Hyundai și Kia tocmai au prezentat o soluție care promite să revoluționeze anvelopele de iarnă. Mai exact, grupul sud-coreean a dezvăluit o nouă tehnologie care permite integrarea unor lanțuri de iarnă direct în roți și care sunt acționate electric.
Lanțurile sunt activate sau dezactivate cu ajutorul unor module speciale care memorează forma roților și care sunt montate în interiorul jantei și al anvelopei. Atunci când este transmis un semnal electric, modulele împing sau retrag lanțurile din interiorul roții.
Față de o roată obișnuită, noile roți care încorporează lanțuri constau într-un ansamblu special cu caneluri radiale întrerupte la intervale regulate. Cu alte cuvinte, întreg ansamblul văzut din exterior arată ca o pizza. În timpul condusului normal, lanțurile sunt ascunse în anvelope și sunt comprimate sub forma literei L, astfel încât acestea nu ating suprafața de rulare.
În momentul în care funcția este activată, aliajul revine la profilul său original, iar lanțurile sunt împinse către exterior pentru ca acestea să ofere mai multă aderență pe zăpadă.
La final, șoferii vor putea recunoaște mai ușor uzura anvelopelor în funcție de cât de mult sunt vizibile lanțurile atunci când acestea sunt dezactivate. Noua tehnologie este în curs de brevetare atât în Coreea de Sud, cât și în Statele Unite. Grupul Hyundai-Kia dorește să producă astfel de roți pentru viitoarele sale modele de serie.
via Hyundai-Kia
Pe cea nouă, pe benzină, o mișc doar între parcarea de reședință și zone care n-au treabă cu aglomerări ciobănești.
Seturi de roți iarnă-vară pe care le țin 5 ani de la achiziție, probabil 6 de la dot.
Las prostovanii pe trotinete sau pe e-308.
all season sunt suficiente. nu vrei sa ai altceva pe uscat sau ud, cum e mai toata iarna.
Spre deosebire de fraierii care preferă să aibă pneuri adaptate la temperatură și precipitații.
PS: desigur, deștepții sunt aceeași indivizi care se dau deștepți tot timpul pe aici, chiar și când aberează.
Pentru o exploatare obisnuita (in Sibiu au fost iarna trecuta 2 zile cu zapada pe asfalt) all seasons sunt solutia cea mai ieftina. Bine, daca tu esti Senna atunci da, ai nevoie sa exploatezi la maxim caracteristicile pneurilor si chiar sa le schimbi la pit stop.
Că tu vrei să ai anvelope dedicate (nu ești singurul) nu te face prost, este alegerea ta și consider că la o mașină cu roți motrice doar față sau doar spate are o oarecare relevanță, dar nu la un 4X4 care este utilizat decent și adecvat condițiilor de trafic.
"nu la un 4X4 care este utilizat decent și adecvat condițiilor de trafic"
După ce că ești ignorant mai ești și arogant.
Cu all-season poți merge toată viața fără "nici o problemă". Dar la fel de bine poți să regreți toată viața, sau alții pe tine.
Diferența e atunci când trebuie să faci o frânare de urgență, de genul viață sau moarte. A ta, a celor din mașină, a pietonului etc. 4x4 nu te ajuta aici. Și degeaba conduci tu perfect dacă unul intră pe contrasens și tot ce mai poți face e să frânezi.
Dacă e foarte cald și uscat, pneurile all-season îți adaugă metri la distanța de frânare, pentru că sunt prea moi. Dacă e foarte frig și ud, la fel, pentru că sunt prea tari.
Știm și noi care sunt avantajele all-season, nu trebuie să ne explici tu. Știm și dezavantajele. Dacă tu nu le știi, nasol. Dacă le știi dar nu ți se aplică, perfect. Dacă ți se aplică dar riști - "prost să fii, noroc să ai".
PS cutia automată și pilotul adaptiv tot aroganță este, nu?… atunci să sunt un arogant :)
Așa la plesneală faci doar show ieftine.
Pune cifre și mai vorbim :)))
On topic… era vorba de anvelope cu lanțuri, pentru frânare, sau tracțiune/propulsie?
Cum te ajuta lanțurile la frânare?
"Dacă intră unul din contrasens și apuci să faci ceva… o iei pe arătură sau în șanț (după caz)"
Și dacă pe marginea drumului sunt pomi, barieră sau gard de piatră... ne arăți încă o dată că ești prost de bubui.
