- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Modele noi
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Iata noul Honda CR-Z de serie, primul hibrid sportiv al japonezilor!
eu n-as spune ca Honda da IAR o lectie de design. De fapt, nu sunt sigur nici de faptul ca CR-Z e in sine o lectie de design...
De HONDA Accord Crosstour ai auzit? Ai vazut cum arata? Sau tu nu stii sa citesti?
Daca mai poti sa spui lucruri de genul "De cand au scos ultima generatie de Civic ,masinile lor arata ca niste nave spatiale..." inseamna ca esti "visually impaired". Accord Crosstour arata ca o testoasa obosita...Nici nu se apropie de avioanele si elicopterele de care vorbesti tu acolo...Sau, cand ai vorbit de "lectii de design", vroiai sa spui ca sunt lectii de genul "ASA NU"?
Da, intr-adevar, Crosstour este cel putin ciudat la capitolul design, dar daca asta or vrea americanii, ce sa la faci? Stai sa-i inveti acum ce e frumos si ce nu? "Beauty is in the eye of the beholder" parca era o vorba.
N-as putea sa spun ca Honda da lectii de design, insa a propus niste linii care par desprinse din viitor. Nu sunt ele din cale-afara de socante, dar macar nu-ti 'ard' ochii, cum intalnesti pe la alti producatori.
Totusi, hai sa fim putin mai retinuti, ce atata vehementa? Cine iti da tie dreptul sa judeci atat de transant ce este bine sau rau, frumos sau urat? Fiecare cu parerea lui.
Pe bune, stau si ma uit pe site-urile romanesti pe la comentarii si ma ingrozesc. In loc sa ne exprimam frumos opinia strict despre subiectul in discutie, stam si ne dam in cap unii la altii. Asta o incepem de la scoala generala, cand radem ca prostii de greselile sau opiniile divergente ale altora, si o facem si la batranete, cand ne pandim pe la usi. Ce naiba, chiar nici un pic de maturitate? Si va mai mirati de ce merge tara prost. Jenant!
Mai ales ca tu, George, ai o anumita varsta si cultura, cel putin asa mi se pare din limbaj. Tocmai tu ar trebui sa fi cel care da un exemplu pozitiv, in schimb faci ce faci si te mai iei de cineva.
Grow the hell up!
Iar HONDA are si avion, HONDA JET :)
asteptam stirea a treia cu/despre HONDA pe azi!
"URA" fata de HONDA e prea mare!
pacat............e uneori istet.
asta o poate face si un om cu o cultura redusa...
ar cam trebui filtrate postarile lui sa nu mai vedem comm lui aberante...
usor,usor o sa devii un jiji al acestui site lasa-nee....
Ar fi culmea sa nu fii…
Acu` pe bune, am ramas fara aer cand am citit comentariul tau. Credeam ca am vedenii, nu alta. Chiar si fara multe informatii de background, vii tu sa-mi spui ca nu am “nici un pic de maturitate”?!?
Daca stii exact care este situatia si spui asa ceva, e foarte grav. Daca nu stii care e situatia si totusi spui asa ceva e extrem de grav.
Pentru ca astfel te inscrii perfect in categoria celor pe care tu ii critici cu atata abnegatie.
Una si cu una fac doua: eu sunt fan VW si am criticat Volkswagen atunci cand am crezut ca e cazul si am APARAT Honda atunci cand mi s-a parut ca merita.
De cand postez pe site-ul asta, am laudat foarte putina lume.
Stii pe cine am laudat cel mai tare? Pe un fan HONDA! Si, zic eu, pe buna dreptate…
Problema mea este ca sufar de intoleranta cronica la prosti si am dezvoltat o forma severa de alergie la bullshit motiv pentru care iau atitudine in mod un pic mai energic.
Daca reusesti sa intelegi acest lucru (care mi se pare de un bun simt elementar), bine, daca nu, sa fii sanatos.
@ CTR
"URA" fata de HONDA e prea mare!”
Adriane tata, cand Honda era facuta cu ou si cu otet iar eu o aparam, tu unde erai? Nici unul dintre cei care balesc la pozele astea nu a avut curajul sa ia atitudine. Se pitisera toti pe sub masini si dupa boscheti si se smiorcaiau de ti se rupea inima.
Am fost singurul care a aparat Honda si tu vii acuma sa-mi spui ca “URA” mea fata de Honda e “prea mare”? Revino mai baiete pe Pamant ca planeta asta pe care traiesti tu acuma are foarte putin oxigen si s-ar putea sa-ti dauneze.
@ my
Si tu la fel…Si poate mai studiezi si tu limba asta romana ca sa nu mai dai impresia sora cu certitudinea ca ai doar facut 2 clase de tren si alea la fara frecventa.
Ziceai ceva de pitici pe creier? Adica din aia care te fac sa crezi ca te baga lumea in seama?
In comentariul anterior nu era nici un mesaj pentru tine. Stiu ca te crezi important dar nu esti. Destinatarul acelui apelativ era indicat clar cu coada de maimuta si pauze cat Canada. DUH...
Lasati-l in legile lui ca nu poate mai mult.
Vorba unuia de mai sus "Honda e prea mare" !!!
Pe George ...... nu il luati in seama ca este un om frustrat si probabil si ceva probleme sociale si isi da si el in petec cu fiecare post.
eu ti-am mai zis tie k daca unul iti spune k esti beat (sa nu zic cuvantul ala cu p...) nu-l iei in seama dar cand iti spun mai multi te duci acasa si te culci.
iar vii si iti versi aici frustrarile adunate peste zi.este clar ca esti un inadaptat cu grave probleme sociale.
un om normal nu vine sa scrie epopeii de zeci de randuri pe aici pe site.....
"ca ai doar facut 2 clase de tren".:)))))))))
Nu mai face pe prostu` ca nu tine cu mine. Ce era de inteles, am inteles (din partea ta a fost ceva de genul extrem de putin spre nimic). TU ai o mare problema de concentrare…
@ bbb
Honda e prea mare pentru cei ca tine...Pentru mine nu e. Cel putin nu atata timp cat va face greseli precum bascula inferioara de la Accord...plus alte chestii, mai mici sau mai mari...Sorry...
@ AndreiRN
Unu` de 50 de ori mai destept decat tine sa fi spus lucrurile alea si m-as fi distrat pe cinste. Venind de la tine, a fost de-a dreptul show umoristic…
@ my
Altu` care-si basculeaza parerile sfertodocte (cu extrem de multa indulgenta) fara sa spuna nimic la obiect/subiect.
Sunt deja plictisit de stereotipul asta ieftin cu “lumea care-ti spune ca esti beat”...Cand unul beat crita imi spune mie ca sunt beat, nici nu se pune problema sa-l ascult...Il trimit dupa tigari imediat. In Indonezia.
Daca pentru tine 20 - 30 - 40 de randuri au eticheta de epopee inseamna ca un carnet de garantie de la masina de tuns iarba este deja o enciclopedie. Bine macar ca recunosti care ti-e nivelul. Ai putea totusi sa tii pentru tine aceste standarde “restrictive”...Nu de alta da` lumea nu se va cobora la aceste standarde...iar tu n-ai cum sa ajungi la standardele celorlalti oameni.
