Recent, mai multe surse neoficiale indicau că Hyundai se pregătește să pună capăt dezvoltării motoarelor termice. La câteva zile de la apariția acestor informații, au apărut speculații care anunțau că marca din Coreea de Sud ar renunța și la departamentul motoarelor pe bază de hidrogen.
Informațiile din publicația coreeană The Chosun Ilbo, au fost infirmate de către Hyundai. Compania a precizat că informațiile sunt false și că următoarea generație de mașini ale mărcii Genesis va fi electrificată și va folosi pile de combustibil.
Hyundai a dezvăluit proiectul Hydrogen Vision 2040 în septembrie 2021. Acesta anunță un model nou de la Genesis cu un sistem de propulsie cu hidrogen, așteptat să fie dezvăluit în 2025.
Mai mult, Hyundai a dezvăluit în septembrie și conceptul FK, alimentat și el cu hidrogen. Conceptul se bazează pe Kia Stinger, iar conform datelor oficiale, mașina beneficiază de un propulsor care dezvoltă 500 de kilowați. Timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h este de sub 4 secunde, iar autonomia este de 600 de kilometri.
La momentul prezentării, conceptul a fost etichetat ca fiind un vehicul plug-in hybrid cu un convertor de energie al pilei de combustibil. Ansamblul alimentat cu hidrogen a fost proiectat pentru a reîncărca bateriile amplasate pe ambele punți.
via Motor1
Acum, eu cred ca e bine ca se fac investitii atat in electrice si hidrogen dar nu trebuie uitate nici termicele clasice. Chiar daca viitorul se pare ca va fi electric, momentan inca suntem la statutul de "se pare".
In plus centrale electrice nucleare și pe gaz sunt “etichetate” ca și green… UPS oare ce se întâmpla?
Sa fie hidrogenul o soluție? ;)
A vrut sa zica de pile de combustibil care alimenteaza cu curent motoare electrice.
Insa si asa adevarul e cam asta:
https://automotorsisport.ro/consumul-la-o-masina-electrica-vs-diesel-si-pe-benzina/?fbclid=IwAR1RkJmhr2OSgUhGW_sS5xRTEObOKQd0maHEXm7wSYblEwC5ctBSDnip9NY
Nu spune nimeni că hidrogenul este produs printr-un proces industrial extrem de poluant cu masive emisii de CO și CO2, atât de mari încât maşina dacă ar merge direct pe gaz metan ar polua mai puţin decât cea pe hidrogen
Nu spune nimeni că hidrogenul NU este produs prin electroliză din apă pentru că costul este mult peste dublu decât producerea poluantă din gaz metan şi abur
Nu spune nimeni că toată mişcarea cu hidrogen este împinsă de marile companii petroliere care împing hidrogenul ca albastru dar de fapt e produs din gazul lor metan
Nu spune nimeni că unitatea care transformă hidrogenul din pile în curent foloseşte platină - extrem de scumpă şi rară
Nu spune nimeni că în cel mai bogat stat din lume (stat real nu Monaco, etc) California - staţiile de hidrogen sunt închise câteodată ca să nu devină bombe cu ceas şi că costul încărcării pe 500 km range te costă pe hidrogen de 3-10 ori mai mult decât pe curent electric
Dacă e maşina pe baterii.... poluează bateria (deşi e fals, se reciclează, sunt foarte căutate) - în schimb pila de hidrogen NU se reciclează
că poluează motorul electric - dar şi maşina pe hidrogen are motor electric
că curentul electric pentru maşina cu baterii nu este 100% verde - dar hidrogenul de la maşina pe hidrogen este 100% POLUANT
Tare le mai place să viseze unora şi mult le mai place minciuna
Hai un an bun şi să vedem cenzura
Până la rezervoarele de hidrogen, hai să vedem dacă palele eolienelor se reciclează.
Sau de ce ”currently, only 5% of all Li-ion batteries are being recycled”, asta deși producătorii de electrice care trimit pe piață tone de baterii anual ne promit marea cu sarea?
https://www.marketwatch.com/story/electric-vehicles-certainly-do-pollute-their-battery-packs-are-poised-to-be-one-of-the-biggest-new-sources-of-pollution-11634577011
Nimeni nu spune că hidrogenul poate fi produs din biomasă (IEFTIN)
https://www.rechargenews.com/energy-transition/-we-will-produce-carbon-negative-green-hydrogen-at-a-third-of-the-price-of-standard-renewable-h2-/2-1-1081044
Sau că se produce hidrogen verde offshore, al cărui transport și livrare pe piețe e mult mai ușor de realizat decât liniile și distribuția curentului electric: https://www.siemensgamesa.com/products-and-services/hybrid-and-storage/green-hydrogen
Nimeni nu spune că sunt în cercetare și dezvoltare o grămadă de soluții de catod fără metale rare, ceea ce de asemenea NU SE POATE SPUNE despre baterii: https://www.merckgroup.com/en/research/science-space/envisioning-tomorrow/scarcity-of-resources/sustainable-fuel-cells.html
Și mai citez eu ceva ce nu spune nimeni, acest nimeni poluator al site-ului Automarket despre bateriile lui pe roți mințind prin omisiune despre alternative:
”developers are not satisfied, because they recognize that battery-powered electric cars are by no means the solution to every problem”.
Și ca s-o lămurim și cu poluarea: ”A study by the Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems has shown that the ecological footprint of hydrogen-based fuel cell vehicles, including manufacture and disposal, is better than that of battery-driven electric cars with a battery capacity that allows for longer trips, i.e. exceeding 250 kilometers.”
Ce am scris eu sunt REALITĂŢI
Cam asta e diferenţa.
Dvs vă doriţi ca hidrogenul să fie verde dar e negru ca dracu, iar companiile petroliere profită ca să impună această minciună.
Dacă eşti credul, să fii sănătos.
Că deh, gazu produce cică 50% mai puţin noxe decât cărbunele
Sunt sătul de minciuni gogonate care vor a fi trecute ca adevăr
Pentru mine electricele sunt ca bitcoin, mulți le cumpara ca așa-i moda astăzi neștiind la ce sunt bune (la aproape nimic) și foarte puțini se folosesc de ei pentru a se îmbogăți.
Sunt de 3 săptămîni in România și am văzut soarele in 2 zile cam 8 ore in total, iar vânt aproape deloc… in schimb am avut ceața și ploaie, adică condiții “ideale” pentru solare și eoliene.
Fără centrale nucleare ne vom prăbușii la nivel planetar cel puțin in următorii 20 de ani chiar și fără mașini electrice.
In rest sunt povesti… pentru cei care se îmbată cu apa.
Minciuni gogonate sunt si cele cu salvarea planetei folosind bateriile. Putem salva numai iepurasii duracell cu ele.