Hyundai și Kia: tehnologie care extinde autonomia mașinilor electrice

de Tiberiu Safta
Marti, 23.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Hyundai a dezvoltat o tehnologie nouă pentru mașinile electrice, menită să mărească autonomia și performanțele acestora. Este vorba despre aerodinamica activă, care va mări autonomia cu 6 kilometri.

Aerodinamica activă este o tehnologie întâlnită cel mai des la mașinile de performanță. Scopul aerodinamicii active pentru o astfel de mașină este să îmbunătățească performanțele în linie dreaptă și în viraje luate la viteze mari, precum și să sporească nivelul de siguranță prin îmbunătățirea stabilității atunci când este necesar.

În schimb, cele mai multe mașini obișnuite nu dispun de un asemenea sistem. Tocmai de aceea, Grupul Hyundai a dezvoltat un nou sistem de aerodinamică activă, care va fi prezentă la modelele electrice produse de Hyundai, Genesis și Kia. Noul sistem se numește Active Air Skirt și este reprezentat de două elemente aerodinamice. Acestea se extind din bara din față și au rolul de a reduce rezistența la înaintare.

Noua tehnologie este activată automat la viteza de 80 de km/h. În timpul testelor realizate cu modelul Genesis GV60, extinderea acestor elemente aerodinamice a dus la o reducere a rezistenței de înaintare cu 2.8%.

Mai mult, datorită noului sistem, autonomia modelului a crescut cu 6 kilometri. Sistemul funcționează inclusiv la viteze de peste 200 de km/h.

Cele două elemente aerodinamice se retrag în interiorul barei la 70 de km/h.

Deocamdată, noul sistem AAS este în faza de dezvoltare. Grupul sud-coreean a patentat tehnologia sa în Coreea de Sud și în SUA și ia în calcul implementarea lor pe modelele electrice de serie. Asta după ce vor fi efectuate teste de durabilitate și de performanță.

via Hyundai

Comentarii (7)

  • Andrew
    Se straduie din toate puterile sa extinda autonomia cu tot felul de artificii si jonglerii aerodinamice, ca apoi sa tranteasca 17 display-uri in interior ca si cum alea nu consuma curent.
    8 2
  • Banditos
    Si Porsche are asa ceva pe unele modele, doar ca extensia este continua de la o roata la alta
    2 2
  • Mircea Badea
    dar nu e risc sa atingi asfaltul daca e vreo groapa ceva? de ce nu fac ceva asemanator si pe lateral, pe sub, la spate etc?
    1 2
  • Este o tehnologie superinovativa, nemaintalnita care imbunatateste economia cu 2% ca apoi sa arunce la cos 10% prin jante de 20" cu talon de 3cm si latime de 245mm.
    Scarpinat la urechea dreapta cu mana stanga trecuta pe la spate.
    Acum 20 de ani era Jaguar XJ cu anvelope 205 r16 acum avem 205 r16 pe Suzuki Swift. Exagerez dar nu cu mult.
    4 0
  • Banditos
    @mircea

    deobicei sunt din plastic/cauciuc, la peste 70 daca atingi o groapa iti mai pasa de 2 bucati de plastic?

    PS o sumedenie de camionete americane au astfel de air dams
    1 0
  • @alex_cu_a_mic
    Astia sunt mici copii, uite-te la ciumpalacul ala de Fisker. Masinile arata precum machetutele alea auto cu roti supradimensionate. Hotwheels sau ceva de genul.
    Fisker Ocean e cat o skoda octavia 4 break si are jante de 22". Cele mai mici sunt de 20.
    Sau Fisker Pear, care are doar 4.5m (octavia 2 break) si jante de 20"
    Astea sunt masini pt jipsterii din california care se plimba de ici colo si se afiseaza la eventuri
    1 0
  • probabil asta vine cu jante de 15 maxim. si aerodinamice, nu bling-fas.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru