Esential
600 | de cai putere are supercarul din lemn. |
Un grup de studenti americani au proiectat unul dintre cele mai ciudate proiecte dinlumea auto: construirea unui supercar cu caroserie din lemn. Scopul acestui proiect stiintific este stabilirea folosirii lemnului in procesul de fabricatie a unei masini.
Pentru ca proiectul sa aiba credibilitate, caroseria modelului auto proiectat de studentii americani este dublata de un motor V8 de 600 CP. Splinter, asa cum a fost botezat supercarul, prezinta o serie de tehnologii inovatoare, mare parte dintre ele aflandu-se inca in dezvoltare.
Spre exemplu, la fabricarea jantelor s-a folosit o materie prima obtinuta din amestecul lemnului de stejar cu lemn de alun si cires. Mai mult, supercarul prezinta o serie de inovatii remarcabile, cum ar fi sistemul de suspensie, construit bine inteles tot din lemn.
Fiind vorba de lemn, principala problema era caldura rezultata din activitatea motorului. Proiectantii au gandit un sistem special de eliminare a caldurii si a gazelor rezultate din ardere sub masina, lucru care impiedica incalzirea lemnului.
Supercarul construit din componente din lemn (cu exceptia motorului- n.r.) se afla inca in perioada de asamblare. Chiar si asa, modelul Splinter a fost atractia evenimentului International Woodworking Fair, unde studentii care l-au proiectat au avut ocazia sa prezinte tehnicile de prelucrare a lemnului necesar construirii unui automobil.
Motorul care va echipa supercarul din lemn este un V8 de 600 cai putere.
http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Mosquito
de "Proof of concept" ati auzit?
Get out of your f#cking caves.
Btw, este doar o demonstratie intre prelucratorii de lemn ... isi arata si ei muschii cu ce pot face cu tehnologiile lor de prelucrare si nu-i rau deloc.
Iar daca o sa iasa pe sosea cu masina cred ca putina lume se va prinde ca e de lemn ...
Cum credeti ca au ajuns vikingii sau englezii (mai mult) sa strabata oceanele lumii cu vasele lor incarcate cu zeci sau chiar sute de tone de materiale si sa reziste valurilor si vanturilor puternice care dau de furca si celor mai moderne vase?
Au studiat mai multe specii de arbori, au testat modul de taiere si de prelucrare astfel incat sa nu deterioreze fibrele interioare si implicit structura de rezistenta! Acum vreo 3-400 de ani! Asta ca o paranteza!
Acum, in mileniul 3, tehnica si simularile computerizate au ajuns la un nivel inalt! Nu trebuie sa ai neaparat un sasiu format din aliaje ale carbonului cu magma vulcanica si titan ca sa creezi un supercar, poti folosi la fel de bine si lemnul, in combinatie cu o structura de rezistenta bine pusa la punct!
Personal, tind sa cred ca baietii astia pot face o figura frumoasa daca se chinuie un pic si nu se grabesc!
Scuze pt eventualele greseli de ortografie, dar este tarziu si nu am rabdare sa scriu un eseu…
2. ... ii dau dreptate celui de mai sus care a spus ceva de genu "si asa se taie prea multi copaci pe lumea asta !!!"
Parerea mea ca acestia incearca sa ne arate ca se poate constru o masina aproape in totalitate din fibra de sticla exceptand motorul, deci un material care este mult mai usor, fiabil, rezistent in timp etc. Cred ca daca acea masina ar fi ost facut din fibra de sticla ar avea viata destul de lunga fara rugina si chiar ar fi mai ieftina ca o masina de fier , si cred ca va fi mai rezistenta la impact.
Si inca o chestie ei au folosit numai lipituri intre folii subtiri de lemn, lipituri care sunt facute cu rasini, deci aproape ca este o masina in proportii destul de mari din fibra de sticla.
bafta
stiti din ce era facut trabantu?