Hyundai vrea să construiască o fabrică de pile de hidrogen: locația noii uzinei va fi decisă până la sfârșitul anului

de Paul Cosma
Joi, 27.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai va construi o fabrică de pile de hidrogen, iar locația va fi decisă până la sfârșitul anului. Capacitatea uzinei va fi de 100.000 de sisteme fuel-cell în fiecare an, începând din 2024.

Hyundai crede în viitorul mașinilor alimentate cu hidrogen și vrea să investească în producția de pile de combustie pentru acestea.

Asiaticii au anunțat că vor construi o fabrică de pile de hidrogen, urmând să decidă, în acest an, dacă noua uzină va fi construită în Coreea de Sud sau într-o altă locație.

Viitoarea fabrică va produce anual circa 100.000 de sisteme fuel-cell, începând din 2024, potrivit datelor Hyundai.

În prezent, constructorul sud-coreean are o capacitate anuală de 12.000 de pile pentru mașinile alimentate cu hidrogen.

Via Reuters

Comentarii (16)

  • Cineva mai gandeste. Bravo Hyundai!
    11 3
  • Edikkk
    CNG este mai verde decât hidrogenul
    2 6
  • Rudolf D.
    Hidrogenul obtinut din energie electrica de la eoliene sau panouri solare de pe casa (asa-i Edikk?) este perfect ecologic 100%. Panouri care se amortizeaza deja in 5-7 ani! pe undeva prin America ;) (asa-i Edikk?)
    CNG e un combustibil fosil care prin arderea oxigenului degaja in atmosfera dioxid de carbon, cunoscut ca si gaz de sera si care contribuie la incalzirea globala...
    7 2
  • Edikkk
    Meai Rudolf pune mâna pe carte

    HIDROGENUL este obţinut astăzi (,comercial industrial) din GAZ METAN şi ABUR ! În peste 95% din cazuri !!!


    Poţi să cauţi în toate comentariile mele, că am scris şi formula chimică.

    Dacă ar fi pentru industria auto, cei din industria petrolului şi gazelor ABIA AŞTEAPTĂ o mântuire mincinoasă care să zică că hidrogenul este verde dar să fie produs tot de ei din gaz metan !

    Culmea este că dacă ai maşină direct ICE pe gaz metan este mai verde decât cea pe hidrogen.


    Daaaa dacă ar fi din electroliză dar nu este...
    Vinzi energia direct şi ai profit mai mare.
    Ecuaţia economică opreşte această dezvoltare.
    3 2
  • Rudolf D.
    Ba Edikk, te incadrezi perfect in definitia analfabetului functional. Citeste textul mai bine. Citeste primele 5 cuvinte. Ce tot o dai in balarii cu gazul metan. Eu ti-am zis ca daca il fabrici cu energie electrica verde e 100% ecologic. Ce n-ai inteles aici? Asa te iau si eu ca BEV-ul care se incarca cu curent facut cu carbuni sau pacura e de departe e cea mai mizerabila forma de mobilitate. Nu numai ca faci greseli gramaticale, dar nici nu poti trage o concluzie logica dupa citirea text. Sincer, mi-e mila de tine.
    7 2
  • @Rudolf D. - ma bag si eu in discutie. Treaba cu hidrogenul produs din panouri solare nu prea tine, consumi mai mult curent sa produci hidrogen decat daca ai incarca o masina pe baterii si mergi cu ea. Plus ca din cate stiu nu prea ai voie sa iti faci acasa instalatie din asta de produs hidrogen. Si da, asa cu zice si Edi cel mai mult hidrogen este produs din gaz metan si abur (care trebuie produs arzand si mai mult gaz). Iar in urma reactiei rezulta si CO2 nu doar hidrogen. Care hidrogen trebuie si el comprimat, depozitat, transportat ceea ce implica alte "costuri cu efect de sera". Deci ... da e mai "verde" sa arzi gazul direct in masina.
    1 2
  • Clique
    Fie că o să vă placă, fie că nu, hidrogenul și mașinile alimentate cu hidrogen își vor face loc pe piața auto în viitor.
    Este doar o chestiune de timp.
    4 2
  • nu am zis ca nu imi place, chiar cred ca vor prinde destul de bine deoarece astia masoara emisiile de CO2 pe masinile vandute nu sunt incluse emisiile pentru tot procesul. Iar cum bateriile nu prea sunt disponibile pentru a putea acoperi cererea atunci trebuiesc gasite alternative de emisii zero pentru a te incadra in media impusa pe producator. Si atunci e normal sa se promoveze si varianta fuel cell.
    1 2
  • @eu
    Dar curentul electric nu trebuie transportat de la sistemul de producție până la stația de încărcare, doar hidrogenul??
    Sau curentul electric zboară așa prin aer până la stația de încărcare??
    1 2
  • @Rudolf D

    Lasă-l, Edikkk este în lumea lui, el știe una și buna... o ține numai pe a lui, din păcate suferă de spălare pe creier. :))))
    1 2
  • @VJ - esti amuzant. Curentul de obicei vine prin niste cabluri care in marea majoritate a cazurilor sunt deja trase, costul cu transportul fiind infim raportat la costul de productie.
    In schimb hidrogenul il muti de la fabrica la consumator cu o masina, care este mai speciala, avand in vedere ca nu il poti stoca in orice recipient. La fel si statia unde alimentezi trebuie sa respecte niste norme sa nu sara sandramaua in aer... ma rog... nu stiu de ce ma agit
    1 2
  • Edikkk
    @Rudolf

    "Mințile luminate discută idei, mințile mediocre discută evenimente, iar mințile mici discută oamenii."
    Eleanor Roosevelt

    Chestia cu jignitul personal vă arată caracterul.
    Trist.
    Iubitor de diesel fanatic dar şi... pe deasupra.



    PS uite asta poate te mai înveseleşte

    https://youtu.be/AB08HKqgnsI
    2 1
  • @eu

    Mi se pare ca tu esti amuzant. Retelele electrice actuale nu-s proiecate in asa fel incat, sa suporte si alimentarea tuturor masinilor, daca se ajunge ca toate masinile sa fie electrice. Vei fi nevoit sa-ti schimbi liniile electrice actuale sau sa adaugi linii separate, care te costa. Pt ca se va ajunge la supraincarcarea retelei si la caderi de curent.
    Plus va necesita posturi de transformare noi, care iarasi costa bani.

    La mine in comuna, in cartierul nou de vile, curentul se intrerupe des, pt ca exista un post de transformare slab, care nu face fata consumului, E, ce faci in situatia cand mai ai nevoie si de o statie de alimentare a masinilor electrice, sau fiecare localnic isi va incarca masina in propriul garaj, mai ales daca se intampla si simultan?? Normal ca va fi nevoie sa se schimbe postul de transformare.

    Sa nu mai zic ca va fi nevoie si de bransament trifazic, care iarasi te costa. Eu de ex. ca sa-mi incarc masina in garaj, voi avea nevoie de un bransament trifazic, care ma costa.
    Sa nu mai zic ca, curentul trifazat este mai scump decat cel monofazat, deci automat si factura la curent va fi mai mare.
    Habar n-ai de electricitate, dar stii sa vorbesti de masini electrice.
    1 2
  • Edikkk
    Meai VJ care este diferenţa între costul de a trage monofazat sau trifazat la o casă ???

    În zona mea este ~ 1000 lei (o mie lei) .

    Ce tot vorbeşti că nu face faţă reţeaua, că etc???

    La fiecare se calculează consumatorii şi reţeaua de distribuţie se adaptează la cerere.

    Toată reţeaua naţională poate suporta cu foarte mare uşurinţă cererile.
    Creată în timpul comunismului unde erau consumatori foarte mari, azi dispăruţi.

    Combinatul siderurgic de la Galaţi avea 6 furnale acum mai are doar unul funcţional, 4 distruse dărâmate, inclus fabrica de cocs şi fabrica de oxigen

    Nu are oraşul Galaţi maşini electrice care să ajungă la consumatorii electrici dispăruţi.

    Mai documentează te.
    2 1
  • Măi Edikk tu spui așa "La fiecare se calculează consumatorii şi reţeaua de distribuţie se adaptează la cerere."

    Da, de calculează cosumatorii, dar ce faci în situația în care postul de transformare pt un cartier a fost calculat în așa fel încât nu a fost luat în calcul o stație de încărcare, sau nu a fost luat în calcul faptul că oamenii își vor încărca mașinile în curte.
    Poți fii sigur că acel post de transformare nu va suporta consumul respectiv, și va fi nevoie de ai mării capacitatea.

    Ti-am zis, la mine în cartier cade destul de des curentul, pt că atunci când a fost pus postul de transformare, nu au fost luate în calcul faptul că cartierul se va mării așa de mult, și implicit și consumul. Să numai zic că, mulți au centrală electrică, și când pornesc centralele, se întrerupe curentul.
    1 2
  • Edikkk
    Când tu îţi montezi o staţie de încărcare, firma respectivă anunţă distribuitorul, iar acesta o aprobă doar după eventuala adaptare a reţelei.

    Distribuitorul caştigă mai mult la consum mai mare şi pierde la penele de curent.

    Eu nu ştiu ce spui, dar cred că minţi.

    Da, eventual pot fi pene de curent, dar mereu reţeaua este îmbunătăţită ca să nu fie evenimente. Nu aceleaşi.

    Dar ţi-ai tras deja trifazat şi nu ai reuşit?
    Ţi-ai tras trifazat şi ştii deja cât te costă?
    Foloseşti deja şi ai pene de curent în fiecare zi?

    Ce draq dle... aşa cu drobu de sare???
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru