Iata cum se construieste un supercar din lemn!

De Robert Gherghe
Publicat Miercuri, 27.08.2008
Un supercar construit doar din lemn si echipat cu un motor V8 de 600 CP se afla in faza finala a proiectului.

Esential

600 de cai putere are supercarul din lemn.

Un grup de studenti americani au proiectat unul dintre cele mai ciudate proiecte dinlumea auto: construirea unui supercar cu caroserie din lemn. Scopul acestui proiect stiintific este stabilirea folosirii lemnului in procesul de fabricatie a unei masini.

Pentru ca proiectul sa aiba credibilitate, caroseria modelului auto proiectat de studentii americani este dublata de un motor V8 de 600 CP. Splinter, asa cum a fost botezat supercarul, prezinta o serie de tehnologii inovatoare, mare parte dintre ele aflandu-se inca in dezvoltare.

Spre exemplu, la fabricarea jantelor s-a folosit o materie prima obtinuta din amestecul lemnului de stejar cu lemn de alun si cires. Mai mult, supercarul prezinta o serie de inovatii remarcabile, cum ar fi sistemul de suspensie, construit bine inteles tot din lemn.

Fiind vorba de lemn, principala problema era caldura rezultata din activitatea motorului. Proiectantii au gandit un sistem special de eliminare a caldurii si a gazelor rezultate din ardere sub masina, lucru care impiedica incalzirea lemnului.

Supercarul construit din componente din lemn (cu exceptia motorului- n.r.) se afla inca in perioada de asamblare. Chiar si asa, modelul Splinter a fost atractia evenimentului International Woodworking Fair, unde studentii care l-au proiectat au avut ocazia sa prezinte tehnicile de prelucrare a lemnului necesar construirii unui automobil.

Motorul care va echipa supercarul din lemn este un V8 de 600 cai putere.

Comentarii (24)

  • sincer...
    ...o cretinatate majora in conditiile in care se taie copaci in disperare in toata lumea.
    0 0
  • cutare
    600?
    nu prea imi dau seama cum o sa reziste un sasiu de lemn vibratiilor si cuplului enorm, ca sa nu mai zic de temperatura..... mi se pare prea mare motorul pentru o masina de lemn..
    1 0
  • profu de romana
    limba romana...
    se scrie "bineinteles" nu "bine inteles"
    0 0
  • terje bakken
    dededee
    si ceausescu vroia la lastun o policioara de lemn in loc de bord....deci a fost primul tov ceasca...hahaha e doar un proiect frumos ...de tzinut in vitrina...zero sanse sa fie si fiabil.
    0 0
  • toteu
    sar expertii romani in sus... de unde stiti ce lemn folosesc, sau ce tratamente de intarire au
    0 0
  • Catalin
    O porcarie majora. Nu vad utilitatea acestui proiect.
    1 0
  • Ionut007
    Lemnul e mai versatil decat credeti
    Britanici au construi un avion din lemn in al doilea razboi mondial si era unul din cele mai rapide, manevrabile si rezistente avioane.

    http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Mosquito
    1 0
  • dadada
    NU STIU CUM VA FI MASINA , DAR SUNETUL BOXELOR VA FI...........BESTIAL !
    1 0
  • porcarie?
    "O porcarie majora" e in capul unora ce posteaza pe-aici...
    de "Proof of concept" ati auzit?
    Get out of your f#cking caves.
    0 0
  • Motor din lemn
    Daca au tinut sa faca pana si suspensiile din lemn, ceea ce mi se pare o imbecilitate, asta daca nu cumva au descoperit o abordare extraordinara, de ce nu au facut si motorul din lemn? Sa nu mai zic si parbrizul si geamurile laterale....
    0 0
  • foarte bine
    suntei tarani...........copacii cresc la loc......fierul din pamant nu....este sursa de material inepuizabila lemnul........si pe deasupra arata bine si e confortabila
    0 0
  • necesar?
    Pentru "inginerii sceptici" de comentara: daca nu sunteti platiti la mesaj puteti sa va abtineti de la aceste impartasiri. Daca ar fi fost toata lumea de genul vostru eram si acu' prin epoca de piatra nedescoperind focu' ca frige....
    1 0
  • Mini-romanu'
    Cati bagatori de seama ...
    Eu nu stiu de ce sunt atatea comentarii negative pe marginea unui concept.

    Btw, este doar o demonstratie intre prelucratorii de lemn ... isi arata si ei muschii cu ce pot face cu tehnologiile lor de prelucrare si nu-i rau deloc.

