Ionity este în prezent cea mai mare rețea de stații de încărcare pentru mașini electrice din Europa, iar aceasta a fost fondată de Grupul Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW și Ford.
Grupul Hyundai, din care face parte și Kia, a anunțat în luna septembrie a anului trecut că intenționează să se alăture proiectului, iar constructorul sud-coreean a anunțat acum că a primit acordul final al autorităților de reglementare.
Rețeaua de stații Ionity poate fi accesată de orice proprietar de mașină electrică, însă constructorii care fac parte din organizație au avantajul că pot obține tarife preferențiale de încărcare pentru clienții lor.
De altfel, încărcarea la o stație Ionity costă în prezent 0.79 euro pe kWh. În schimb, clienții constructorilor fondatori se bucură de tarife preferențiale: 0.29 euro pe kWh pentru clienții Mercedes-Benz, 0.3 euro pe kWh pentru clienții BMW și 0.33 kWh pentru proprietarii de mașini Porsche și Audi.
Între timp, Volkswagen solicită 8.4 euro pentru o sesiune de încărcare, indiferent de cantitatea de energie.
Hyundai nu a anunțat încă prețurile preferențiale pe care le vor plăti proprietarii unor modele precum Kona Electric sau Kia e-Niro, însă cel mai probabil vor fi tot în jurul a 0.3 euro pe kWh, adică de peste două ori mai mici decât tarifele standard.
Prețurile finale vor fi anunțate în primăvara anului viitor.Via Hyundai
8.4 ala se vede 84 toata ziua...