Hyundai nu îşi va concentra resursele pe dezvoltarea unor transmisii cu variaţie continuă (CVT), preferând să dozeze eforturile inginerilor pe conceperea şi perfectarea unor cutii cu dublu ambreiaj, reperul fiind în continuare DSG-ul folosit de Grupul Volkswagen. La baza decizie stau soluţiile tehnice şi practice care fac ca o cutie CVT să fie mai puţin eficientă şi să nu-i ofere celui de la volan senzaţii sportive reale
"Sistemul de transmisie cu dublu ambreiaj are un viitor mai bun alături de noi. Vine cu avantaje legate de consum şi e mai bun pentru şoferii sportivi. În plus, se potriveşte mai bine cu filosofia noastră", declară Mike O'Brien, vicepreşedintele Hyundai Motor America, citat de Automotive News.
"Cutiile cu dublu ambreiaj au probleme la schimbul de viteze, pentru că trecerea nu se realizează foarte lin dacă transmisia nu e realizată foarte bine. pe de altă parte, deşi CVT-ul funcţionează lin, fiind în avantaj pentru că nu are trepte, acest tip de transmisie suferă pierderi din cauza curelei din oţel care angrenează scripeţii pentru a găsi plaja optimă de funcţionare.Între timp, o pompă hidraulică mare e necesară pentru încleştarea scripeţilor care transmit puterea la roţi. cilindree redusă care au cuplu scăzut, acest lucru limitându-i practic plaja de aplicaţii", explică oficialul Hyundai.
Toate acestea creează pierderi de putere parazite care degradează performanţele şi economia de carburant. În plus, CVT-ul este limitat la motoarele devia Automotive News (înreg.)
Tehnologia cvt e net inferioara tehnologiei dublu ambreiaj (dsg pentru popor) si ne-a venit mintea cea de pe urma (lui vw) .
Acum avem si tsi-uri la 4 ani dupa ei , o sa avem si dsg la 6 ani dupa ei ... macar noi ne-am trezit, ca toyota inca doarme ...