Hyundai a înţeles că pentru a cuceri publicul european are nevoie de o strategie orientată după nevoile speciale ale pieţei de pe Bătrânul Continent. Motiv pentru care îşi redistribuie producţia modelelor vândute în Europa. Intenţia coreenilor este aceea de a face din Hyundai un brand european, cu o gamă produsă în proporţie de 90% în Europa.
Procentul va fi atins odată cu noua generaţie i10, programată să debuteze în a doua jumătate a acestui an. Producţia modelului de segment mini va fi mutată din India în Turcia. Excepţie vor face doar unităţile i10, destinate pieţelor din Irlanda şi Regatul Unit, unde reglementările presupun modele cu volan pe dreapta, la fel ca în India.
În prezent, Hyundai reuşeşte ca doar unul din zece exemplare vândute să fie produs în Coreea de Sud. Majoritatea maşinilor care ajung în Europa iau naştere la uzina Nosovice din Cehia, foarte aproape de fabrica vecinilor slovaci, situată la Zilina.
La Nosovice sunt produse transmisii atât pentru Hyundai, cât şi pentru Kia, în vreme ce la Zilina iau naştere motoarele. Maşinile produse în cadrul celor două fabrici au aceeaşi platformă. Nosovice dă naştere modelelor i30, ix20 şi ix35 şi are o capacitate de asamblare de 300.000 de maşini pe an.Allan Rushforth, şeful operaţiunilor Hyundai Europa şi vice-preşedinte al companiei, a declarat: „Suntem mândri că am reuşit să menţinem un ritm de funcţionare de 100% pentru fabricile noastre în condiţiile în care piaţa europeană este slabă şi neprofitabilă. Până în prezent, volumele noastre de vânzări s-au depreciat cu 5%, dar cota de piaţă a urcat uşor.”
via carscoops
Comentarii (2)