Majoritatea producătorilor au acuzat scăderi semnificative de vânzări pe piața europeană în ultima lună. Criza prelungită cauzată de aprovizionarea deficitară cu semiconductori a dus la scăderi de până la 38% a vânzărilor pentru anumiți producători. De cealaltă parte a baricadei însă, se află Hyundai și Kia. Producătorii sud-coreeni au reușit creșteri spectaculoase de vânzări chiar și în aceste condiții vitrege.
Conform datelor publicate de ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule), vânzările Hyundai au crescut cu 42% luna trecută, în timp ce Kia a crescut cu 20% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Conform ACEA, cei doi producători au reușit să mențină capacitatea de producție la nivel înalt, mulțumită colaborării foarte bune cu companiile producătoare de semiconductori din Coreea de Sud.
Pe de cealaltă parte, producătorii europeni au ajuns la cifre record la celălalt capăt al spectrului. Grupul Volkswagen a înregistrat o scădere de 31%, în timp ce brandul Volkswagen a scăzut cu 38%.
Audi a înregistat o scădere de 30%, Skoda -27% și Seat -25%. Porsche a fost singurul sub-brand cu numere apropiate de valorile de anul trecut, scăderea în cazul său fiind sub 1%.Grupul Stellantis a fost și el afectat, vânzările scăzând cu 21% (Jeep -36%, Alfa Romeo -35%, Fiat -25%, Opel -25%, Peugeot -20%, Citroen -7%), în timp ce la grupul Renault, doar Dacia a înregistrat o creștere, modestă, de doar 5.7%. Chiar și așa, performața sa e de luat în seamă, având în vedere faptul că vânzările brandului Renault au scăzut cu 12%.
Producatorii coreeni castiga teren datorita produselor oferite: calitate, fiabilitate si garantie mare. Daca ne uitam la topurile celor mai fiabile marci, japonezii si coreenii conduc, in timp ce germanii si francezii sunt praf.
Asa ca felicitari coreenilor si sa o tina tot asa. Criza semiconductorilor ii afecteaza pe toti, nu doar pe unii.
Realitatea e că europenii cunosc calitatea automobilelor produse până acum vreo 20 de ani și observă diferența față de mașinile fabricate azi pe baza filosofiei uzurii programate (adică a defectării programate pentru maximizarea profiturilor).
Coreenii vând mai bine fiindcă, pur și simplu, oferă mai multă calitate față de europeni.
pt ca Dacia nu are asa multe dotari ce contin componente care necesita semiconductori: incalzire in scaune/volan, radar, incarcare wireless etc