BTW, “doar” ala a fost o scapare spre deosebire de ”epopeiiiiiiiile” tale si celelalte greseli de tot felul + stilul superficial de a scrie . Si daca tu poti sa scrii atat de neingrijit si de prost dupa atata amar de scoala (20 de ani in cate clase? Cate 5 ani in fiecare clasa? Asta ar insemna 4 clase...hmmm, am gresit cu 2 dar se trece cu vederea fiindca e in marja de eroare), inseamna ca ai o problema pe care medicina moderna nu o poate rezolva...
@ flaviu c
Nu. Trece-ma si pe mine pe lista aia.
La ora 1.00 esti pe site, interesant, esti o pasare de noapte.
ziua ce faci?
incearca sa te odihnesti, ai 40 si ceva de ani, vine andropauza, se complica vremurile......
e vorba de sanatatea ta si-mi fac griji pentru tine, ce ne-am fce daca tu nu ai mai scrie aici?
sanatate si o zi magica :)
QED
Daca la comentariul meu ai ramas fara aer, eu zic sa te pregatesti sa ti le citesti atent pe ale tale, nu de alta, dar s-ar putea sa ti se taie si picioarele de uimire.
Eu de obicei nu prea adaug comentarii pe Automarket, doar citesc stirile, insa de fiecare data eu te-am vazut mai mult luandu-te de altii decat exprimandu-ti o opinie pertinenta vis-a-vis de subiect. Ai doua fixuri: unul cu GM si unul cu Honda.
Plus o jumatate de fix: americanii-s prosti pentru ca nu cumpara Jetta TDI.
Eu n-am zis niciodata ca tot ce spui tu ar fi un amalgam de aberatii. Ai idei bune si logica de bun simt, dar tonul transant cu care emiti judecati legate de fixurile astea ale tale si de cei care, in acceptiunea ta, sunt niste idioti, deranjeaza teribil chiar si oameni care nu vor sa se bage in discutie, dar sunt nevoiti sa inghita o portie sanatoasa de scandal de fiecare data cand arunca si un ochi pe la comentarii.
Nu te-am vazut niciodata postand un comentariu la o stire despre Renault, BMW sau Dacia. De ce?
Da, sunt un fan Honda. Si nu unul multumit. Lee iti poate confirma, activam pe acelasi forum. Nu sunt satisfacut de politica noua a Honda pentru ca eu, cand am luat primul contact cu marca asta, mustea de sportivitate si 'fun-to-drive'. Acum, au dat-o pe "verzeala". Nu-mi convine, dar asta e lumea, se schimba, n-avem ce face, trebuie sa acceptam. In plus de asta, nu demonstreaza decat un singur lucru: Honda doreste sa fie un producator responsabil. Le pasa de chestiune care, in mod normal, ar fi daunatoare pentru 'biznisul' lor, cel putin din punct de vedere al investitiilor.
Intorcandu-ma la tine, eu iti repet: da dovada de maturitate si incearca sa-ti ignori inclinatia spre scandal. Nu te cinsteste, crede-ma. Ai continut bun, dar ambalajul e groaznic. Nu faci decat sa te cobori la acelasi nivel cu pustanii care mai debiteaza pe-aici. Eu iti spun pentru binele tau. Faci ce doresti, dar mi se pare aiurea ca un om cu mai mult de o mana de neuroni in cap sa fie discreditat de imaginea care si-o face prin tonul mai degraba injurios.
Nu mi-o lua in nume de rau, dar eu unul m-am saturat sa-ti vad iesirile. Si nu sunt singurul.
crede-ma ca singurul lucru concret pe care-l pot spune este ca esti prea mic pt a merita sa scriu mai mult de 10 randuri...
ar fi bine sa cauti un doctor de specialitate (dar e periculos ca devii violent si cu el :)) ) pt ca problema ta e serioasa.
De bratul suspeniei fata Passat ce zici ??? Ca se plang oamenii rau pe forumul VW.
Aici tinand cont de faptul ca esti fan VAG nu are rost sa discutam de multitudinea lor de greseli mult mai numeroase decat cele Honda.
Au inceput sa apara zvonurile:
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/242563/hybrid_crz_turns_up_heat.html?CMP=NLC-Newsletters&uid=c8e5f911bc7bcec035c65877849cd04e#ixzz0SfTxnRY0
1.5 ~130cp si cutie manuala in 6 trepte, cu 0-100 km/h in mai putin de 9 secunde. Pentru inceput, pare ok, mai ales daca-i usoara. Poate se gandesc si la o varianta Type R. :)
Parerea mea
si prostu` de grija altuia...
Spre deosebire de tine, eu nu ma culc odata cu gainile…pentru ca nu e nevoie sa ma scol la 5 dimineata. Tu te duci la sapa, la cules de porumb si la adunat de sfecla si ai nevoie sa fii in pat la 9 seara...Apropo, la ora 6 dimineata tu n-aveai nimic altceva de facut decat sa-mi scrii mie porcarii? Daca dormeai si tu macar vreo 20 de minute, poate ca reuseai sa te concentrezi si-mi scriai ceva cat de cat acceptabil...
Daca n-as mai scrie eu aici, probabil ca ai mai indoctrina cativa ametiti si ai spala creierele catorva papagali...
@ BRR
Confuzii mari si multe si concluzii eronate…
QED?!?! Nu ai demonstrat decat ca judeci superficial si ca tragi concluzii aiurea.
Tonul pe care ma exprim este transant dintr-un motiv foarte simplu (si l-am precizat intr-un comentariu anterior dar se pare ca nu prea le citesti...sau citesti numai ce-ti convine): prostia si ingamfarea unora dintre cei care abereaza pe aici, cei mai vocali fiind, sper, din intamplare, fan(atic)ii Honda. Am postat comentarii de acest fel si in cazul altor marci (aici ai vorbit fara sa stii si ma mai si intrebi inchizitorial “de ce?”...Ti-am mai spus ca nu stii toata povestea si te repezi la gatul meu fara prea mult discernamant. Daca ti-e lene sa citesti, macar abtine-te de la comentarii caustice).
Dupa cum am spus in comentariul de la 16.42, am avut comentarii negative chiar la adresa VW. M-am luat chiar si de fanii VAG care vorbeau aiurea. Lucru pe care l-am vazut facut de extrem de putini fani Honda la adresa marcii adulate. Sa fi fost 3 sau 4 (cu mare indulgenta) din cei 20 – 30 care posteaza aici…Tu ai fi al 5-lea dar abia dupa ce a iesit discutia asta (si oricum nu te califici la statutul de comentator obiectiv ca si tu vezi lucrurile destul de alterate – Honda nu doreste neaparat sa fie un producator responsabil ci doreste sa faca bani. Asta e deja o discutie complet diferita). Pana acum nu te-am vazut sa spui clar si raspicat ca Honda a gresit ici sau colo sau sa te fi luat de vreun hondist care a scapat caii in lucerna. Sa fi facut lucrul asta pana acum, ai fi fost oarecum indreptatit sa-mi faci mie morala…In situatia data, esti perfect indreptatit sa taci in ceea ce ma priveste.
