Hyundai şi Kia au declarat un consum mincinos pentru 1.000.000 de maşini vândute în America de Nord

de Bogdan Mirică
Vineri, 02.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA acuză Hyundai şi Kia de afişarea unui consum mincinos pentru aproximativ un milion de maşini vândute în Statele Unite.

În Statele Unite, Agenţia pentru Protecţia Mediului testează automobilele comercializate pe piaţa americană pentru a verifica autenticitatea cifrelor de consum şi emisiile înscrise în fişa tehnică. Această practică certifică informaţiile tuturor constructorilor şi înclină foarte mult balanţa în cazul achiziţiei unui automobil nou.

Recent, Hyundai şi Kia au fost prinşi cu informaţii eronate legate de consumul anumitor modele. Constructorii coreeni obişnuiau să inscripţioneze cifrele de consum pe geamul fiecărui exemplar vândut în Satele Unite şi Canada. Se pare că peste un milion de astfel de vehicule au afişat un consum mincinos şi au fost rechemate la dealeri pentru a li se aplica un nou sticker.

În cele mai multe cazuri, eroarea dintre consumul declarat de Hyundai şi Kia şi cel înregistrat de EPA este în medie de 0.3 litri/100 de kilometri. Cea mai mare abatere se înregistrează în cazul lui Kia Soul, unde diferenţa dintre consumul real şi cel oficial în regim de autostradă este mai mare decât media stabilită de EPA.

Potrivit EPA, cele un milion de maşini Hyundai şi Kia au consumat în medie 9 litri/100 de km şi nu 8.7 cât ar fi fost media declarată de oficiali.

Ambele branduri coreene şi-au recunoscut greşeala şi au dat vina pe o serie de proceduri de testare desfăşurate eronat în Coreea de Sud.

Urmareste Automarket
Pe lângă scuzele de rigoare, cele două branduri au promis şi câte un card de combustibil acordat clienţilor.
Acesta se va acorda în funcţie de motorizarea aleasă, de numărul de kilometri parcurşi până în prezent şi de eroarea semnalată. La toate acestea se va adăuga şi o recompensă de 15% din valoarea cardului, pentru a recâştiga încrederea clienţilor.

via Reuters

Comentarii (22)

  • Ce facem cu matza?
    In general cam asa lucreaza coreenii grupului Hyundai-Kia: coruptie, scandal, minciuni, furturi de idei etc.

    http://www.gandul.info/international/conducerea-hyundai-kia-acuzata-ca-a-dat-milioane-de-dolari-in-schimbul-unor-favoruri-din-partea-politicienilor-258335

    http://www.automarket.ro/stiri/greva-la-hyundai-si-la-kia-in-coreea-de-sud-45735.html

    http://www.youtube.com/watch?v=ZKDvMbyeypU
    ... si exemplele pot continua.
    67 19
  • Nu ii mai cred pe Americani.Mai de graba ar mintii ei.Mai tineti minte cand spuneau ca Toyota are probleme in nr mare la pedala ''buclucasa''? Ei bn a fost o minciuna nesarata.

    http://www.automarket.ro/stiri/oficial-modelele-toyota-rechemate-36191.html
    20 43
  • lllllllllllllllllllllllooooooo
    da buna faza asta:))) pai oricum nu o sa scoata nici un sofer consumul declarat de nici un producator auto..asa ca.. dar alte marci premium care declara 9 10 si real consuma 15 16 nu se zice nimic??? hai sa fim seriosi si sa lasam prostiile la o parte...toti baga la motoare de 2000 consum de 4 5 si ele real consuma si 10 poate!! e aruncare cu noroi in 2 firme care ameninta paita auto...sa nu fie cumva o manevrea a concurentei..
    39 46
  • zarnesteanu
    Nu e absolut nimic surprinzator avand in vedere cine subiectul stirii. Daca i-ar lua la puricat cum trebuie si s-ar da totul la iveala, i-ar inchide a doua zi.
    21 30
  • Niste borfasi ! Un brand inventat ad-hoc cu obiective pur comerciale ce nu-i interesat de binele umanitatii. Un brand banal ce nu iese in evidenta si nu contribuie cu nimic important industriei auto (ex: inovatii tehnologice revolutionare sau pret redus gen Dacia sau Tata etc) , ci prin "evolutia spectaculoasa" de la brand NO NAME la brand popular. Big deal !!
    55 34
  • lllloo ce parte nu intelegi?
    "Ambele branduri coreene şi-au recunoscut 'greşeala' şi au dat vina pe o serie de proceduri de testare desfăşurate eronat în Coreea de Sud."

    S-o creada mutu' !
    40 12
  • ionutccc
    extraordinar ! au inregistrat o diferenta medie de 0,3 l/100 !!! astia sunt nebuni ??? nu aveau ce face ? sa inteleg ca la celelalte marci au picat exact pe consumul declarat ?
    24 21
  • BaditzaEx
    HOC_POC , a naibii ipocrizie :)), dar de mamuturile alea ale lor care consuma cu peste 5-10l ( 2-3galoane ) nu zic nimic?!, ori datele din stire sunt eronate , ori mi se pare o aberatie sa se ia de ei pt o eroare de doar 0,3l , caci toti producatorii afiseaza valori muuult reduse fata de cea reala , de cei de la Mercedes sau Chevy-urile alea cu motoare V6, V8 nu se spune nimic ???
    22 21
  • redalert
    Dar care tigaie fie ea si cu teflon consuma cit scrie in acte ? De BMW sau Honda sau Alfa Romeo unde sare consumul cu 2 l/100 nu va bagati cu parerea ?
    23 25
  • LABORATOR
    Sunt 2 diferente majore : Hyundai si Protectia Mediului din SUA au facut testele in laborator, pe cand voi scrieti de teste facute in trafic care pot avea 1000 si una de variabile (temperatura, stil de condus, trafic, relief etc)
    De aceea testele Agentiei pt protectia mediului SUA sunt echidistante, iar concluziile voastre NU.
    33 5
  • @kumite?
    1 18
  • un oarecare
    Peste tot aceiasi problema, chiar si diferente mai mari!
    5 17
  • bai daca era un golf, majoritatea care au scris pe aici si pe unde se mai spune de grupul vag, nu stiu ce era la gura voastra (nu miai bipuri), asta este facuta pt. a proteja marcile americane, s-au nu au ciotizat
    6 11
  • Scandaluri cu consumuri eronat declarate prin State au mai fost, acolo schimbandu-se relativ curand si metodologia de testare, rezultand diferente foarte mari la unele modele (culmea, cele declarate 'eco'). Acum sunt cu mult peste normele europene de determinare a consumului, americanii, plus ca acolo tin foarte mult la protectia consumatorului avand in vedere specificul de 'procesomani'. Spres deosebire de ei, in Europa e bataie de joc legalizata, sunt diferente si de 50% fata de realitate si nu se sesizeaza nici un organism european.
    16 2
  • ce n-am da noi ca masinile sa consume doar cu 0.3% mai mult decat declara producatorii...
    8 7
  • kia si hyundai au vanzari foarte bune in toata lumea.Fac masini foarte frumoase si destul de fiabile si este normal ca producatori de masini americani sa faca tot posibilul sa denigreze kia si hyundai.De exemplu chevrolet cruze 2012/1,6 l/124cp consum 8,8l urban dat de producator dar in realitate consuma 11,8-12,8 litri urban.Asa ca este clar ca producatorii de masini americani au oameni in toate agentiile astea de mediu sau cum le mai spun ei.
    6 9
  • zarnesteanu
    Ce usor e sa te arunci la concluzii pripite cand habar n-ai despre ce vorbesti.

    Problema principala a venit de la faptul ca Ford si GM au lansat generatii noi de motoare cu tehnologii noi, consum scazut, etc etc. Printre altele au pachete optionale care in anumite conditii inchid pana si gurile de ventilatie pentru scaderea consumului. Asta intre alte cateva elemente.

    Anul asta kia si hiundai pentru a arata pe hartie exact ca si concurenta, la aceleasi masini de anul trecut, aceleasi motoare, samd. pur si simplu au trecut in pliante valori mai mici de consum. Si normal ca Ford si GM au sarit in sus. Pentru ca porcii aia din coreea nici macar nu s-au mai chinuit sa copieze tehnologiile, ideile samd. Adica americanii baga bani la greu in R&D si pe urma vin niste nespalati si pretind ca fac exact acelasi lucru cu investitii zero si lucruri vechi de 4-5 ani.

    Imi pare foarte rau ca nu le-au tras niste amenzi macar ca la taiota. In schimb acum vin Jean-de-la-padure de mana cu Maritza-ruj-strident si sar de 2 metri in sus ca ce protectionisti sunt americanii si vanzatori de gogosi, samd. Uita insa ca aceeasi americani au deschis larg portile tuturor din lume sa vina sa vanda la ei, desi au produse inca periculoase pentru sanatatea publica, nesigure, si net inferior calitativ fata de piata locala Nord americana. Ce usor le scapa din vedere ca firmele japoneze, coreene, chinezesti, etc umfla buzunarele lobby-stilor din Congres tocmai pentru a le arata pe unde pot fenta legea si obtine subventii maxime de la statul American.

    Somn usor copii tatii. Daca intr-o zi o sa va treziti muncind ca robii pentru asiatici sa va aduceti minte de zilele cand le cumparati cu frenezie junk-urile si scuipati pe tot ce era romanesc, european sau american.

    PS Dupa cum v-a spus si cineva mai sus, de data asta minciuna a fost dovedita in conditii controlate de laborator, nu de Gigel care-o calca de-o indoaie la semafor si pe urma urla ca nu-i iese consumul din cartea masinii. Nu degeaba Mercedes da cifre la acceleratie inferioare fata de ce poate sa scoata masina pe circuit, nu degeaba sunt atatea cazuri in care VW, MB, BMW, etc scot consumuri mai bune decat in cartea masinii. Pentru ca in anumite conditii, daca tii neaparat, poti obtine cifresuperioare celor specificate de testele standard.
    2 6
  • Catalin Floroiu
    am Kia Cee'd si am consum in oras - Bucuresti- de 10 litri; interurban am facut Bucuresti-Bran acum 2 saptamani - consum inteurban 7 litri. Nu ma plang nicaieri, nu verific documentele si fisa tehnica pentru ca masina este deja cumparata. Nu am comparat presiunea in roti sau consumul, ci mi-a placut masina, dotarile, pretul si garantia. Mi-au inlocuit pompa de frana si bieleta de directie in garantie - nu mi-au dat pe senzorii de presiune in roti - vezi Domne i-am demontat ca am fost nevoit sa inlocuiesc valva/ventilul pentru umflarea pneurilor. Platesc revizia cu 550 lei (pun si eu mai mult :), in rest voi mai cumpara KIA daca ma tin buzunarele
    5 9
  • AndreiRN
    Un comportament exemplar din partea acestor 2 firme serioase.
    Poate ca seriozitatea lor atrage si o astfel de atentie dar lasa sa moara vecinul de invidie.
    6 8
  • 勤勉な
    Sant multi care in viata lor nu au condus o masina dar in schimb isi dau cu parerea despre cat de proaste sant masinile producatorilor asiatici si cat de hoti si de ticalosi sant asiaticii.Habar nu aveti ce vorbiti...in timp ce altii se bat cu pumnul in piept ca ei sant cei mai tari producatori de masini si scot o masina noua la 5-7 ani,asiaticii lucreaza non stop si reusesc sa scoata din doi in doi ani niste masini care ii fac sa planga de invidie pe toti directorii concurentei.Kia si hyundai au evoluat incredibil in ultimii 4-5 ani si ii imping de la spate si pe ceilalti care nu erau prea interesati de evolutie cat mai ales sa iti vanda aceeasi masina cu design anost si cu tehnologie invechita la preturi umflate si asta din cauza lipsei concurentei.Kia si Hyundai o sa ii bata pe toti chiar la ei acasa.
    5 6
  • nu conteaza
    Stiti care a fost masina nr 1 vanduta in america de nord anul trecut? ... Hyundai Elantra. Cum o fi sa vi din Coreea si sa bati marcile autohtone americane? Invidia e mare si in plus regresul auto e evident. De unde se pot castiga clienti noi decat de la cel care vinde cel mai bine, nu?..
    3 2
  • detin un hyndai masina foarte buna de preferat feritiva de servisurile lor foarte poaste

    consum e cel din carte
    in oras e in functie de aglomeratie ca daca stau cu ea la semafor 2 ore cu motorul pornit sigur cosuma peste 6 l /100 km
    urmatoare hyndai
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru