Dacă privim cu atenție în gama Hyundai sau Kia nu o să vedem nici măcar o decapotabilă. Absența unui model cu acoperiș retractabil datează de mai multă vreme, iar decizia de a nu construi o astfel de mașină nu este dictată neapărat de criterii financiare.
Publicația australiană Motoring a aflat motivul din spatele deciziei Hyundai-Kia de a nu construi decapotabile. Un oficial a declarat că poluarea din China este responsabilă de anularea oricărui plan de extindere a gamei cu un model cabrio. Se pare că valul de poluare venit de la vecini, situați la aproximativ 200 de kilometri distanță de Seul, îi face pe sud-coreeni să nu-și dorească o mașină fără acoperiș.
Calitatea aerului este atât de proastă încât nimeni nu vrea să meargă decapotat. ”Majoritatea oamenilor din Seul preferă să nu circule nici măcar cu geamul deschis. Aerul condiționat este folosit constant pe funcția de recirculare”, a declarat oficialul coreean.În condițiile în care un model decapotabil pentru publicul local iese din discuție, publicul se întreabă care sunt șansele să vedem o asemenea mașină creată doar pentru export. Oficialul a făcut lumină și în cazul acestei ipoteze.
”În acest moment nu există planuri concret pentru o astfel de mașină. Chiar dacă va fi aprobată o decapotabilă, ea nu va fi un model de sine stătător ca Mazda MX-5. Va fi mai degrabă o variantă de caroserie, cum este cazul lui Volkswagen Golf Cabrio.”
nu fii rau, daca e sa analizezi obiectiv nici macar restul industriei nu se da in vant dupa decapotabile. Tu ai dat un exmplu ce iti darama argumentatia. Al 2 lea constrctor mondial are O SINGURA decapotabila (in segmentul de volum), iar ceilalti daca nu au o decapotabila cu radacini istorice nu fac mare branza cu oferta de acest tip.
Asa ca de ce i-ai vedea pe coreeni incercand ceva ce nici constructorii cu traditie nu se grabesc sa faca?
Si ai dreptate, nu s-ar vinde, dar nu in sensul in care te-ai gandit tu (pt ca ar purta sigla nepotrivita) ci pt ca pur simplu, la ora actuala, preferintele sunt cu totul altele, iar decapotabile nu ar aduce decat un profit marginal sau chiar pierderi.
Mi-ar fi placut sa-ti aud explicatiile in cazul amanarii lui i8 in versiune decapotata
Sunt rau pentru ca explicatia oficiala nu tine, dupa parerea mea, bineinteles, Hyundai si Kia nu vor o decapotabila din cauza poluarii din China si din Seul? Pe bune? Sunt destule piete in aceasta lume in care nu se circula cu geamul inchis din cauza poluarii excesive, pot incerca sa vanda un model de genul acesta in zone mai exclusiviste, exotice, cu tinte realiste, macar cateva mii pe an, nu cred ca vor pierde prea multi bani.
Al doilea mare constructor mondial are o singura decapotabila, dar nu este singura din istoria lor, au existat Beetle, Corado, EOS ( chiar daca n-a avut succes), de fapt destui constructorii generalisti au avut si variante cabrio la anumite modele, Renault, Peugeot, Opel, crezi ca acestia au castigat mare lucru? Probabil ca nu, dar cand emiti pretentii de premium si lux chiar, asa cum fac coreenii astazi in anumite segmente, cred ca nu poti sa vii cu aceasta scuza a poluarii din China, adica mai bine taceau din gura si-o lasau asa.
Explicatia oficiala pentru amanarea lui i8 Spyder ar fi ca i8 se vinde bine in prezent si linia de productie este ocupata :). Partea buna este ca totusi au dat unda verde productiei de serie, pentru 2017-2018, vom vedea.
Zone exotice,
constructorii AU AVUT,
Coreenii emit pretentii in anumite segmente,
i8 coupe premium exotic PROBABIL
Tot atatea argumente pentru a nu da unda verde la decapotata
N'are nici o importanta explicatia oficiala (dar poate fi una dintre ele). Ar putea ca textul sa fie scos din context iar discutia sa faca referire strict la piata sud-coreeana si AM sa fii etrapolat refuzul la o ontreaga strategie globala
Sry, nu prea tine supararea ta