citez:
"Nu face decat sa mute problema poluarii din orase in afara lor"
Asta-i o alta mare idiotenie si vine din proasta informare sau NEINFORMARE mai bine zis. Chiar daca luam cel mai nou, mai economic si mai anemic motor pe benzina existent pe piata, tot scoti 90 g CO2/km, pe cand la o masina electrica cu tot procesul de fabricatie va fi maxim 10 g CO2/km (per masina). Astea sunt date reale. Dorinta de a circula curat si economic nu e nicio ipocrizie.
Legat de autonomie s-a discutat. Chestiunea e simpla: faci pana in 100-150 km zilnic? Masina electrica e o alternativa. Faci mai mult de 150 zilnic? Atunci masina electrica nu e pentru tine.
Pana una alta, exista o piata pentru masinile electrice. O piata mica, dar o piata in crestere.
2. In Afganistan sunt mari rezerve de litiu. Nici o legatura cu razboaiele, bin laden si gemenii.
Energii regenerabile?? Ma faci sa rad. Cam cate panouri solare si mori de vant crezi ca ar trebui montate pentru a asigura necesarul de energie si pt a putea inlocui cu succes petrolul? Miliarde, cumva? Imi pare rau pt tine ca inghiti toate prostiile propagandiste servite de guvernanti prin intermediul mass media, dar te inteleg, faci parte din majoritatea celor care cred tot ce se spune la tv. Energia electrica, crezi ca vine din pamant? Peste 80% vine din termocentrale si centrale atomice. Prin asta m-am referit ca mutam poluarea dintr-un loc in altul, ba mai mult, o si dublam sau triplam in afara oraselor. Si, cu asta ce-am facut? Am bagat mizeria sub pres si suntem fericiti ca e curat in casa. Solutia este sa permita lansarea unor tehnologii care sa nu depinda energetic de nimic, si aceasta exista sub forma unora inventate de cineva celebru pe nume Tesla. Dar asta n-o sa se intample, indiferent de cat de conspirationista ti se pare ideea. Intre timp, oameni fara minte cumpara masini pline de baterii si sunt impacati cu sine ca au salvat puii de foca. Ipocrizie curata!
Nu e vorba de nicio "inlocuire a petrolulului". Cel putin nu in urmatorii 100 de ani. Sunt tehnologii alternative. Si nu se rezuma numai la ce ai enumerat tu. Potentialul este imens. N-o sa ma complic sa-ti explic mai mult.
Asa e la romani, cand nu mai ai argumente, jignesti oamenii. Nimic deosebit, mergem mai departe, "baiatule" nelimitat in prostie.
E cam cusuta cu "ata alba", in plus o baterie se consuma si o arunci spre deosebire de acumulator care se reincarca.