Ibiza se maturizeaza
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In urma cu 23 de ani constructorul spaniol Seat introducea pe piata mondiala de automobile un model nou cu care spera sa cucereasca un public cat mai numeros. Astazi, acel model a ajuns la a patra generatie si arata din ce in ce mai bine.
Este vorba despre noul Seat Ibiza, lansat in primavara acestui an, anticipat inca din luna martie de conceptul Bocanegra, de la care hatchback-ul a preluat o serie de linii sportive. Automarket a avut ocazia de a se convinge pe propria-i piele de performantele si trasaturile noului model iberic.
Design cu personalitate
Am facut mai intai cunostinta cu noul hatchback la nivel vizual si putem spune ca si de aceasta data designerii spanioli au reusit sa aleaga cele mai potrivite linii. Responsabil de look-ul noului Ibiza este Luc Donkerwolke, seful de design Seat, care a bifat condica unor constructori cu prestigiu din istoria auto: Peugeot, Skoda, Audi si Lamborghini.
Rezultatele muncii lui Donkerwolke se simt cel mai bine la semafor, cand curiosii intorc capul dupa noua aparitie sau in parcare unde telefoanele cu camera foto imortalizeaza aparitia ciudata. Treptat insa, publicul se va obisnui cu noul hatchback, cu filosofia de design aflata in plin proces de schimbare si va privi modelul spaniol ca pe unul banal.
Sa ne bucuram insa de momentul de glorie al noului Ibiza si sa vorbim putin despre ce ne-a impresionat la bordul exemplarului spaniol. Spre deosebire de vechea generatie, care impresiona neplacut prin designul anost si calitatea proasta a materialelor, noua Ibiza s-a maturizat, a devenit mai placuta la atingere si mult mai receptiva la nevoile soferului.
Un interior matur si atragator
Atunci cand patrunzi in interiorul noului hatchback ai senzatia ca pasesti intr-un univers complet nou, strain de tot ceea ce insemna Seat pana atunci pentru tine. Te bucuri de o doza de sportivitate, de simplitate si ergonomie si mai presus de toate de materiale superioare calitativ noii generatii.
Plasticul este mai fin, mai texturat si deci mai placut la atingere. Chiar si in zona portierelor avem de a face cu materiale finisate bine care desi nu au un aspect premium sunt placute. Plansa de bord a fost si ea redesenata, ceea ce inseamna ca avem un interior mai vioi, care nu mai inspira monotonia modelului trecut. Si afisajul a devenit mai cald, mai lizibil, mai aproape de ceea ce Volkswagen obisnuieste sa ofere pe modelele sale.
Ibiza s-a maturizat si la capitolul ergonomie, soferul beneficiind din plin de forma scaunelor, confortabile la drum lung, reglabil pentru sofer si pe inaltime.
Fiindca tot am ajuns la ergonomie se cuvine sa vorbim putin despre forma volanului, care se remarca prin aspectul sportiv, priza foarte buna si calitatea materialelor. Desi nu este imbracat in piele, volanul se simte la fel de bine la atingere si ofera soferului senzatia de control total.Un lucru care ne-a bucurat enorm este faptul ca Seat a decis sa renunte la aspectul invechit si monoton al sistemului audio care capata acum o interfata mult mai prietenoasa si mai usor de folosit. Simplitatea comenzilor sistemului de climatizare si a celui audio vor nemultumi fanii gadget-urilor dar ii vor multumi probabil pe cei mai pragmatici.
Cu toate acestea sunt cateva butoane extrem de ciudat pozitionate, cu care veti avea nevoie de timp de acomodare. Astfel, daca sunteti in trafic si cautati sa multumiti celui din spate pentru permisiunea de a intra pe banda de mers ar fi bine sa stiti ca butonul de avarie este pozitionat pe consola centrala sub schimbatorul de viteze. Accesul catre acesta si catre celelalte comenzi regasite alaturi nu este insa extraordinar de facil.
Merita insa sa dam un plus la acest capitol plansei de bord care este orientata catre sofer. Ornamentul de aluminiu al volanului precum si detaliile cromate din jurul gurilor de ventilatie interioare sunt celelalte detalii care conteaza atunci cand vorbim de un interior mai matur.
Ibiza creste in dimensiuni
Daca tot am vorbit despre cat de mult s-a schimbat interiorul noului Ibiza se cuvine atunci sa pastram cateva cuvinte si pentru spatiul interior si dimensiunile noii generatii. Noua Ibiza a crescut in dimensiuni cu aproximativ 10 centimetri, ceea ce se traduce in mai mult spatiu interior.
Pasagerii de pe locurile din spate, pentru ca ei vor fi cei mai inghesuiti, vor trebui sa imparta un spatiu acceptabil pentru picioare insa vor avea unele dificultati din cauza liniei de design a plafonului, care coboara usor spre portbagaj.
In portbagaj veti putea inghesui cateva bagaje multumita capacitatii de stocare de 292 de litri, cu 25 de litri mai mult decat generatia trecuta.
Motorizare lenesa
Sub capota hatchback-ului cu cinci usi testat de noi, Seat a instalat un motor pe benzina de 1.4 litri care dezvolta doar 85 de cai. Puterea totala este dezamagitoare, daca stam sa ne gandim ca alti constructori mondiali reusesc sa scoata intre 100 si 140 de cai putere dintr-o asemnea capacitate cilindrica prin supraalimentare. Mai mult decat atat, grupul Volkswagen, din care Seat face parte, se lauda cu propulsoare de 1.4 litri si 150 de cai putere. Nu intelegem asadar de ce Seat nu a incercat introducerea unor motoare mai puternice.
Ne multumim insa cu blandul motoras de 85 de cai, care toarce cel mai bine la 5000 de rpm si incepe sa isi arate cuplul motor, de 132 Nm, inca de la 1800 de turatii. Faptul ca soferul simte cuplul atat de devreme este un lucru foarte bun insa trebuie sa mentionam ca cei 132 de Nm sunt practic suficienti si atat. Nimic mai mult. Asa ca nu va asteptati la artificii.
Masina pare lenta chiar si atunci cand te afli la 5000 de rpm. Ce-i drept insa, motorul suna tare bine la aceasta turatie si pentru moment esti tentat sa crezi ca te afli intr-o sportiva. Acceleratia de la 0 la 100 de km/h nu mai impresioneaza asadar pe nimeni, realizandu-se in 11.8 secunde.
Resursele motorului sunt transmise puntii fata prin intermediul unei cutii manuale cu cinci trepte care este foarte usor de manevrat. Cutia va fi probabil pe placul tuturor, cursa precisa a schimbatorului, levierul sportiv si treptele etajate foarte bine reprezentand detaliile care fac diferenta.
Suspensiile au fost setate pentru a oferi echilibrul perfect intre confort si stabilitate. Desi garda la sol poate parea uneori prea inalta, Ibiza nu are de suferit de pe urma acestei caracteristici. Suspensiile fac fata destul de bine drumurilor accidentate de la noi din tara si reusesc sa imprime o oarecare stabilitate in viraje. Atentie mare insa pentru ca masina poate capata un caracter supravirator atunci cand abordati mai indraznet o curba care se anunta a fi periculoasa. Este bine, pentru a evita orice neplacere, sa va echipati versiunea aleasa cu un sistem ESP, care sa previna emotiile unei supravirari si urmarile acesteia.
Noul Seat Ibiza se vrea un deschizator de drumuri pentru brandul spaniol, o arma importiva unor modele deja consacrate pe piata din Romania: Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 207, Volkswagen Polo sau Skoda Fabia. Ibiza va castiga probabil detasat la design dar va pierde teren la capitolul spatiu interior si motorizari puternice.
In plus, pretul sau de pornire nu o plaseaza intre cele mai accesibile achizitii de pe piata din romania. Versiunea testata de noi, echipata printre altele cu proiectoare de ceata cu functie Cornering, geamuri electrice cu impuls, aer conditionat si CD Player cu MP3, avea un pret de pornire de 14.388 de euro, TVA inclus.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
Comentarii (0)