Cuantumul penalităţii respective este de 100 de milioane de dolari. Pe lângă această sumă, Kia şi Hyundai vor cheltui aproximativ 50 de milioane de dolari pentru a stabili un grup independent de certificare a consumului de carburant şi vor returna bonusurile ecologice acordate producătorilor pentru că au vândut vehicule cu un consum redus de carburant. Acele credite ecologice au o valoare estimată la 200 de milioane de dolari şi ridică la aproximativ 350 de milioane de dolari costurile pentru cele două mărci coreene.
Hyundai şi Kia au declarat un consum mincinos pentru 1.000.000 de maşini vândute în America de Nord
”Erorile de calcul descoperite la alţi producători păleau în comparaţie cu ceea ce am descoperit la Hyundai şi Kia.
Înţelegerea de plată semnată cu cele două companii reflectă avantajul de piaţă necinstit obţinut de cele două mărci prin declararea de valori de carburant mai bune decât ale rivalilor, iar această practică a fost necinstită şi ilegală, deoarece a înclinat balanţa în favoarea celor care au încălcat regulile şi i-a dezavantajat pe producătorii corecţi”, a declarat Gina McCarthy, administratoarea EPA, organizaţia pentru protecţia mediului din SUA.Reprezentanţii Hyundai şi Kia au recunoscut încă din noiembrie 2012 că au anunţat un consum mai bun decât cel real pentru 13 modele din portofoliul lor, valorile fiind descoperite după ce inginerii EPA au descoperit discrepanţe între testele interne ale agenţiei şi valorile anunţate de constructori. La vremea respectivă, Hyundai şi Kia au cheltuit milioane de dolari pentru a-i despăgubi pe proprietarii vehiculelor respective pentru prejudiciul adus, unele dintre modelele respective având cele mai bune valori de consum declarate din segment.
”Decizia fără precedent luată în cazul Hyundai şi Kia subliniază angajamentul clar al Departamentului American de Justiţie pentru protecţia consumatorilor americane, asigurarea corectitudinii în orice domeniu de activitate, protecţia mediului şi sancţionarea companiiilro care încalcă legea prin diferite mijloace.
Această conduită nu va fi tolerată niciodată, iar Departamentul de Justiţie va acţiona de fiecare dată când o companie derulează asemenea activităţi”, a declarat Procurorul General Eric Holder.Via Automotive News (înreg)| NYTimes | Sursă foto: Washington Times | Getty
Uite aici cateva exemple de teste in care s-au obtinut consumurile oficiale (sau chiar mai bune) cu BMW seria 5, Mazda 3 si Porsche Cayenne benzina:
http://www.automarket.ro/stiri/porsche-performance-drive-ultima-zi-cea-mai-buna-dar-si-cea-mai-amara-58363.html
http://www.automarket.ro/stiri/reportaj-atestatul-pentru-nervi-de-otel-56639.html
http://www.automarket.ro/stiri/record-de-consum-bmw-520d-xdrive-a-traversat-romania-dus-intors-cu-media-53423.html
Pana la urma, la orice masina poti obtine consumul oficial, daca te concentrezi la acest lucru. Pana la urma, e cam la fel si cu viteza maxima sau cu acceleratia de la 0-100km/h. Ciclul EPA (cel folosit in SUA) e diferit fata de cel din Europa si in cazul consumului extraurban se folosesc viteze de autostrada.
Grupul Hyundai-Kia au mai avut aceasta problema, pentru ca ,,abaterile cifrelor de consum urcau până la 0.3 litri/100 de km":
http://www.automarket.ro/stiri/hyundai-si-kia-vor-plati-clientilor-cate-320-de-dolari-pentru-ca-au-afisat-54610.html
1. Porsche Cayenne, a consumat 8.2 in afara, consum declarat 7.8 URBAN!
2.Urmatoarele 2 sunt un concurs, nu au lagatura cu cotidianul. Ei de mult ori au mers mult sub limita legala!
In articolul din link nu scria ce motor are maina... Uite aici alt link cu acelasi test:
http://www.automarket.ro/stiri/porsche-performance-drive-ziua-2-prima-victorie-romaneasca-58338.html
Scrie in casuta din stanga ca masina are 420cp, deci e vorba de motorul de 3,6l benzina, care are consumul extraurban declarat de 7,8l.