Hyundai este unul dintre puținii constructori care a lansat modele de serie alimentate cu hidrogen, dar ix35 Fuel Cell nu s-a bucurat de un succes prea mare la public.
Constructorul sud-coreean este însă convins că tehnologia are viitor, motiv pentru care a înaintat strategia FCEV Vision 2030, prin care își asumă angajamentul pentru dezvoltarea sistemelor Fuel Cell.
Până în 2030, Hyundai vrea să producă 700.000 de sisteme Fuel Cell, dintre care 500.000 de unități vor fi repartizate viitoarelor mașini alimentate cu hidrogen, atât pentru autoturisme, cât și pentru vehiculele comerciale.
Asiaticii spun că o producție anuală de 500.000 de sisteme Fuel Cell va fi suficientă pentru momentul în care cererea la nivel global va ajunge la 2 milioane de unități undeva în jurul anului 2030.
Hyundai a deschis o nouă fabrică de pile de hidrogen în Coreea de Sud, unde producția anuală va fi de 40.000 de sisteme până în 2022. Uzina este menită să sprijine vânzările lui Hyundai Nexo, dar și a celorlalte modele alimentate cu hidrogen ce vor fi lansate de Hyundai.
Via Hyundai
Cât despre frenezia actuală a “electricelor”, consider că, ȋnflăcărându-se de la himere…eco-politice, producătorii se hazardează aruncând cu miliarde și miliarde de euro pe o tehnologie despre care nimeni nu poate să garanteze că, până la urmă, va deveni un modus pensandi/operandi/vivendi perfect implantat ȋn conștiința colectivă, precum s-a ȋntâmplat cu consumismul ȋn ansamblu.
Vezi că extracția cărbunelui implică excavarea a milioane de metri cubi de rocă. Știi cum arată un dezastru ecologic? N-ai vrea mătăluță să-ți construiești o casă lângă o haldă de steril?
A! Era să uit. Deseori, rocile extrase din adâncul pământului au și doze considerabile de substanțe radioactive!
Din tot ce este acum pe piata Fuel Cell, motor clasic pe hidrogen sau gaz mi se par cele mai ecologice, parerea mea