Prin ceea ce ai spus, nu ai facut altceva decat sa ma injuri cu cuvinte ceva mai elegante. Spre deosebire de LEE care a luat-o pe aratura in mustu` zapezii si m-a injurat ca la Inalta Poarta a Cortului Regelui Cioaba.
Nu inteleg de unde ai ajuns la concluzia ca eu provoc scandal. Eu afirm anumite lucruri pe care le consider corecte. Reactiile unor bezmetici sunt de vina pentru ceea ce tu numesti scandal. In loc sa raspunda cu argumente pertinente, majoritatea celor care imi raspund se limiteaza la a ma mascari si a spune prostii si aberatii. Ce-ai vrea sa fac? Sa-i las sa ma injure si sa-i felicit? DUH
In plus, vad ca dai dovada si de o selectivitate tare dubioasa. “Iesirile” mele te deranjeaza crancen dar aberatiile lui LEE/CTR/bbb/etc sunt perfect in regula. Deh, meteahna tipic romaneasca: pentru unii muma, pentru altii ciuma. Era mai simplu sa recunosti ca ai ceva cu mine. Si mai cinstit. Nu trebuia sa te ascunzi dupa argumentatii pseudofilozofice. De fapt, daca ma gandesc mai bine, ceea ce mi-ai scris tu mie se potriveste perfect in cazul lui LEE...
Am observat ca ai o problema cu mine. Dar sa spui ca am fixuri e deja mult prea mult. Despre Honda EU AM SPUS ca sta (inca) bine la fiabilitate si ca are (inca) masini bune si chiar am aparat-o la un moment dat. Si am fost SINGURUL. Repet fiindca ti-am mai spus da` n-ai inteles desi era scris in limba romana: SINGURUL!
O problema, nu o fixatie, mai am cu producatorii americani. Sa fi stiut tu ce implicatii perverse la nivel global are interventia statului american in ciorba lu` GM, Ford si Chrysler, i-ai injura (si pe unii si pe altii) de n-ar mai avea loc nimeni de tine…Nu mai repet ca oricum nu citesti. Daca tot colaborezi asa de bine cu LEE, roaga-l pe el sa-ti spuna de ce.
Iar “fixatia” cu prostia americanilor este una perfect justificata. Uite aici un exemplu excelent, direct din cuptor: http://www.automarket.ro/stiri/transportatorii-americani-considera-sms-urile-la-volan-necesare-25156.html.
@ my
Si pe tine te framanta grija de mine? Lasa-i pe prietenii mei in pace ca nu au nici o problema cu mine. Asa cum am vorbit perfect civilizat cu oameni doxati si cu bun simt printre care si un Hondist de toata isparava, asa vorbesc si cu prietenii mei care sunt oameni cu capul pe umeri si cu picioarele pe pamant. Cu zarghitii nu vorbesc civilizat fiindca ar fi o mare pierdere de timp. Si in ceea ce te priveste, considera-ma atat de mic incat nu merita sa-mi scrii nici macar o litera. Ia incearca sa faci chestia asta, mai ales ca esti superocupat la job si faci naibii vreo prostie din neatentie. Nu de alta dar ma astept sa vii la mine sa-mi ceri bani ca ti-ai luat discount la salariu pentru ca nu ti-ai facut treaba din cauza mea. Oi fi vreun controlor de trafic si, Doamne-fereste, bagi avionu` cu botu` in maracinis din neatentie...Si daca esti la job (de parca eu si altii care posteaza pe acest site n-am fi), si esti foarte ocupat, atunci nu ne lasa sa te retinem. Daca totusi vrei sa-ti dai cu presupusul, atunci incearca sa scrii cele 2,5 randuri corect, cu punctuatie corespunzatoare si fara “k”-urile alea gretoase de emo kid. Apropo, daca esti atat de ocupat si scrii “k” in loc de “ca”, ai putea sa-mi explici de ce ai mai pus un “i” la epopei? Cumva fiindca ai facut cei 20 de ani de scoala pe spaga si pe ochi frumosi?
Drumul "cel bun" pe care vreti voi sa ma aduceti e o poteca mocirloasa care duce nicaieri. Va multumesc foarte mult ca mergeti in directia aia si nu ma luati cu voi.
Have a great trip!
@ gtrazvan
Chiar pe acest site am spus candva ca Passat cocosat nu e bun in Romania. Principalele probleme: suspensia fata care e gandita GENIAL dar e realizata relativ (relativ pentru Rumanica; in tarile civilizate, situatia e mult diferita) prost (din cauza ca bratele sunt din aluminiu; daca erau din fonta/otel, situatia era radical diferita chiar si in Rumanica) si garda mica la sol care face posibila spargerea baii care este, ati ghicit, tot din aluminiu.
Acuma, adevarul este undeva pe la mijloc. La cate Passat-uri cocosate sunt in tarisoara asta si la ce drumuri mizerabile avem si la cat de idioti sunt unii posesori de Passat (sic!), e normal sa ai multe plangeri. Fratele meu e mecanic si repara tot felul de masini, printre ele fiind multe Volkswagen-uri. Mi-a povestit ca au fost destule cazuri de cocosate care au mers peste 100.000 de km cu un set de brate IN ROMANIA. Dar alea erau ori de uzina, ori piese noi originale, nu turcisme, nu arabisme, nu chinezarii, nu SH-uri, nu reconditionate.
In schimb, bascula inferioara de la Accord are o buba majora de proiectare. Nu va spun care e ca sa va mai puneti si voi mintea la contributie (cei care mai aveti de vreun fel). Numai faptul ca sta bine la fiabilitate a scapat-o pe Honda de belele.
Fir-ar a naibii de profesoara de limba romana...
“Multitudinea” de greseli, iarasi, e normal sa fie...hmmm...”mult mai numeroase” decat la Honda. Honda face 7 – 8 modele cu vreo 10 motoare mari si late, cel mai “destept” fiind un V6 de 3.7 litri. VAG face 7 – 8 MARCI de masini cu nu mai stie nici dracu` cate modele si cu vreo 40 de motoare, cel mai destept fiind un W16 de 8 litri. Mai are loc vreo discutie aici?
Alea 15000 de motoare ale Vag-ului nu fac nici macar cat v6-le de la Honda.
si sincer, ti-a luat 2 zile ca sa te pregatesti pentru un raspuns???
ce ai facut? l-ai scris deoparte intr-un fisier word, l-ai recitit de 100 de ori?
frate, misca-te mai repede. esti ramolit rau de tot.
EU la ora 5.00 ma scol sa plec la munca, eu MUNCESC si nu la sapa, camp sau ce debitezi tu.
ti-o repet, la nivel de studii esti PREA MIC fata de mine.
Ca te-am injurat ??? nu, a fost un compliment, am si eu o limita pana la care accept niste mizerii de la un .............. ( scrii ce vrei )
Tot te repeti ca ai fost SINGURUL care ai aparat HONDA ? cand, unde ? ca eu nu stiu ( hai scoate fisierul word mai repede, ca stiu ca-ti salvezi mesajele de pe site )
Si ma rog ce astepti ?
Sa ne plecam in fata ta, sa ne inchinam la tine ca la o statuie.............ha ha ha........
nu tine faza cu fratele care e mecanic, poate esti chiar tu un mecanic de masini VAG.nu-i nimic rusinos, dar nu te mai da ROTUND ................
BRR este un MONUMENT de istorie/cultura auto !
Mananca la micul-dejun, pranz si cina HONDA si ACURA.
Iar daca el, va dori sa-ti spuna pe unde a lucrat si ce MASINI are ( tu la care nici macar nu ai dreptul sa visezi ), o iei in MUFA de nu te vezi.
Asa ca te ROG FRUMOS nu te lega de el..............de mine poti sa spui ce vrei, ti-o repet, esti prea mic in fata mea si............. Dumnezeu cu mila.
Stai deoparte, chiar te rog sa nu comentezi nici o stire despre HONDA si ACURA si du-te la vag-urle tale si joaca-te in nisip.
Eu nu prea comentez la cele cu VAG, decat foarte rar, ma intereseaza ce miscari fac, dar pentru mine sunt cantitati si informatii neglijabile.
Sa fii sanatos si ai grija de tine....cu URA si PROSTIA asta in TINE, n-o tii mult.
Incerc sa te ghicesc, sa aflu ce-i in mintea ta ( nu ca ar fi ceva acolo, dar asa, ca exercitiu psihologic ), cred, ca, undeva in trecutul tau ai lucrat la HONDA si te-au dat afara ( poate chiar ca si mecanic, cel mult ).
in fine, pierd timpul cu tine..............................
Si nu uita.........mai mult bun-simt nu strica !!!
Insa mai vreau sa adaug doar atat. Se intampla sa citesc Automarket de ceva vreme, inclusiv comentariile, si stiu bine pe cine ai aparat si pe cine nu. Nu am avut timp sa comenteze, pentru ca ma documentez si pe alte site-uri. Insa nu ai facut decat sa-si justifici caracterul deplorabil prin niste exceptii ridicate la rang de reguli. In fine, nu ma intereseaza pe cine aperi si pe cine condamni, ci tonul si 'inteparea' ta constanta. Se intampla ca tonul asta sa deranjeze pe cam toata lumea. Daca nu observi asta inseamna ca, efectiv, esti cu mintea intr-o alta lume, a ta, imaginara. In conditiile date, nu cred ca se poate discuta rezonabil cu tine si cea mai buna metoda este ignoranta.
Oameni buni, va rog frumos, revenim la subiect si ignoram interventiile astea mai mult decat jenante? Multumesc.
Eu sunt curios daca 1.5-ul de care se vorbeste este o 'evolutie' a 1.3-ului de pe Insight sau e imprumutat de la fratiorul Fit. Nu de alta, dar intre ele e o diferenta. L15A vine cu un VTEC clasic, cu o deschidere agresiva a supapelor si cu 16 supape pe cilindru, pe cand LDA-ul de pe Insight vine cu dezactivarea cilindrilor si 8 supape pe cilindru. Ma uit pe turometru si parca vad o limita de 6200 rpm. Avand in vedere ca L15A are 'zona rosie' cu incepere de la aproape 7000 rpm si peak power la 6600 rpm, s-ar putea sa fie un derivat al LDA-ului.
Nu prea sportiv, as zice.
Nu prea sportiv, as zice. >
foarte frumos !
cine stie, STIE !!!
multumim!
Am umplut monitorul si tastatura de cafea cand am citit comentariul tau si de jumatate de ora rad cu lacrimi. Abia acum mi-am mai revenit si eu...16 supape PE CILINDRU zici? Foarte tare. Minunat...
@ CTR
Imi place ca esti pe faza si le vezi ca un expert...Felicitari pentru agerime!
Nu pot sa nu apreciez totusi eleganta cu care te bagi precum musca-n lapte.
Cam astea sunt lucrurile pe care le spun cei care ma urecheaza pe mine si-mi fac morala ca la clasa a 2-a. As mai avea multe de spus dar se vede clar ca nu are nici un rost.
Va multumesc baieti pentru spectacol. Ati fost sublimi. Nu ca n-as avea de ce sa rad dar asta chiar mi-a prins bine...
Dar, bineinteles, ai fost foarte pe faza la greseala si, exact ca un scolar tembel de clasa a 2-a , ai sarit de fund in sus printr-o bascalie de-un leu si 25 de bani, sub o forma elevata desigur, ca sa dea bine la "popor", sa vada lumea ca tu esti inteligentu' din ecuatia asta si restu-s prostii (numai pentru gandirea asta 'ariana' si ai merita sa te ia lumea la scuipat).
Felicitari! Te simti mai bine acum? Ti-ai dovedit inca o data 'maturitatea' si intr-un fel ma bucur ca am gresit. Cu ocazia asta, daca mai era cazul, ai demonstrat ca nu exista absolut nici o diferenta intre comportamentul tau si cel al pustanilor agramati care se leaga de orice chichita, cu exceptia limbajului.
Asa ca repet: QED.
Multumesc ca m-ai ajuta sa-mi demonstrez teoria. Fara tine, mi-ar fi fost mai greu.
A, si inca o intrebare: daca suntem toti atat de prosti, ce mai cauti tu aici? N-ai alta treaba decat sa te cobori la nimicnicia noastra? Te-oi crede vreun Mesia ceva...maine, cine stie, te declari Napoleon si vezi numai rusi in fata ta, de trebuie sa chemam baietii in halate albe.
Hilar, n-am ce zice.
Deci, oameni buni, inapoi la subiect. De data asta, nu mai cad in capcana.
< http://auto.honda.hu/modellek/Civic/1.6_ES_4_ajtos >
multumesc!
am uitat sa bag un "i" in plus pe undeva sa se bucure si el putin...
Honda face treaba de calitate superioara si de 20 de ani le folosesc jucariile cu placere.
“Draga Georgele, ca te legi iar de mine nu-i nimic, dar ca sa te legi de BRR e complet depasit.”
Really? Says who?
”si sincer, ti-a luat 2 zile ca sa te pregatesti pentru un raspuns???”
Fir-ar a naibii de profesoara de matematica...si de romana...si de dirigentie ca proasta treaba au facut cu tine...Primul comentariu la care am dat reply-ul de la 22 :52 a fost la 06.04 iar ultimul la 14:04. Nu il iau pe cel de la 14:04 ca sa nu-ti dau motive de caraiala. Il iau pe cel de la 06 :04. Daca faci socoteala (nu tu, ca tu nu ai asemenea competente; e vorba de o forma impersonala) o sa-ti dea o diferenta de circa 17 ore, cu indulgenta. Din care vreo 10 am fost la job si vreo 4 pe drumuri. Fara sa tin cont de asta, hai sa zicem ca au fost 17 ore. Cum ai ajuns tu la 2 zile, mai baiete? E vreo metoda de calcul pentru studiile efectuate si tu o folosesti peste tot? Ai facut 4 clase si spui tuturor ca ai vreo 12 – 15 – 20?
