Esential
3 | etape principale cuprinde procesul de realizare si updatare a hartilor digitale |
2 | este numarul companiilor care realizeaza harti pentru sisteme de navigatie: Tele Atlas si Navteq |
3 | etape principale cuprinde procesul de realizare si updatare a hartilor digitale |
2 | este numarul companiilor care realizeaza harti pentru sisteme de navigatie: Tele Atlas si Navteq |
Clasicele atlase rutiere palesc in prezent in fata tehnologiei aduse de sistemul GPS (Global Positioning System). Hartile in format digital disponibile pe dispozitivele GPS si pe internet prin Google Maps aduc numeroase beneficii utilizatorilor, prin analizarea in timp real a celor mai bune rute in functie de situatia din teren. V-ati intrebat insa cum sunt realizate hartile pe baza carora va planificati drumul din punctul A in punctul B?
In prezent, numai doua companii realizeaza harti pentru GPS-uri si Google Maps, iar una dintre acestea este Tele Atlas. Procesul de realizare a hartilor in format digital cuprinde trei etape principale: realizarea fotografiilor, procesarea informatiilor in format digital si updatarea informatiilor odata cu schimbarile produse in configuratia strazilor.
1. Fotografierea
Tele Atlas se bazeaza pe serviciile a 300 de soferi care realizeaza fotografii profesioniste ale strazilor. Flota acestora se compune din aproximativ 50 de furgonete dotate cu 6-10 camere video ce fotografiaza la o rezolutie de 1.3 MP. Camerele sunt amplasate pe acoperis si se pot roti in toate directiile, cu scopul de a realiza fotografii la 360 de grade. In ultima perioada, Tele Atlas si-a dotat furgonetele cu camere stereo, care pot realiza fotografii 3D prin inregistrarea imaginilor din mai multe unghiuri.
Viteza de deplasare a unui autovehicul este de aproximativ 88 de km/h, iar o fotografie este captura la fiecare 3 metri. Un computer de bord se asigura ca fotografia este suficient de detaliata, in caz contrar soferul fiind nevoit sa repete ruta. Acuratetea detaliilor este estimata la aproximativ 0,3 metri. In 2007, soferii Tele Atlas au parcurs in total peste 560.000 de kilometri pentru a inregistra fotografii ale drumurilor.
2. Procesarea datelor
Fiecare furgoneta este dotata cu hard-diskuri montate in RAID care stocheaza cateva zeci de mii de fotografii. Configuratia RAID permite inregistrarea simultana a informatiilor pe doua hard-disku-uri, pentru a evita pierderea datelor. Zilnic, soferii transporta una dintre unitatile de stocare catre birourile Statele Unite ale Americii sau Polonia. Cu ajutorul unui software, fotografiile sunt convertite intr-un mozaic de inalta rezolutie care are infatisarea unei fotografii preluate din aer.
De asemenea, software-ul reasambleaza semnele de circulatie, semafoarele si alte obiecte, iar un editor inregistreaza locatia exacta a acestora pe traseu. In acest fel, dispozitivele GPS sunt capabile sa informeze utilizatorii despre viteza maxima legala sau sensurile unice. Apoi, datele sunt convertite in formate standard care sunt distribuite integratorilor de sisteme GPS.
3. Update
10-15% din harti difera de la un an la altul din cauza noilor constructii si a schimbarilor suferite de drumurile publice. De aceea, Tele Atlas isi updateaza regulat baza de date prin refacerea traseului, dar si prin metode alternative, precum imagini aeriene sau informatiile primite de la utilizatori.
Google Maps
Pe langa activitatea de a realiza harti pentru dispozitivele GPS, Tele Atlas a incheiat in luna iunie 2008 un parteneriat pe 5 ani cu Google, prin care compania olandeza va furniza harti digitale pentru Google Maps. La numai o luna distanta, firma a fost achizitionata de celebrul producator de sisteme de navigatie TomTom pentru 2,9 miliarde de euro.
Rivalul Tele Atlas este Navteq, o companie americana care a fost cumparata la finalul anului 2007 de liderul pietei de telefonie mobila, Nokia, pentru 5,7 miliarde de euro. Hartile digitale realizate de Navteq sunt folosite in prezent de mai multi producatori de sisteme de navigatie, printre care Garmin si Magellan.
In plus, serviciul online Yahoo! Maps are la baza hartile furnizate de Navteq, acestea fiind utilizate si pe sistemele de navigatie construite de BMW sau Chrysler.
Via | PopSci
Multumim oricum, nu multi stiu aceste informatii.
nici macar nu va osteniti sa intelegi subiectul materialului.
habarnisti
"Fiecare furgoneta este dotata cu hard-diskuri montate in RAID"
Danieleeee, sa mori tu?
Pune mana pe dictionar si tradu articolele cum trebe ca nu esti la Lumea Copiilor, da?
Foarte prost articolul. se vede ca munciti pentru bani si nu puneti pic de pasiune in ceea ce faceti. Negrii pe plantatie.
@lexion ce te face sa crezi ca nu e un volvo v70? :P