În Statele Unite, Agenţia pentru Protecţia Mediului testează automobilele comercializate pe piaţa americană pentru a verifica autenticitatea cifrelor de consum şi emisiile înscrise în fişa tehnică. Această practică certifică informaţiile tuturor constructorilor şi înclină foarte mult balanţa în cazul achiziţiei unui automobil nou.
Recent, Hyundai şi Kia au fost prinşi cu informaţii eronate legate de consumul anumitor modele. Constructorii coreeni obişnuiau să inscripţioneze cifrele de consum pe geamul fiecărui exemplar vândut în Satele Unite şi Canada. Se pare că peste un milion de astfel de vehicule au afişat un consum mincinos şi au fost rechemate la dealeri pentru a li se aplica un nou sticker.
În cele mai multe cazuri, eroarea dintre consumul declarat de Hyundai şi Kia şi cel înregistrat de EPA este în medie de 0.3 litri/100 de kilometri. Cea mai mare abatere se înregistrează în cazul lui Kia Soul, unde diferenţa dintre consumul real şi cel oficial în regim de autostradă este mai mare decât media stabilită de EPA.
Potrivit EPA, cele un milion de maşini Hyundai şi Kia au consumat în medie 9 litri/100 de km şi nu 8.7 cât ar fi fost media declarată de oficiali.
Ambele branduri coreene şi-au recunoscut greşeala şi au dat vina pe o serie de proceduri de testare desfăşurate eronat în Coreea de Sud.
Pe lângă scuzele de rigoare, cele două branduri au promis şi câte un card de combustibil acordat clienţilor. Acesta se va acorda în funcţie de motorizarea aleasă, de numărul de kilometri parcurşi până în prezent şi de eroarea semnalată. La toate acestea se va adăuga şi o recompensă de 15% din valoarea cardului, pentru a recâştiga încrederea clienţilor.
via Reuters
http://www.gandul.info/international/conducerea-hyundai-kia-acuzata-ca-a-dat-milioane-de-dolari-in-schimbul-unor-favoruri-din-partea-politicienilor-258335
http://www.automarket.ro/stiri/greva-la-hyundai-si-la-kia-in-coreea-de-sud-45735.html
http://www.youtube.com/watch?v=ZKDvMbyeypU
... si exemplele pot continua.
http://www.automarket.ro/stiri/oficial-modelele-toyota-rechemate-36191.html
S-o creada mutu' !
De aceea testele Agentiei pt protectia mediului SUA sunt echidistante, iar concluziile voastre NU.
Problema principala a venit de la faptul ca Ford si GM au lansat generatii noi de motoare cu tehnologii noi, consum scazut, etc etc. Printre altele au pachete optionale care in anumite conditii inchid pana si gurile de ventilatie pentru scaderea consumului. Asta intre alte cateva elemente.
Anul asta kia si hiundai pentru a arata pe hartie exact ca si concurenta, la aceleasi masini de anul trecut, aceleasi motoare, samd. pur si simplu au trecut in pliante valori mai mici de consum. Si normal ca Ford si GM au sarit in sus. Pentru ca porcii aia din coreea nici macar nu s-au mai chinuit sa copieze tehnologiile, ideile samd. Adica americanii baga bani la greu in R&D si pe urma vin niste nespalati si pretind ca fac exact acelasi lucru cu investitii zero si lucruri vechi de 4-5 ani.
Imi pare foarte rau ca nu le-au tras niste amenzi macar ca la taiota. In schimb acum vin Jean-de-la-padure de mana cu Maritza-ruj-strident si sar de 2 metri in sus ca ce protectionisti sunt americanii si vanzatori de gogosi, samd. Uita insa ca aceeasi americani au deschis larg portile tuturor din lume sa vina sa vanda la ei, desi au produse inca periculoase pentru sanatatea publica, nesigure, si net inferior calitativ fata de piata locala Nord americana. Ce usor le scapa din vedere ca firmele japoneze, coreene, chinezesti, etc umfla buzunarele lobby-stilor din Congres tocmai pentru a le arata pe unde pot fenta legea si obtine subventii maxime de la statul American.
Somn usor copii tatii. Daca intr-o zi o sa va treziti muncind ca robii pentru asiatici sa va aduceti minte de zilele cand le cumparati cu frenezie junk-urile si scuipati pe tot ce era romanesc, european sau american.
PS Dupa cum v-a spus si cineva mai sus, de data asta minciuna a fost dovedita in conditii controlate de laborator, nu de Gigel care-o calca de-o indoaie la semafor si pe urma urla ca nu-i iese consumul din cartea masinii. Nu degeaba Mercedes da cifre la acceleratie inferioare fata de ce poate sa scoata masina pe circuit, nu degeaba sunt atatea cazuri in care VW, MB, BMW, etc scot consumuri mai bune decat in cartea masinii. Pentru ca in anumite conditii, daca tii neaparat, poti obtine cifresuperioare celor specificate de testele standard.
Poate ca seriozitatea lor atrage si o astfel de atentie dar lasa sa moara vecinul de invidie.
consum e cel din carte
in oras e in functie de aglomeratie ca daca stau cu ea la semafor 2 ore cu motorul pornit sigur cosuma peste 6 l /100 km
urmatoare hyndai