”ce ai facut? l-ai scris deoparte intr-un fisier word, l-ai recitit de 100 de ori?”
Nu, l-am scris pe hartie si l-am recitit de 400 de ori ca am avut timp garla. Mi-a luat doar 2 zile.
”frate, misca-te mai repede. esti ramolit rau de tot.”
Mai fa socoteala aia o data si dupa aceea vorbim de ramoliti.
”EU la ora 5.00 ma scol sa plec la munca, eu MUNCESC si nu la sapa, camp sau ce debitezi tu.”
Te scoli la 5 ca sa-mi scrii mie magarii si gugumanii in loc sa-ti vezi de viata si de pacatele tale. Am zis eu pe undeva ca nu muncesti? Nu! Atunci de ce scrii cu majuscule ca muncesti? Acum mi-a picat fisa: dupa cum vorbesti si dupa ora la care pleci la MUNCA, se pare ca ai dreptate. Nu muncesti la sapa sau la camp ci pe la salubritate.
”ti-o repet, la nivel de studii esti PREA MIC fata de mine.”
Pacat de cartea pe care oi fi facut-o...
”Ca te-am injurat ??? nu, a fost un compliment, am si eu o limita pana la care accept niste mizerii de la un .............. ( scrii ce vrei )"
Daca ala a fost un compliment, inseamna ca ai un stil de a comunica de nu te suporta nici tomberoanele de pe strada. In locul punctelor, scrie TU ce vrei. Daca nu stii ce, sterge paragraful...sau mai bine sterge tot ca nu sunt decat mizerii.
”Tot te repeti ca ai fost SINGURUL care ai aparat HONDA ? cand, unde ? ca eu nu stiu ( hai scoate fisierul word mai repede, ca stiu ca-ti salvezi mesajele de pe site )”
Aici nici nu mai stiu ce sa cred despre tine. Se poate sa ai memoria atat de scurta? De fapt, cred ca se poate ca la cate buseli ti-ai luat de la mine, nu mai stii nici tu cum te cheama. Este vorba despre stirea in care eu ti-am spus TIE ca 1 an de zile n-o sa ne mai exasperezi cu topuri de fiabilitate cretine. Daca nu te descurci (ceea ce este foarte posibil), spune-mi si caut eu la mine in calculator si iti dau indiciul...
”Si ma rog ce astepti ?
Sa ne plecam in fata ta, sa ne inchinam la tine ca la o statuie.............ha ha ha........”
Ha ha, astept de la voi sa nu mai vorbiti prostii. Stiu, nu e mult dar pentru voi e misiune imposibila...
”nu tine faza cu fratele care e mecanic, poate esti chiar tu un mecanic de masini VAG.nu-i nimic rusinos, dar nu te mai da ROTUND ................”
Nu mai ploua afara ca nu crezi tu chestia asta. Eu ma dau rotund? Eu am umplut site-ul asta cu date despre VW si cu link-uri catre stiri despre VW, mai-mai sa-i las pe redactori fara paine? Eu am tropait nerabdator si am cerut administratorilor cu tupeu sa puna cutare stire pe site fiindca “e pe net de nu stiu cate zile”? NUUUUUU. Iti spun cine a facut din astea?
”BRR este un MONUMENT de istorie/cultura auto !
Mananca la micul-dejun, pranz si cina HONDA si ACURA.
Iar daca el, va dori sa-ti spuna pe unde a lucrat si ce MASINI are ( tu la care nici macar nu ai dreptul sa visezi ), o iei in MUFA de nu te vezi.
Asa ca te ROG FRUMOS nu te lega de el..............de mine poti sa spui ce vrei, ti-o repet, esti prea mic in fata mea si............. Dumnezeu cu mila."
Vezi ce patesti daca “servesti” alimente alterate in exces? Te loveste indigestia si incepi sa vorbesti fara discernamant. De fapt, cred ca sunteti mai multi cei care ati urmat regimul asta. Asa se explica reactiile si comportamentul vostru.
”Stai deoparte, chiar te rog sa nu comentezi nici o stire despre HONDA si ACURA si du-te la vag-urle tale”
Te-ai facut administrator la site-ul asta si ai inceput sa-mi dai ordine? Ai uitat ca esti fiu` ploii aici?
“si joaca-te in nisip.”
Ce puteai sa astepti de la un om cu atata carte?
”Eu nu prea comentez la cele cu VAG, decat foarte rar, ma intereseaza ce miscari fac, dar pentru mine sunt cantitati si informatii neglijabile.”
Like I care...
“Sa fii sanatos si ai grija de tine....cu URA si PROSTIA asta in TINE, n-o tii mult.”
Ti-am mai zis sa nu-mi porti de grija...ma descurc...chiar bine.
”Incerc sa te ghicesc, sa aflu ce-i in mintea ta ( nu ca ar fi ceva acolo, dar asa, ca exercitiu psihologic ), cred, ca, undeva in trecutul tau ai lucrat la HONDA si te-au dat afara ( poate chiar ca si mecanic, cel mult ).”
Cu toata scoala ta (adica cele 4 clase repetate de cate 5 – 6 ori), n-o sa reusesti sa-ti dai seama...N-am nimic impotriva sa mai incerci totusi...
”in fine, pierd timpul cu tine..............................”
Rezolvarea acestei probleme e foarte simpla: nu-mi mai citi comentariile (fiindca pierzi cate 2 – 3 ore la unul) si nu mai posta pe site gugumanii.
”Si nu uita.........mai mult bun-simt nu strica !!!”
Asta asa e! Daca ai avea macar un pic de bun simt, nu m-ai mai trimite sa ma joc in nisip.
@ BRR
Repeti o prostie mare cat China. Ai senzatia ca s-a intalnit hotu` cu prostu? Tu incerci manipulari din astea grosolane cu mine? Inseamna ca nici acum n-ai aflat pe ce lume traiesti...
Cand am citit ce-a scris LEE despre tine, am inceput sa tremur. Imi ziceam: “frate, vine tipu` asta care e megaexpert in avioane si elicoptere si ma umple de sange, trebuie sa chem SMURD-ul ca sa ma ia cu targa daca mai vreau sa prind Craciunul...Pana la urma, SMURD-ul a trebuit sa vina si m-a luat cu targa dar fiindca m-am lovit de coltul biroului cu cotul in timp ce ma tavaleam pe jos de ras si m-a durut foarte tare.
Lasand gluma la o parte, laolalta cu textele alea gretoase despre “scolarul tembel de clasa a 2-a” iti atrag atentia ca tu nu esti un Costel care s-a trezit pe site si si-a dat cu presupusu` asa, intr-o doara. Se pare ca esti un tip care a studiat mult (si fara rost) domeniul auto. Sa vii tu sa spui o asemenea gugumanie si s-o mai si repeti e ca si cum ar veni un bucatar de meserie si ar confunda tigaia cu ceaunul.
Da, am fost pe faza la greseala aia. Initial, era sa spun ca oricine cu un minim de cultura in domeniul asta ar fi vazut gugumania respectiva in milisecunda 2. Mai ales ca se si repeta. Daca am vazut ca nici tu si nici inginerul de rachete CTR nu ati vazut prostia aia, a trebuit sa reajustez standardele. Cu mult.
”BRR este un MONUMENT de istorie/cultura auto !
Mananca la micul-dejun, pranz si cina HONDA si ACURA.”
Asta zicea neica LEE despre tine. Un “monument de istorie si cultura auto” NU ARE VOIE SA FACA ASTFEL DE GRESELI. Daca erai chirurg, cu o asemenea greseala, ajungeai tovaras cu Ciomu. Nu stiu daca intelegi care e nuanta. Eu mi-am facut datoria si am explicat-o cat mai expresiv cu putinta.
Si daca era vorba doar de o discutie generala intre niste pasionati in care fiecare isi spunea parerea dupa care plecau toti pe la casele lor, poate ca nu era asa de grav. Dar tu te trezesti sa ma iei pe mine la impins vagoane in halul asta si, dupa ce dai cu nasu`-n fasole, incepi sa te ascunzi dupa deget si sa te lamentezi ca un politician de Dambovita. Nici usturoi n-ai mancat, nici gura nu-ti miroase.
Ti-am spus in mesajele anterioare ca esti subiectiv, partinitor si duplicitar. Ti-am zis ca nu te-ai luat de Honda si de hondisti niciodata (din cate am observat) desi ai avut motive cu tonele. Despre asta n-ai pomenit nimic. Exact ca toti ceilalti care ati sarit pe mine ca sacalii. Sunteti atat de indoctrinati si de fanatizati incat imi votati negativ orice comentariu. Nu conteaza ce spun, voi cum vedeti un comentariu de-al meu, vedeti rosu in fata ochilor si va ia de cap.
Fa si faceti-va curatenie in propria ograda, incercati sa intelegeti ca Honda nu e o biserica, si veniti sa dati lectii DUPA AIA. Cel putin mie. Si daca va treziti spunand prostii, nu va asteptati la felicitari din partea mea.
Referitor la intrebarea “daca suntem toti atat de prosti, ce mai cauti tu aici?” am de spus urmatoarele chestii:
- nu am afirmat NICIODATA (scriu cu majuscule ca nu prea intelegi altfel), deci NICIODATA ca toti sunt prosti. Indiferent daca e vorba de americani, HONDISTI, cititorii Automarket, audisti, loganisti sau ce mai vrei tu. Am spus foarte clar ca UNII sunt prosti si AM ADUS ARGUMENTE pe care majoritatea le-au omis (ca si voi dealtfel) si au trecut direct la aruncat cu rosii stricate (ca si voi dealtfel). Dupa cum spuneam, un Hondist este de departe unul dintre cei mai inteligenti si mai echilibrati tipi pe care i-am intalnit nu numai pe Automarket ci in toate mediile. Si cu care am avut un dialog supercivilizat si in fata caruia am dat cu basca de pamant. Nu stiu daca ai inteles ideea din spatele acestui text dar eu mi-am facut datoria sa explic (spre deosebire de voi. Exemplu edificator: bbb s-a trezit si el vorbind si din tot carnatul ala de text, nu s-a legat decat de o singura chestie si a mai si spus o prostie crancena. In rest, a mers pe burta, ca si tine dealtfel).
- cu oamenii care au bun simt, comunic, zic eu, cat se poate de civilizat. Au fost cazuri cand mi-am dat seama despre unii si altii ca sunt cretini si totusi i-am abordat in mod civilizat. Pe altii i-am busit din prima pentru ca se vedea de la 3 poste ca sunt idioti.
PS. Nu mai rade de propriile glume. E dovada de, hai sa-i zicem elegant, superficialitate.
@ my
LEE o sa se supere rau daca-l ignorati. Nu-i frumos sa-i faceti asta. Mai ales acum cand sufera teribil.
@ AndreiRN
Iti multumim tare mult pentru faptul ca ai acceptat sa folosesti propria persoana drept exemplu pentru altii. Cat altruism, ce suflet mare...
Stai jos si ia o acadea in gura.
Lee, R16-ele are o aplicatie redusa in gama Honda iar gama R nu este dedicata aplicatiilor hibrid din simplul motiv ca sistemul i-VTEC nu beneficiaza de functia VCM. La seria LDA, VCM-ul 'opreste' practic motorul prin sistemul i-VTEC. Pentru costuri reduse, era de asteptat sa apeleze la o simpla marire de cilindree a LDA-ului. Vor miza, probabil, pe masa redusa a modelului si pe cuplul dezolvat de sistemul IMA. A mai exista o versiune IMA dedicata performantei la Honda, pe modeul USDM Accord, cod CN3, cu celebrul J30A5 declarat Ward's Best Engine in clasa lui in 2005.
Sper, oricum, sa nu mai aiba parte de lipsa de rafinament a Inisght (apropo, pt ca tot sunt acuzat ca tin Honda in puf, consider Insight un semi-esec, o pata urata pe obrazul Honda).
Sunt convins ca marca e departe de a fi perfecta, dar cum nici una nu e, personal o apreciez din punctele de vedere in care ea exceleaza.
Pai ce faci frate? Arunci cu cataroaie si te pitesti?
Crezi ca daca trantesti discutia in derizoriu printr-un artificiu absolut nedemn de un om cu IQ mai mare de 3,14 te speli pe maini? Pe forumul Honda poate ca tin manevrele astea dar aici trebuie sa te straduiesti mai mult...
Imi place de tine ca totusi ai un simt al umorului foarte bine dezvoltat. Ai “recunoscut” si tu o pata pe care au dovedit-o multi pana acum. Oricum, apreciez ca ai facut acest mic prim pas. Altii n-au fost in stare sa spuna "am gresit" nici macar in fata probelor beton, atat de incrancenati si de fanatizati pot fi. Astept si alti pasi, mult mai sanatosi si eventual neprovocati (Hondistul pe care l-am laudat a avut un prim comentariu care m-a lasat fara aer. Pana pe la jumatatea respectivului comentariu eram convins ca e vreun “TDI-st” care n-are ce face si da cu pietre in Honda...S-a dovedit a fi un tip exemplar din acest punct de vedere...In sfarsit, sa nu mai vorbim de funie in casa spanzuratului) cum ar fi niste replici la adresa lui LEE/ CTR/AndreiRN cand spun prostii (adica aproape fiecare al 2-lea comentariu, cu extrema indulgenta)...
Eu, unul, nu doresc sa ma bag in contradictii de amorul artei. Ca se intampla sa ajung acolo, e cu totul altceva. Am mentionat deja motivele pentru care se ajunge acolo. Oricum, de ura nici nu poate fi vorba atata timp cat, ai ghicit, eu am aparat Honda...si am lovit Volkswagen (daca o avea vreo importanta pentru tine)...
deja ma streseaza cu fraza < eu am aparat Honda...si am lovit Volkswagen >........... sincer, pe mine nu ma mai excita acest comentariu...asa ca...........
sa revenim la lucruri serioase.Honda si-a dat seama ca a gresit si anul viitor va aduce un face-lift modelului Insight, in feb apare CR-Z, apoi Jazz hybrid si lucreaza ca sistemul IMA sa fie integrat pe Accord, CR-V si poate alte modele.
eu cred ca trebuie o nua generatie IMA, mai performanta.
deja TOYOTA a lansat in Japonia un alt model hybrid , bazat pe Lexus.
Nissan se misca si ei, Mitsubishi la fel.............
devine lupta interesanta :)
BRR, ce crezi de salonul de la Tokyo, ce miscari anticipezi din partea Hondei ? ( sa nu uitam ca alte miscari vor fi in ian la Detroit )............
multumesc!
Lee, Honda trebuie sa recupereze deficitul maricel de tehnologie la capitolul hibrid fata de Toyota. Nu de alta, dar vin si altii din urma si n-ar da bine la imagine sa fi batut pe propriul teren.
Eu cred ca au constientizat deja asta si deja lucreaza intens la noua generatie IMA. Deocamdata, isi revin cu pasi mici si bat usor spre 'emotional'.
Sa nu uitam ca si sistemul VTEC l-au implementat tot cu pasi mici. Si culmea, daca stau sa ma gandesc, prima masina cu aplicatia asta a fost CRX. Acum, CRZ se doreste urmasul. Sa fie asta un semn?
Eu am o problema cu acest Insight. Daca introduc in gama si Jazz Hybrid, chiar ca devine inutil modelul, astfel incat nu stiu daca o sa aiba o viata lunga si prospera. Mare greseala a fost miscarea lui Fukui cu modelul asta. N-a facut decat sa demonstreze ca un client de hibrid nu se uita musai la pretul scazut, ci mai mult la tehnologie si rafinament. Drept dovada, Volt a primit atatea comenzi inainte sa fie lansat si costa de 2 ori mai mult.
Zici despre mine ca ma excita atentia voastra si doua randuri mai jos spui ca "nu te mai excita..."?!?! Sa inteleg ca pana acum te-a excitat, nu? Ai toate motivele sa fii invidios pe intelectul unei gaini.
@ BRR
Daca insinuezi ca LEE mananca ciocolata din closet...s-ar putea sa ai dreptate. Totusi, nu-i elegant sa dai in cineva care este la pamant ...si sufera teribil...
< http://www.hondatrading.ro/motoarele-honda >
sau despre i-VTEC:
< http://www.filehost.ro/574285/Despre_I_VTEC_doc/ >
lectura placuta !!!
HONDA CR-X
Modelele CR-X (Civic Racing eXperimental) in cele trei generatii ale sale, sant modelele de clasa subcompacta cu alura sportiva - uneori extrema - ce fac parte din familia CIVIC, numele - cu exceptia ultimei generatii - si platforma lor impartind-o mereu cu acesta din urma. Conceptul de baza este unul simplu: "Meca minimum - Man maximum" insemnand accentul care este pus tot mai mult pe om si apoi pe mecanica, omul fiind acela ce sta in mijlocul intregii actiuni. Dimensiunile acestora de automobil clasa subcompacta, un centru de greutate jos, o greutate scazuta si o putere mare pentru aceasta clasa de masini, fac din aceste modele adevarate sageti ale strazilor, competitorii lipsindu-i cu desavarsire, sau in rare cazuri existand unul cu adevarat.
In paleta modelelor constructorului nipon, modelele CR-X vor fi mereu pozitionate sub modelele CIVIC, paralel cu cele INTERGA. In istoria automobilelor Honda, aceste modele prefigureaza ca printre cele mai de succes modele construite vreodata, toate aceste trei generatii fiind un real succes pe toate pietele lumii, ne mai trebuind amintite de trimiterea acestora in motorsport sau potentialul lor de tuning.
Odata cu aparitia versiunii TYPE-R a modelului CIVIC, viata acestor "mici" rachete este numarata, astfel ca, in primavara anului 1998 iese din productie ultimul model cu un nume de CR-X, in prima jumatate a anului 2000 fiind livrate si ultimele exemplare.
Chiar daca in lumea profana se inmultesc tot mai tare zvonurile cum ca, va exista o a IV - a generatie a acestui model de succes, e greu de schitat o noua pozitionare a sa in noua paleta de modele a constructorului nipon, cererea pietei fiind cu totul alta ca in anii de succes ai acestui model, sansele sale de a fi disponibil pe toate pietele lumii fiind si ele scazute dar nu imposibile.
Toate cele trei generatii sant proiectate, dezvoltate si fabricate exclusiv in Japonia, pe piata automobilistica fiind de gasit intre anii 1984-1998.
HONDA CIVIC CR-X / HONDA BALLADE SPORTS CR-X 1983-1987
HONDA CR-X 1988-1991
HONDA CRX del SOL / HONDA del SOL 1992-1998
==================================================
Honda CR-X del Sol
1992
La inceputul aniilor ´90 isi face aparitia pe piata un nou curent al modelelor auto, cel roadster / targa invocat in speta tot de catre o companie japoneza. Aceasta noua generatie a modelului CR-X (care in realitate nu va fi niciodata acceptata de catre puristi ca si un model CR-X, probabil si din cauza ca-si pierde din caracterul unui coupe 2+2 locuri) aparuta la o jumatate de an de la lansarea noii generatii CIVIC este "trasnformata" la nevoile pietei, alaturandu-se astfel noului curent "funmix-mobil" - targa, devenind totodata si prima masina de serie din lume echipata cu un hard-top electric (disponibil si cu unul manual) inzestrata fiind si cu un motor pe masura caroseriei, un altul la 100CP/L.
Pe unele piete ale lumii, precum continentul nord-american, modelul este numit simplu Honda DEL SOL. In istoria modelelor Honda, acesta este primul model de gen targa oferit pietei mondiale, dar al VI - lea ce dispune de un plafon mobil dupa modelele S500 / 600 / 800, BEAT si CITY, respectiv al III - lea exportat intregii piete mondiale, fiindca modelul CITY ramane rezervat pietei domestice, modelul BEAT nu ajunge decat in Marea Britanie, iar NSX-T avea sa-si faca aparitia pe piata abia trei ani mai tarziu.
Modelul este unul de clasa compacta asa ca si restul modelelelor din familia CIVIC, isi mai imparte doar platforma cu acestea nu si numele insa. Teoretic nu are un concurent direct, deoarece pe piata astfel de modele nu sant intalnite decat la clasa supersport, in practica insa este catalogat ca si model cabrio pentru a fi mai usor de distins si comparat.
Un alt nou sufix in numele sau, acela de "del Sol", este cuvantul spaniol pentru "soare", semnificand ca, placerea maxima cu acest model va fi data de conditiile insorite. La inceputul anului 1997, isi face aparitia pe piata europeana si o versiune limitata sub numele de Daytona Edition, insusirea sa principala fiind culoarea exterioara argintie si dotarea interioara cu tapiterie de piele in culoare rosie, dar si un motor sensibil detunat. Ramane in oferta modelelor pe intreaga piata mondiala si in timpul noii generatii CIVIC astfel ca, la inceputul anului 1998 se retrage de pe piata dar cu o echipare aparte (piele maro) si culoare (albastru-inchis) aparte sub numele de Motegi Edition.
Este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia tot acolo fiind si fabricat intre anii 1992-1998.
Motorizarile intercontinentale:
Europa:
- 1.6L -16V-sohc-VTEC - la 120CP ca si DAYTONA EDITION (1997-199?)
- 1.6L -16V-sohc-VTEC - la 125CP in doua variante
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - la 160CP
America de nord:
- 1.5L -16V-sohc- la 102CP in doua variante (1994-1995)
- 1.6L -16V-sohc-VTEC - la 125CP (1994-1996)*
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - la 160CP (1994-1998)
*-mai apoi 127CP pana in 1998
Japonia:
- 1.5L -16V-sohc-VTEC - la 130CP in doua variante
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - la 155CP (TA)
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - la 170CP.
==============================================
Honda CR-X
09.1987
Cea de a II - a generatie a modelului CR-X este prezentata odata cu celelalte doua forme de caroserie cu care isi face debutul, in toamna anului 1987 la Salonul Auto de la Frankfurt.
Modelul creste in dimensiuni fara insa a devia de la conceptul clasic. De neuitat nici designul sau aerodinamic si placut, cu o valoare a coeficientului de inaintare de numai 0.30, facand din acesta unul din cele mai aerodinamice modele de strada ale vremii sale. Aceasta se datoreaza barei de protectie late si vopsita in culoarea masinii ce poarta cu ea si un mic spoiler, farurilor sale redesenate care datorita cantelor sale rotunjite se integreaza cel mai bine in caroserie, continuand cu capota de marime mica tipica unui automobil de clasa subcompacta ca si acesta, un parbriz foarte inclinat, un plafon scurt si terminand cu o luneta ce se imbina cu plafonul intr-un arc de cerc, capatul acestora fiind unul de tip "Coda Tronca" ce integreaza si un eleron. Odata cu trecerea timpului, cresc si cerintele clientelei astfel ca, modelului ii sant date in drumul sau pe piata si echipari mai bogate dar si motorizari mai puternice, chiar daca asta nu se reflecta in oferta pietei europene.
In ciuda lipsei numelui de CIVIC, el este construit pe platforma acestuia si fara doar si poate ca, face parte din familia acestuia. In cursul anului 1989, la doi ani de la lansarea sa pe piata, modelul primeste in echiparea sa de serie un motor cu doua axe pe cama alaturandu-i-se tehnica distributiei variabile a arborelui cu came, facand din acesta primul model de serie din lume cu o astfel de dotare. In Europa ea nu ajunge decat in 1990 dar prin modelul NSX si 1991 prin acest model.
Modelul a fost proiectat, dezvoltat si fabricat intre anii 1987-1992 exclusiv in Japonia.
Motorizarile intercontinentale:
Europa:
- 1.6L -16V-sohc - la 105CP (pe anumite piete)
- 1.6L -16V-DOHC - la 124CP (1987-1991)
- 1.6L -16V-DOHC - la 130CP (1987-1991)
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - la 150CP (1991-1992)
America de Nord:
- 1.5L -16V-sohc- la 92CP
- 1.6L -16V-sohc-VTEC - la 108CP
Japonia:
- 1.5L -16V-sohc- la 105CP
- 1.6L -16V-DOHC - la 130CP
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - la 160CP.
=================================================
Honda Civic CR-X / Honda Ballade Sports CR-X
JAP / EU. 09.1983 / SUA: 1984
Modelul coupe al celei de a III - a generatie CIVIC isi face aparitia odata cu celelalte doua forme de caroserie in toamna anului 1983. Arhitectura constructiei sale aminteste de primul model CIVIC, un model tot in doua usi. Conceptul de baza este unul simplu: "Meca minimum - Man maximum" insemnand accentul care este pus tot mai mult pe om si apoi pe mecanica, omul fiind acela ce sta in mijlocul intregii actiuni. Dimensiunile sale de automobil clasa subcompacta, un centru de greutate jos, o greutate scazuta si o putere mare pentru aceasta clasa de masini, fac din acest model o adevarata sageata a strazilor, competitorii lipsindu-i cu desavarsire.
Acest model este cel mai sportiv model din gama CIVIC de pana la acel moment, iar raportul kg/CP (6,4) il deosebeste net fata de predecesorii lui, variantele RS si S. Pe piata domestica modelul este botezat BALLADE SPORT CR-X, la export insa CIVIC CR-X (Civic Racing eXperimantal), dovedind astfel ca, este construit pe aceiasi platforma cu modelele CIVIC si mai ales ca, nu este un model de sine statator.
La fabricarea acestui model, 40% din structura sa este construita din plastic si derivate ale acestuia, doua dintre acestea fiind complet noi pe piata ceea ce face ca Honda sa-si anunte patentul asupra acestor.E vorba de HP Blend (Honda Polymer Blend) si HP Alloy (Honda Polymer Alloy), ambele sant un amestec de plastic, policarburi si o mixtura de metale ce nu sant cunoscute. Rolul lor este acela de a crea noi componente cat mai rezistente, folosite pe acest model pentru imbracamintea portierelor de jur imprejur (in primii doi ani ai modelului pe piata), masca radiatorului si aripi fata.
Pentru inceput este dotat cu un motor cu un singur ax cu cama (soch) si 12 ventile, mai apoi, tehnica cu doua axe cu came (dohc) si 16 ventile ii vor lua definitiv locul.
Modelul a fost proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si produs intre anii 1983-1988.
Motorizarile intercontinentale:
Europa:
- 1.5L -12V-sohc- la 100CP (1983-1985), fara catalizator
- 1.6L -16V-PGM-F1 -DOHC - la 125CP/122CP (pe unele piete)
America de Nord:
- 1.3L -sohc-CVCC - la 60CP (1984-1985)
- 1.5L -12V-sohc-CVCC - la 76CP (1984-1988)
- 1.5L - 8V-sohc-PGM-F1 - la 58CP (1985-1988)
- 1.5L -12V-dohc-PGM-F1 - la 91CP (1986-1988)
Japonia:
- 1.3L -12V-sohc-CVCC - la 80CP
- 1.5L -16V-sohc-CVCC - PGM-F1-la 110CP
- 1.6L -16V-DOHC -PGM-F1 - la 135CP (1986-1988).
===============================================
SURSA:
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=103
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=104
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=105
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=106