Iată câştigătorii ediţiei 2010 a concursului "Cel mai 4x4"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket a participat la editia 2010 a concursului Cel mai 4x4, care a oferit distincţia cu acelaşi nume în patru segmente distincte. Acestea sunt General SUV, Premium SUV, Pick-up şi Off-roader. Câştigătorii sunt, în ordinea categoriilor de mai sus: Dacia Duster, Audi Q5, Mitsubishi L200 şi Volkswagen Touareg. Cele patru modele au fost testate de un juriu de specialitate pe trei trasee distincte. Evident, acestea au avut şi competitori, în total fiind prezente 16 maşini de test la această competiţie.Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele au intrat in vanzare in Romania pana in primul semestru al anului 2010. Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obişnuită. Nu au fost permise nici un fel de îmbunătăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevăzute ca echipament original al autoturismului.
Testele de şosea au fost efectuate pe traseul Mausoleul Mateiaş-combinatul Holcim (DN73A), în timp ce traseul off-road a fost derulat în Poiana Fântânii, ce aparţine comunei Lereşti din judeţul Argeş. SUV-urile au avut un traseu distinct, în timp ce pick-up-urile şi off-roader-ele au fost încercate pe un traseu mult mai dificil. În scop demonstrativ, Dacia Duster a abordat şi traseul pentru off-road, deşi concura la clasa "General SUV". Aşadar, rezultatele obţinute de Dacia Duster în competiţia respectivă vor fi punctate doar pentru performanţele obţinute pe traseul de SUV-uri.
Printre criteriile vizate de juriul concursului Cel mai 4x4 se află stabilitatea pe şosea, acceraţia pe şosea, frânarea pe şosea, preţul de achiziţie, calitatea percepută, consumul de carburant declarat de constructor, capacităţile de căţărare şi coborâre, abilităţile de trecere peste obstacole şi confortul în teren accidentat şi pe şosea. Fiecare criteriu avea la dispoziţie între 10 şi 20 de puncte, iar acestea trebuiau împărţite între modelele concurente pentru a obţine un total de 150 puncte la fiecare categorie.
Căştigătorul categoriei "General SUV" este Dacia Duster. Modelul s-a luptat cu rivali precum Kia Sorento, Ford Kuga, Peugeot 4007şi Suzuki Grand Vitara. Atât pe şosea, cât şi pe teren accidentat, Duster a dat dovadă de capacităţi deosebite care l-au calificat între finalişti şi l-au poziţionat pe locul întâi al acestui clasament. Esenţa lui Duster a fost echilibrul între performantele on-road şi abilităţile off-road. De la cele mai bune unghiuri de trecere din segment până la transmisia cu rapoarte scurte, toate elementele oferite de modelul din Mioveni au avut o pondere în rezultatul final.
„ În ultimii ani, Dacia a dovedit că are curajul de a răsturna codurile prestabilite şi de a aborda, fără complexe, segmente de piaţă reputate ca fiind extrem de concurenţiale. Faptul că robusteţea şi capacităţile off-road ale modelului Dacia Duster au convins un juriu exigent alcătuit din profesionişti ai presei auto din România ne bucură şi ne onorează. Credem că victoria lui Duster în cadrul unei competiţii atăt de dificile reprezintă o confirmare a calităţilor şi a potenţialului de performanţă ale noului model Dacia”, a declarat Fabrice Cambolive, Administrator Unic Renault Nissan Romania.
Categoria "Premium SUV" a fost introdusă anul acesta şi a prezentat un număr impresionant de rivali. Astfel, am avut de a face cu Audi Q5, BMW X1, BMW X3, Mercedes-Benz GLK şi Volvo XC60. În timp ce BMW X1 a furnizat cele mai bune performanţe on-road, modelul din Ingolstadt a fost declarat câştigător. Celelalte modele au punctat şi ele la alte capitole – cum ar fi confort sau calitate percepută, dar punctajul final le-a adus pe locul doi.
„ Într-un segment SUV din ce în ce mai aglomerat şi mai complex pentru consumatori, competiţia „Cel mai 4x4” oferă un ghid valoric foarte util. Titlul ne bucură foarte mult şi confirmă experienţa lui Audi în domeniul tracţiunii integrale, dar şi a maşinilor premium. Q5 are toate argumentele să convingă, având o gamă largă de motorizări, accesorii şi tehnologii specifice clasei premium.”, a declarat Matei Albulescu, brand manager Audi.
Categoria "Pick-up" a fost un segment disputat la sânge între doi rivali. Pe de o parte, s-a aflat Mitsubishi L200, iar pe de alta Isuzu D-Max. Anul 2010 a marcat prima participare a celor de la Isuzu în această competiţie, iar rezultatul final a fost destul de strâns.
Câştigătorul acestei categorii este Mitsubishi L200. Modelul nipon este la cel de-al doilea titlul „Cel mai 4x4”.„Ca dovadă a performanţelor sale excepţionale, L200 a făcut faţă cu succes tuturor provocărilor ediţiei 2010 a concursului „Cel mai 4x4”, indiferent de gradul de dificultate al acestora. Suntem încântaţi să punem la dispoziţia clienţilor noştri cel mai puternic jucător al acestei clase.”, declară Daniel Antor, Director Executiv M Car Trading, Distribuitorul General Mitsubishi Motors pentru România şi parte a Tiriac Holdings.
Categoria "Off-roader" a fost un segment disputat la fel de aprig precum cel al SUV-urilor premium. Acesta a fost marcat de rivalii tradiţionali ai acestor competiţii, dar şi de noua generaţie a câştigătorului de anul trecut. Competitorii sunt: Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Suzuki Jimny, Volkswagen Touareg. La fel ca în cazul celorlalte două categorii, câştigătorul trebuia să obţină un echilibru între performanţele de pe şosea şi abilităţile off-road. Fiind vorba de categoria off-road, modelul respectiv trebuia să aibă o prestaţie deosebită în acest regim, iar competiţia a fost deosebit de strânsă în cazul unor modele. În timp ce câştigătorul categoriei on-road a fost destul de evident, juriul a parcurs de două ori traseul off-road dedicat pentru a descoperi care este cel mai abil competitor din toate punctele de vedere. Câştigătorul ediţiei 2010 a Campion 4x4 la categoria „Off-roader” este Volkswagen Touareg. Touareg a egalat astfel recordul lui Toyota Land Cruiser, care a câştigat titlul în anii 2003 şi 2004.
“Titlul câştigat pentru a doua oară în această competiţie demonstrează indubitabil experienţa lui VW în domeniul vehiculelor recreaţionale. Touareg este un automobil complet, deosebit de avansat tehnologic, ce integrează un mare număr de elemente care sporesc confortul, performanţele rutiere, dar şi uşurinţa în exploatare. Toate aceste calităţi conferă maşinii o rază de acţiune foarte mare, pe orice tip de teren”, a declarat Bogdan Florea, Brand Manger Volkswagen.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Opel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. (22.11)
-
Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. (22.11)
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Si eu eram de parere ca Touareg 2 este cea mai buna in off-road, dintre modelele participante!
Tiguan/Yeti nu ah ?
Suzuki -ul ala antic ... cand vom scapa oare de el ?
Comparati Touareg cu land cruiser?
Toate modelele au trecut prin testul de şosea.
Land Cruiser nu a fost prezent la această competiţie.
@LauCatalin
Dacă asta ai înteles tu din text, te invit să mai citeşti odată..
@edi80
Am testat doar modelele prezente, care au venit în funcţie de disponibilitatea importatorilor şi a dealerilor.
X1 nu a intrat în off-road pe acelaşi traseu cu Touareg, ci a fost testat alături de celelalte modele din segmentul său pe un traseu off-road mai puţin dur, dedicat acestui segment.
Duster a intrat pe acelaşi traseu cu Touareg şi celelalte modele din segmentul respectiv în scop demonstrativ - performanţele sale din acea demonstraţie neavând o pondere în nota finală.
1.Nu s-a vrut participarea lor.
2.Nu au vrut sa participe cunoscand capabilitatea si impartialitatea (lipsa) organizatorilor.
Si analizam doar timpul scos timpul scos si ''damage''-ul general.
Masini de fabrica.
L.C.
Titul zice "Cel mai 4x4", adică dintre toate maşinile prezentate (în clasele lor), se va găsi maşina care are cea mai bună performanţă pe alt teren decât asfalt. De aceea nu ştiu ce caută între criterii acceleraţia pe şosea, stabilitatea pe şosea etc. aspecte neconcludente pentru "Cel mai 4x4".
Ar fi contat dacă asfaltul era ud, sau dacă ar fi fost acoperit cu gheaţă sau zăpadă, ceea ce nu a fost cazul.
Revenind la condiţiile de aderenţă (gheaţă, noroi, zăpadă), acestea contează enorm la aprecierea comportamentului maşinii, deci testul nu este despre "Cel mai 4x4", ci "Cea mai capabilă maşină pe teren neamenajat/accidentat".
Având în vedere criteriile de departajare (menţionate mai sus)nici acest lucru nu este concludent.
Sunt absolut convins ca L200 nu vine cu AT-uri din fabrica. Nu sunt niste cauciucuri bune pt off-road in adevaratul sens al cuvantului, DAR sunt superioare oricarui alt cauciuc prezent in acest test.
Si pt toti desteptii care fac misto de Jimny... ia uitati-va cum flexeaza in ravena aia si uitati-va la celelalte. Nu, nu am Jimny, dar stiu cu ce se mananca off-road-ul si Jimny pe mana unui cunoscator si cu niste cauciucuri potrivite, face minuni in teren.
Imi place textul articolului, adica, X1 a fost cel mai bun on road, celelalte modele au punctat la confort sau calitate, dar Audi a fost declarat castigator! Nici macar un motiv nu este scris, doar ca ceilalti au punctat mai bine la alte capitole. Penibil.
Realizezi că juriul a fost format din mai mulţi indivizi, iar juriul şi organizatorii sunt două entităţi diferite.
Nu trebuie să îţi justific eu faptul că Audi Q5 a câştigat la categoria lui. A fost votat de 7 din 10 membri ai juriului - conform comunicatului de presă.
Votul este secret, deci nu poţi să afli cine pe cine a votat. Mai mult decât atât, nici eu nu ştiu cu cine au votat ceilalţi, deci nu am cum să te lămuresc în această privinţă.
@ignis
Cât despre asfaltul ud, umed, cu zăpadă, noroi şi alte condiţii de drum - nu putem controla vremea.
Ne-am prezentat la faţa locului, aşa a fost vremea şi am condus pe traseul stabilit de organizatori.
Repet, nu noi am organizat concursul, ci am făcut parte din juriu, la fel ca în anii trecuţi.
Criteriile de departajare sunt prezente acolo exact pentru scopul enunţat de numele lor.
Sunt multe modele capabile în off-road, dar câte se comportă bine pe şosea? Cum sunt ele din punct de vedere calitativ? etc.
1. doar cateva modele erau 4x4 in adevaratul sens
2. trebuia numit "Cel mai tare SUV"
3. se vede clar ca a fost un concurs de promovare sustinut de o reprezentanta auto
4. cei de la automarket trebuie sa accepte si criticile ca doar nu sunt ei cei mai buni jurnalisti(daca acesta este jurnalism,ma apuc si eu de meseria aceasta)
5. nu poti spune ca Duster este cel mai tare 4x4
6. si am condus unele modele din respectivul test si altele le-am vazut prin teren accidentat, pe la mall si am citit despre ele pe site-uri din domeniu auto, nu blog-uri precum automarket.
Cand pretinzi ca esti cineva in domeniul auto si mai ales pe online, este recomandat sa faci in asa fel sa accepti critica si sa dai ce este mai bun(din toate punctele de vedere).
Unde este profesionalismul?
Este de ajuns sa il vad pe domnul Vardie si sa imi pun intrebari in privinta desfasurarii.
Un exemplu este tocmai modul in care s-au facut categoriile, care nu par sa aiba niciun fel de logica si in care sunt puse la gramada masini din clase diferite.
Legat de Categoria Off-roader este ca si cum am spune ca o sa alergam la maraton, dar de fapt noi alergam 100m garduri si la sfarsit dam premiul de cel mai bun maratonist.
probabil din masinile prezente acestea au meritat sa castige.
problema mea e ca lipsesc la toate categoriile jucatori importanti, nu stiu din ce motive dar lipsesc!
printre ei enumar:
cat SUV: Yeti, Tiguan, Kia Sportage, Hyundai, Citroen, Subaru, Opel, Chevrolet, multi alti...
Preumium SUV: Mercedes ML, Volvo XC90, Range Rover, americanele, ....
Pick-UP: Ford, Subaru, Land Rover, ....
OFF-Roader- masinile din concurs nu fac fata la un adevarat off-road. parerea mea e ca cele mai adevarate sunt in ordinea urmatoare:
1. Land Rover Discovery
2. Mercedes G Klasse
3. Lada Niva-este singura care vine cu anvelope de off-road in standard
4. Toyota Landcruiser
5. Suzuki Jimny
pe unde urci cu aceste masini celelalte doar viseaza.
restul sunt doar SUV-uri incluzand tuareg, Q7,
Asta arata corecitudinea concursului, adica nu se stie cine a luat "spaga".
Poate sa castige oricine dar asta nu reflecta realitatea de concurs 4x4.
In ceea ce priveste articolul VARZAAA!!!