Hyundai Veloster a primit un facelift în 2015, același an în care modelul a fost retras de la vânzare de pe piața europeană ca urmare a vânzărilor modeste.
Sportiva din Coreea de Sud ajunge acum la Salonul Auto de la Detroit cu o nouă generație care păstrează designul atipic, dar plusează cu o versiune de performanță care completează gama N după lansarea lui i30 N din vara anului trecut.
Hyundai Veloster: date esențiale:
● din punct de vedere al designului exterior, schimbările sunt mai degrabă minore, întrucât modelul păstrează combinația de cupe și hatchback;
● poziționarea asimetrică a portierelor este prezentă și pe noua generație, deși acest aspect a generat numeroase controverse în rândul clienților;
● există câteva elemente noi, preluate de la cele mai recente modele Hyundai, cum ar fi forma în cascadă a grilei sau stopurile LED tridimensionale;
● jantele din aliaj sunt de 18 inch, în timp ce plafonul a fost coborât pentru a oferi un aspect de coupe și mai pronunțat, iar partea din spate a primit un difuzor mult mai agresiv;
● la interior, schimbările sunt minore, însă au fost realizate pentru a oferi un confort sporit pasagerilor; în versiunea de bază, Veloster este echipat cu un motor de 2.0 litri cu 4 cilindri care generează 147 de cai putere și un cuplu maxim de 179 Nm la 4.500 rpm.
● Veloster a primit și nivelul de echipare Turbo, care include atât modificări estetice la interior, cât și un motor turbo de 1.6 litri cu injecție directă care generează 201 cai putere și un cuplu de 264 Nm.
Hyundai Veloster N: date esențiale:
● versiunea de performanță Veloster N preia rețeta implementată anterior pe Hyundai i30 N;
● principalele schimbări estetice sunt elementele roșii și negre de pe partea inferioară a barelor de protecție, dar și noua culoare de caroserie Performance Blue;
● din punct de vedere tehnic, Veloster N utilizează același motor turbo de 2.0 litri disponibil și pe i30 N, care furnizează până la 275 de cai putere și un cuplu de 353 Nm.
Unitatea de propulsie este conectată la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, însă clienții pot alege opțional și o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte.Producția noului Veloster va începe în luna martie în Coreea de Sud, iar modelul va fi disponibil în Statele Unite începând din al doilea trimestru al anului. Pentru moment, Hyundai nu a anunțat dacă noua generație Veloster și/sau versiunea de performanță Veloster N vor fi comercializate pe piața din Europa.
Via Hyundai
iar versiunea N ii va bucura enorm pe americani, unde prima generatie veloster a fost f folosita in campionatele lor de rallycross.
Oricum Veloster e mai fain decat viitorul Focus.