"On topic… era vorba de anvelope cu lanțuri, pentru frânare, sau tracțiune/propulsie?
Cum te ajuta lanțurile la frânare?"
Păi on topic ai dat-o cu all-season, cap de maimutz, că te-a mâncat în c*r sa te lauzi cu ce faci tu, de parcă interesează pe cineva.
Caută tu "cifre" că eu știu ce vorbesc. Nu țin să te conving și nu discut "cifre" cu cineva ca tine. Pe tine nu te-au convins alții că bate vântul noaptea nici cu statistici, lol.
https://www.automarket.ro/stiri/anvelope-de-iarna-sau-all-season-testul-comparativ-de-franare-pe-zapada-74731.html
articolul ala e din 2016....totusi
Totusi (sic!) iti iei anvelope dupa preferinte, buzunar si situatie. Exemplu: masina noua cauciucuri vara. A venit iarna, ma bag la all-season? Si cu alea de vara, zic ei, performante, ce fac? Am stat 2 saptamani sa ma hotarasc la anvelope de iarna care incerca sa impace si uscat si ud si, abia in ultimul rand, zapada. La noi iernile numai sunt cum erau acum 30 de ani cu nametii pana peste gard. Suntem la mijlocul lui Dec si 2*C. Serios? Parca e sfarsit de iarna in martie in 1980.
Eu concluzionez ca problema nu sunt anvelopele ci descreieratii care merg ca migurile si nu respecta minimele reguli de circulatie.
Crezi că din 2016, de când este articolul, s-a schimbat calitatea anvelopelor în mod radical, astfel încât cei 4 metri diferență între distanțele de frânare să se transforme în 40 cm? În general, cei ce cumpără all season le iau și pentru a reduce din cheltuieli, crezi că vor cumpăra vreun all season de înaltă calitate? Nu, vor lua ceva mai ieftin, pentru că dacă tot fac economie, măcar să fie.
Personal am primit mașina anul trecut, în decembrie, tot cu cauciucuri de vară, a doua zi le-am și luat pe cele de iarnă. Și, da, consider cauciucurile all season un compromis care nu merită. Sunt proaste și de vară și de iarnă, sunt mai scumpe, țin mai puțin și în final nu facă mare economie.
in schimb pe uscat si ud e mai nasol pt aia de iarna si nici nu mergi preventiv atunci.
Poate n-ai înțeles - testul este făcut la 30 km/h. Acum te întreb: Cât de prudent să mergi? Că oricât de prudent ai merge pe zăpada și oricât de mic e stratul, diferența tot există. Dacă la 30 km/h ai 4 m, bănuiesc că la 15 km tot ai ceva diferențe. Și dacă eu am venit cu niște rezultate ale unor teste, ce ar fi dacă ai veni și tu cu altele în care să dovedești afirmația. Ce zici?
eu cred ca da, sper ca da
Anvelope testate în 2016 nu au legătură cu prezentul și nici cu condițiile reale de trafic. Dacă aș locuii într-o țară cu zăpadă pe șosele ar sta altfel lucrurile.
Oricum, fiecare cat poate… la ce vomită unii pe aici te doare mintea. Cel puțin jumătate din auto circulă cu anvelope uzate, neechilibrate, geometrie deficitară, presiune neechilibrată sau sub ce este nevoie. Testele sunt făcute în condiții ideale muuuult departe de ce se găsește pe străzi.
Daca-i zăpadă pe drum se merge adaptat la situație cu păstrarea distanței și asta dacă ai un minim de experiență și abilități, altfel nici o anvelopă nu-ți va salva viața, stai naibi acasă, condusul în condiții speciale nu-i pentru toți, nici condusul în general nu-i, dar asta este și nebunii/afonii au drepturi.
Dacă All season nu ar fi sigure nu s-ar permite vânzarea lor, dar geniile de pe aici știu mai bine, toți piloți pe drumuri publice, principala cauză a dezastrelor. Inca-s la stadiul în care își povestesc așa zisele performanțe… la volan sunt zmeii zmeilor, practic singur loc unde sunt și ei ceva, în rest zero barat.
"geniile de pe aici știu mai bine"
Loool, hai cu noaptea NU bate vântul, Dutzulică :))