    Iar daca o sa iasa pe sosea cu masina cred ca putina lume se va prinde ca e de lemn ...
    1 0
  • hmmmmm
    yoo zic k asta la 80km/h tot se dezmembreaza bucate cu bucata..:d..pararea mea...!!!si apoi pt MIHAI...vb de gandesti k tu ai stat in ea...comfortabila???:p
    1 0
  • Vam-pirelu
    haha
    Hai mai cu criticile ...ii tare faza, k nu o sa ruleze mashina aia pe drum e clar ... k doar e de lemn ! si ori ce tratamente or folosi si orice lemn, fieru ii fier si lemnu e lemn ... in mashina aia de se baga unu cu 30 e ferfelitza :D ... deci nu prea cred ca o sa ii dea voie sa circule pe strada ... mi-as deschide o afacere sa vand mashini de lemn ... pentru tinut in vitrina :))) de cei care au bani si n-au ce face cu ei :))
    0 0
  • raduku
    Faina treaba
    Eu chiar ma gandesc sa-mi fabric o caroserie din materiale reciclabile. Ma gandesc la hartie.
    0 0
  • g3org3l
    lemnul e chiar smecher , dar pe mainile celor care stiu ce sa faca cu el , ( uite ca nu toti il folosesc doar la gratar )
    sa nu uitam cam ce s-a tot facut din lemn , sigurantza oamenii care lucreaza la proiect au calculele si alte chestii puse bine la punct de dinainte , asa ca masina sigur va merge , or fii ei americani , dar nu-s asa cretini , pe unii ii mai duce si capul , griji pt accidente eu nu mi-as face , sigur va fii expusa undeva sau vanduta unui excentric care-o va pune frumos in garaj la colectia lui de chestii excentrice .
    0 0
  • BobbyRo
    Treaba buna!
    Stiu studentii ce stiu!! Daca alegi, tai, usuci si tratezi cum trebuie lemnul, el poate rezista foarte mult!
    Cum credeti ca au ajuns vikingii sau englezii (mai mult) sa strabata oceanele lumii cu vasele lor incarcate cu zeci sau chiar sute de tone de materiale si sa reziste valurilor si vanturilor puternice care dau de furca si celor mai moderne vase?
    Au studiat mai multe specii de arbori, au testat modul de taiere si de prelucrare astfel incat sa nu deterioreze fibrele interioare si implicit structura de rezistenta! Acum vreo 3-400 de ani! Asta ca o paranteza!
    Acum, in mileniul 3, tehnica si simularile computerizate au ajuns la un nivel inalt! Nu trebuie sa ai neaparat un sasiu format din aliaje ale carbonului cu magma vulcanica si titan ca sa creezi un supercar, poti folosi la fel de bine si lemnul, in combinatie cu o structura de rezistenta bine pusa la punct!
    Personal, tind sa cred ca baietii astia pot face o figura frumoasa daca se chinuie un pic si nu se grabesc!
    Scuze pt eventualele greseli de ortografie, dar este tarziu si nu am rabdare sa scriu un eseu…
    0 0
  • sunshine64sm
    Carutza cu 600 de cai... putere
    Ca lumea se indreapta intr-o directie complet anormala, asta... se stieeeeeee. Si cine mai si crede ca masinuta aia din lemn o sa mai si ajunga sa mearga pe strazi... n-are decit. Si daca un pic se va indoi caroseria, ce tinichigiu o sa poate sa o indrepte ? Nu va spun. E secret. Arcuri din lemn ?? Oare de ce imi vine asa de greu sa cred ? Nu este facuta nici o precizare a vitezei maxime. Ha ha ha, s-ar rumpe in bucati la viteze mai mari, sau daca pune o frina mai tzapana. Si acuma hai sa va intreb ceva cit se poate de srios: in caz de accident, cum se comporta structura masinii, poate sa absoarba energia socului ? Despre asa ceva iarasi nu se mentioneaza nimic, si consider ca fiind foarte important. La fel de bine pot sa iau troaca de la porci si sa-i pun 4 roate si sa pun ca-i masina. Propulsia va fi totusi cu "picioarele", ca si Flinstone. Totusi banuiesc ca doar o mica parte din puterea motorului de 600 va fi folosita, acesta fiind intentionat ales supradimensionat, pentru a functiona la regim redus de turatie, si cu vibratii mai putine. A, si inca o intrebare, se spune "Supercarul construit din componente din lemn (cu exceptia motorului- n.r.)...", adica sa inteleg ca si cauciucurile sint din lemn ??!
    0 1
  • daaa pula ...
    Asta e facuta pentru sinuciasi ...daca i-a asta 5 setele la NCAP eu ma urc in ea
    0 0
  • vezi sa nu !!!
    1. ... nu cred ca tine asta nici mkr sa ia 100 de km/h !!!
    2. ... ii dau dreptate celui de mai sus care a spus ceva de genu "si asa se taie prea multi copaci pe lumea asta !!!"
    0 0
  • ma dau cu parerea
    lemn!
    Eu cred ca este un proiect destul de interesant, si pentru ca mai am putin habar de lemn ceva eu cred ca masina aia o sa mearga ceva timp in sesnsul a 1 an poate 2 fara sa scartaie. Daca va uitati atent ei folosesc rasini ca sa lipeasca panourile intre ele...
    Parerea mea ca acestia incearca sa ne arate ca se poate constru o masina aproape in totalitate din fibra de sticla exceptand motorul, deci un material care este mult mai usor, fiabil, rezistent in timp etc. Cred ca daca acea masina ar fi ost facut din fibra de sticla ar avea viata destul de lunga fara rugina si chiar ar fi mai ieftina ca o masina de fier , si cred ca va fi mai rezistenta la impact.
    Si inca o chestie ei au folosit numai lipituri intre folii subtiri de lemn, lipituri care sunt facute cu rasini, deci aproape ca este o masina in proportii destul de mari din fibra de sticla.
    bafta
    0 0
  • trabi
    toti sunteti destepti...
    stiti din ce era facut trabantu?
    0 0
  • bss009
    600?!
    La o masina de lemn daca pui 600 CP si accelerezi dintr-o data , motorul pleaca fara caroserie. Nu ai cum!! V8 600 CP. asta se pune la un bolid facut calumea, cu tabla , nu lemn. Cand sunt +30 grade celsius sau -30 grade celsius ce face masina?! + ca o sa ai nevoie de incalzire, nu cred ca lemnul va rezista caldurii sau inghetului. Decat sa taie 100 copaci pentru o masina , mai bine o faceau din tabla si stiau ca fac o masina buna. :| si pot accelera in siguranta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru