Hyundai a semnat un acord pentru vânzarea a două fabrici din Rusia, devenind astfel cel mai recent producător global de automobile care iese din Rusia de la începutul conflictului din Ucraina.
Compania rusă Art-Finance, a declarat că a finalizat achiziția fabricilor Hyundai din St. Petersburg pe 24 ianuarie și a primit aprobările guvernului rus.
Majoritatea producătorilor europeni și asiatici au suspendat producția și au părăsit piața rusă după ce Moscova a trimis trupe în Ucraina în februarie 2022.
Hyundai a anunțat în decembrie că intenționează să-și vândă activele din Rusia pentru 101.90 euro, suferind o pierdere de 197,8 milioane de euro. Operațiunile la principala sa fabrică au fost suspendate în martie 2022.
Art-Finance a declarat că activele Hyundai au devenit parte a grupului său AGR. Acesta a menționat că activele includ două situri de producție ale unei companii din St. Petersburg: o fabrică în zona industrială Kamenka și o fabrică în zona industrială Shushary.
A doua fabrică a aparținut anterior General Motors înainte ca Hyundai să o cumpere în 2020.
Cele două fabrici au o capacitate anuală combinată de aproximativ 300.000 de vehicule. Art-Finance este deținut de Andrei Pavlovich, care a achiziționat activele Volkswagen Group în Rusia în mai 2023.Fabrica Volkswagen a fost redenumită AGR Automotive. Art-Finance a spus că fabrica Hyundai va fi redenumită odată ce toate procedurile de înregistrare vor fi finalizate.
Hyundai a declarat în decembrie că intenționează să continue să ofere servicii post-vânzare pentru vehiculele existente, având în vedere condițiile locale din Rusia.
Producătorii chinezi de automobile au umplut golurile lăsate în Rusia de competitorii lor occidentali, dar vânzările de mașini chineze par să fi atins un vârf de peste 56% din piață, pe măsură ce producția internă a Rusiei s-a redresat ușor.
Comentarii (5)