Internetul devine un mijloc tentant de a vinde produse şi pentru constructorii auto. Tesla a experimentat deja această practică în Statele Unite, iar în Europa tot mai mulţi constructori cochetează cu ideea. Dacă ne aducem bine aminte, în anul 2011, divizia italiană a celor de la Dacia a vândut şi ea modelele sale online, însă pentru o scurtă perioadă. Celebra publicaţie Automotive News susţine că tot mai mulţi constructori aleg această variantă.
Clienţii Volvo vor să evite discuţiile cu oamenii de vânzări
Cele mai recente exemple i-au avut în prim plan pe cei de la Mercedes, Hyundai şi Volvo. Suedezii chiar s-au bucurat de un succes nebun cu ediţia specială Volvo XC90 First Edition, produsă în doar 1927 de exemplare, toate epuizate în doar 47 de ore. Surpriza a fost cu atât mai mare cu cât maşina era abia lansată, iar clienţii au cumpărat-o fără a vedea nici măcar un test.
Volvo XC90 First Edition: cele 1927 de exemplare vândute online s-au epuizat în 47 de ore
Strategia celor de la Volvo a fost doar începutul unui nou plan de marketing, care presupune comercializarea maşinilor pe internet. Suedezii vor ca întreaga lor gamă de modele să fie disponibilă spre comercializare online până în anul 2016. Alain Visser, directorul executiv de vânzări Volvo, susţine că această metodă se dovedeşte a fi populară pentru că majoritatea clienţilor vor să sară peste discuţiile cu oamenii de vânzări.Clienţii Mercedes sunt reticenţi pentru că vor bonusuri
Nu acelaşi entuziasm este împărtăşit de Ola Kaellenius, directorul exexcutiv Daimler, care este de părere că potenţialii clienţi evită să finalizeze procesul de achiziţie online pentru că îşi doresc anumite bonusuri pe care le primesc de obicei în showroom. Studiile Mercedes arată că viitorii clienţi vor să stea de vorbă cu oamenii de vânzări şi să testeze maşinile.
În prezent, Daimler testează vânzări online ale automobilelor Mercedes în oraşele Hamburg şi Varşovia, cu posibilitatea de a extinde serviciul şi în alte oraşe în decursul acestui an.
Hyundai aduce modelele sale în centre comerciale
Şi Hyundai a încercat acest serviciu, încercând să completeze neîncrederea clienţilor în achiziţia online cu expunerea produselor în locuri intens frecventate de publicul larg, cum ar fi centrele comerciale. Aici, publicul poate vedea pe viu maşina sau o poate testa.
Pentru cei care se decid să cumpere maşina pe internet, Hyundai promite livrarea ei la domiciliu.
Cel putin asta era strategia celor de la Apple in Statele Unite. Daca doreai un produs apple si il adaugai in cosul de cumparaturi si nu finalizai comanda, in 5 sau 10 zile primeai un discount intre 10 si 20% la produsul pe care doreai sa-l achizitionezi.
Este doar o metoda de a obtine si a aplica un discount la cumparaturile online. Evident ca echipele de marketing pot veni cu strategii noi.
Se pot face anumite escaladari de discount in functie de anumiti parametri. Spre exemplu masinile mai scumpe pot obtine discounturi mai mari deoarece discountul se aplica procentual la o suma mai mare. Asadar in functie de optionalele alese se pot face scheme de discount si apoi parametri de corectie. Vrei o masina pe stoc ce este produsa de 6 luni? Pai ia de aici inca 2% discount.
Sau oferte saptamanale. Saptamana asta primesti la pachet covorase originale, senzori de parcare si plasa de portbagaj pentru orice achizitie. Sau toate masinile din stoc negre au un discount suplimentar de 7%.
Ma gandesc ca online pot aplica chiar preturi mai mici ca in showroom, tot sub forma de discount. Cel mai bun pret la gama X sau la modelul Y va fi doar online...
Exact acelasi principiu se aplica si in showroom-uri. Daca vrei cel mai bun pret la un brand trebuie sa te duci la 3 dealeri si sa-i faci sa-si canibalizeze marjele. Importatorul de obicei vor sa incaseze de la dealer o suma fixa si lasa la latitudinea dealerului cat vrea el sa lase din marja pentru a fructifica vanzarea.
Daca nu ai timp sa pendulezi intre dealeri si sa te targuiesti cu ei... cumperi masina fara batai de cap de pe site.