Hyundai vrea să-și dubleze vânzările de mașini electrice în Europa, în 2025

de Tiberiu Safta
Joi, 30.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai își dorește să-și dubleze vânzările de mașini electrice pe piața europeană în acest an. Motivul principal pentru acest impuls este de a evita amenzile pentru nerespectarea noilor norme cu privire la emisiile de CO2.

Începând din acest an, Uniunea Europeană va impune norme mai stricte cu privire la emisiile de CO2. Aceste norme au fost criticate de majoritatea constructorilor și există chiar riscul ca aceștia să fie obligați să plătească amenzi mari, în rândul miliardelor de euro. Din cauza asta, unii producători caută soluții pentru a evita aceste amenzi.

Una din soluțiile propuse este vânzarea mai multor mașini electrice. Aceasta este abordarea celor de la Hyundai. Marca asiatică dorește să-și dubleze vânzările de mașini electrice în Europa, în acest an, potrivit spuselor lui Haesung Park, directorul financiar Hyundai Europe.

„Vom face tot ce putem să respectăm țintele de emisii”, a declarat acesta. „Pentru asta, vrem să dublăm vânzările de mașini electrice în acest an”, a mai adăugat oficialul mărcii.

Anul trecut, Hyundai a vândut 68.279 de mașini electrice în Europa, mai puține cu 15% prin comparație cu 2023. Aceste mașini au reprezentat 11% din vânzările Hyundai în Europa, în 2024, față de 15% în 2023.

Cel mai vândut model electric a fost Hyundai Kona, cu 36.526 de exemplare comercializate pe Bătrânul Continent. Acest model a fost urmat de Ioniq 5, cu 22.830 de exemplare vândute și de Ioniq 6, cu 8731 de mașini comercializate.

via Automotive News Europe (înreg.)

Comentarii (9)

  • E ciudat ca nici Hyundai cu unele din cele mai bune BEV-uri abia se ridica de la sol cu vanzarile. 68k la nivel de continent e infim.
    7 4
  • O fi mult sau puțin 68K, cert este că au scăzut cu 15% VS 2023. Nu-mi dau seama cum vor dubla vânzările…. doar că-și doresc acest lucru. Adică doar așa? Ne dorim și gata? Cine i-a oprit să-și dorească și în 2024? Nu au fost pe fază, și a trecut anul?… dar nu-i bai, deja sunt tot o voință în 2025 și este ca făcută treaba.
    4 4
  • Seriff
    Singura metoda sa se vanda electricele este ca guvernul sa dea iar pomeni de 11000 euro verzilor.
    Pai daca tot sunteti atat de verzi de ce nu le cumparati la pretul normal, de ce asteptati pomeni de la guvern, nu va intereseaza sa salvati planeta?
    4 5
  • Eduard
    Cine cunoaste beneficiile vietii cu un EV are deja cel putin un model, de-asta au scazut vanzarile, cei smart au deja, iar lighioanele pro-fumegatoare care chelancaie pe aici evident nu au gologani, ca si-ar lua si ele. Acum sincer, cui nu i-ar conveni sa-si puna seara masina la incarcat, iar dimineata urmatoare sa poata rula 200 km cu un cost de 15 lei!?
    6 6
  • @eduard hai să-ți explic. Plafonarile la curentul electric vor dispărea, ajunge KW la minim 1,3 lei. Dacă mașina ta consuma un 20KW/100km vei plati 26 lei pe 100km. Atât scot și cu gpl-ul în condițiile în care mașina costa 15.000 euro + autonomie gaz+benzina sare de 1000km. De ce as plăti 35000 euro pe una electrică? După 5 ani o pot vinde cu 10.000 euro, am pierdut 25k. Că e revizia ieftina zic unii; da, dar RCA-ul e f scump, anvelopele sunt consumate mai repede, orice problema la service te blochează mult mai mult decât cele convenționale.
    4 4
  • Eduard
    Eu, posesor de ev de peste 4 ani si ~56000 km primesc de la un posesor de benzinar cu gpl o analiza detaliata despre costurile vietii cu o electrica.. usor hilar, as indrazni sa afirm. Auzi, nu te mai obosi cu atatea explicatii, abia cand iti vei permite un ev vei putea intelege ce bazaconii ai debitat.
    3 3
  • Eduard, ești bine cu electrica… nu te contrazice nimeni (care cât de cât gândește), dar subiectul este altul. Tu nu ești reprezentativ în piața, sau altfel spus ești într-un segment de maxim 10%. Îți spun altfel… nu-i mai mișto să mergi la reustautant, te pui la masa, comanzi ce-ți place? ce îți este și cu “prostii” care-și cumpără alimente, le gătesc, fac miros în casă, consumă mult timp etc. Sper că-ți dai seamă ca ai fost ipocrit la faza asta. Eu conduc volvol, că-mi pasă de siguranța mea și a familiei… deci asta-i tot ce-mi trebuie (conștientizarea siguranței de care majoritatea nu s-au prins că-i importantă), deci toți ar trebui să-și ia Volvo. Nu contează că nu au posibilitatea de a plăti și întreține un Volvo… sunt niște “încuiați” care au ICE-uri. Uită-te în jurul tău, fi realist și drum bun îți doresc. Sunt convins că un BEV poate fi chiar mișto pentru câțiva dintre noi, doar că prea puțini se încadrează… pentru moment. ;)
    2 3
  • Ce asemănare între discursul agramat al lui Edică miliard (Edikkk) și exagerările lui Eduard, mai să-i confund :)
    200 km cu 15 lei înseamnă ori că trotineta electrică ia sub 10 kWh la sută și are contract la Hidroelectrica, ori că are tarif per kWh sub 50 de bani.
    În condițiile în care o benzinară cu gaz din start e mai ieftină cu minim 12.000 de euro (ca să fiu blând) din start cu ICE ar fi garantați în jur de 200.000 km numai din diferență (8l x 3,75lei)!
    Cât de ”smart” să fii să te lauzi c-ai dat aproape dublu pe mașină și că faci naveta cu electrica (că dacă nu mai încarci acasă, la curent alternativ costul depășește mersul cu GPL....).
    Snobul mândru de liniuțe se laudă cu autonomia ieftină din jurul casei......oare își permite un drum mai lung?
    Asemenea ”lighioane” ne vor strica definitiv percepția asupra ”adopterșilor” care-și sacrifică bugetul ca să curețe aerul și să schimbe Uber-ul cu electrica proprie până la mall...
    1 2
  • Eduard
    Aveti dreptate, calculasem eu gresit, imi cer scuze si va mutumesc pentru pretioasele informatii, respect!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru