Hyundai şi Kia recheamă în service 1.9 milioane de maşini în Statele Unite

de Bogdan Mirică
Joi, 04.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul coreean Hyundai-Kia a anunţat rechemarea în service a 1.9 milioane de maşini, afectate de o problemă electrică ce ar putea cauza mai multe defecţiuni. Recall-ul afectează doar exemplarele vândute în Statele Unite.

Hyundai şi Kia au anunţat un recall masiv în Statele Unite, nu mai puţin de 1.9 milioane de maşini fiind afectate.

Potrivit comunicatelor oficiale emise de cele două branduri, recall-ul se împarte astfel: 1.06 milioane de exemplare Hyundai şi 623.000 de unităţi Kia, toate cu aceeaşi defecţiune de natură electrică. La acestea se mai adaugă alte 190.000 de unităţi ale modelului Elantra, produs în intervalul 2011-2013, vândut de asemenea în Statele Unite.

Esential 1,06 milioane de unităţi Hyundai sunt afectate de recall.
623.000 de exemplare Kia sunt afectate de recall.
190.000 de unităţi Hyundai Elantra prezintă probleme la capitonarea plafonului.
Problema de natură electrică afectează modelele Kia Rondo (produs între 2007 şi 2010), Kia Sorento (2007 până în 2011), Kia Sedona (2007), Kia Optima (2011), Kia Soul (2010-2011) şi Kia Sportage (din 2007 până în 2010).
Acelaşi tratament şi pentru Hyundai Sonata (versiunea 2011), Hyundai Tucson (2007-2009), Hyundai Veracruz (2008 şi 2009), Accent (din 2007 până în 2009), Elantra (din 2007 până în 2010), Genesis Coupe (din 2010 până în 2011) şi Hyundai Santa Fe (produs între 2007 şi 2011).

Se pare că problema de natură electrică poate cauza diferite defecţiuni pe modelele mai sus menţionate: ”funcţionare intermitentă a butonului de start, imposibilitatea de a muta mânerul schimbătorului din poziţia Park în unele situaţii, iluminarea indicatorului ESC în panoul instrumentelor de bord, o inactivitate a sistemului de cruise-control şi chiar o acţionare ineficientă a lămpilor de stop.”

În cazul celor 190.000 de unităţi Elantra, Hyundai menţionează un alt factor de risc, şi anume desprinderea capitonajului de pe plafon în momentul unui impact. În astfel de situaţii, riscul de rănire al ocupanţilor creşte. Kia a precizat că va folosi un adeziv mai puternic pentru fixarea modelelor afectate de recall.

Comentarii (19)

  • Stan Patitul
    Kitschuri koreene , ce sa te astepti ?
    32 21
  • Cu americanii nu le merge,aia nu ighit orice.
    Europeanul e mai natarau si isi repara masina pe banii lui.
    33 5
  • @KKK exact! ia drept exemplu vw! in china recall, in europa toate bune si frumoase...
    20 8
  • Hyunday= Kia= Junk cars
    15 18
  • Cea mai mare problema mi se pare lampile de stop care nu se aprind si faptul ca pilotul automat nu se decupleaza cand ai calcat frana. Pe autostrada astea pot sa insemne accidente foarte urate.

    In rest, eu inca sper ca cineva isi va da seama ca "fiabilitatea", un cuvant tot mai demonetizat pe-aici in ultima vreme, e doar o legenda urbana la majoritatea masinilor moderne. Fie ele chiar si asiatice :)

    Toata lumea are probleme mai mari sau mai mici. Depinde de norocul pe care il ai cand cumperi o masina si foarte mult de modul in care o exploatezi si intretii.
    14 5
  • pai masinile acum sunt facute de contabili nu de ingineri
    7 1
  • E adevarat ca norocul joaca un factor destul de mare cand iti cumperi o masina insa respect firmele gen Toyota, Hyundai, Kia care repara greselile pe banii lor nu in stilul francezo-italiano-nemtesc unde dupa ce ca nu-s fiabile mai scoti si bani din portofel.
    5 8
  • Adrian
    Se intampla si la case mai mari....oricum cine fabrica masini de consum si ieftine risca sa le faca cu probleme tehnice.
    4 5
  • Recall-ul afectează doar exemplarele vândute în Statele Unite.

    europeanul e mai natarau din cauza ca nu intalneste aceste probleme, nu-i asa?
    7 3
  • @ @KKK

    Esti tu asa sigur?! Europeanul a intalnit probleme mai grave si constructorul nu a luat nicio masura.
    6 3
  • Nu prea imi ajung lucruri bune pe la urechi de la posesorii de coreene. Initial ma declaram impresionat de evolutia lor pe toate planurile, dar sunt destui cei care se plang de calitatea lor slaba. Pana la urma, intr-o proportie mare, ce platesti, cam aia ai. Bine ca timp de 5-7 ani, cat ai garantia la ele, nu tb sa scoti bani din buzunar, dar nici nu vreau sa ma gandesc ce urmeaza dupa perioada de garantie.
    Legat de aspectul SUA vs EU, s-ar putea sa nu existe aceleasi probleme, intrucat nu-s aceiasi furnizori de componente. Si stiu ca au mai fost rechemari ale coreenilor chiar si in Romania legate de diverse componente, cabluri, softuri.
    11 3
  • @dan

    mie mi-a iesit ceed`ul din garantie de 5 luni si nu am murit, n-am dat miliarde pe reparatii etc...de fapt, n`am calcat in service pana acum si nici ca o sa calc pana la revizie. si mai stiu persoane in situatia mea, cu un an sau mai mult iesite din garantie si nu a venti sfarsitul lumii.
    ce va mai place sa vorbiti din legende...
    7 9
  • @mog
    Nu generalizez si sunt constient ca nu e o caractersitica a coreenelor sa se strice, doar ca am auzit personal, de la proprietari, de niste defecte destul de urate, evident, nu la nivelul execrabil al unui Fiat sau Peugeot, dar cu impact maricel in psihicul respectivilor. Impact datorat, probabil, si faptului ca masinile erau, in marea lor majoritate, destul de noi. Sorento cu scurt la cablajul plafonierei sau Sportage cu directie imposibil de tinut pe trasa dreapta, iti spune ceva? Au fost si rechemari pe teme ca astea, intr-un tarziu. Iar de probleme cu ambreiajul sau volanta nu mai zic.
    Aici problemele sunt strict legate de furnizorii folositi, nu neaparat de calitatea asamblarii sau de proiectari defectuoase. Vrei sa fi ieftin, alegi furnizori ieftini si, potential, mai putini fiabili, e simplu. Nu vad de unde mai poti fi ieftin cu ditamai fabricile in inima Europei. Daca le faceau in cine stie ce tari sahariene, ca Renault, mai intelegeam (scuzati ironia).
    8 1
  • Am un prieten care a renuntat la accent tocmai pentru ca la 20 de mii de kilometrii a trebuit sa-i faca segmentare.
    Iar la Kia Cee'd , cel putin in Constanta, taximetristii au renuntat tocmai ca la 70 de mii au trebuit sa schimbe ba placa de presiune, ba discul de ambreiaj. Si astea nu mai sint vorbe goale ci fapte. Din partea mea cine are urechi sa auda, o va face, cine nu, se va mintii in continuare ca a facut cea mai buna alegere.
    11 4
  • @MarchenM hai sa nu mai vorbim aiurea. In Brasov sunt Ceed-uri de taximetie si majoritatea au trecut de 200.000km. Daca vorbesti cu soferii afli ca in afara de biele anti ruliu (care sunt cam slabute pentru drumurile noastre) au mai schimbat pe ici pe colo cate un pivot... si cam atat. Se pregatesc oamenii sa schimbe distribuitia la 300.000.
    3 9
  • :)))) Sincer, fara caterinca esti invitat sa vb cu posesorii din Cta:)))) Poate s-a si dus vestea ca sint proaste, chiar daca n-or fi toate, insa doua dintre ele cel putin, care le stiu eu, au avut problemele astea. Si nu e vb doar de Cee'd, ci si FIAT Albea care mananca uleiul pe paine. Poate la voi in Brasov or fi mai bune:))))
    5 1
  • @dan

    eu mi`as lua tot kia ceed, nu am nici o problema cu marca, am fost f multumit. insa acum, cand vreau sa`mi schimb masina, nu au ce`mi doresc in oferta - un motor mic, turbo benzina. daca va avea un pret bun gt -ul, in bugetul meu, probabil va fi prima optiune. ah si inca o chestie ce ma deranjeaza la kia - astepti pentru masina de zici ca iti comanzi jaguar. nu inteleg, ori dealerii sunt incompetenti ori romania nu e asa o piata importanta pt coreeni.
    0 4
  • lory0407
    Ia-ti un Hyundai si nu astepti deloc , tot coreene sunt.
    1 1
  • pasat 2003
    +confort
    + spatiu
    -probleme: schimbare trepte , motor galagios tdi ,consum mare,directie ,frane, instalatie electrica , injectoare. etc
    -400 000 km

    accent 207
    -coloana volan rezolvata servis , nu au fost probleme dupa
    -confort cam dure amortizoarele dar placut
    + intretinere, fiabilitate, motorul crdi silentios consum mic.
    -200 000km

    kia sportigi - 2013 30 000 momentan nimic
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru