Hyundai Santa Fe a debutat pe piaţa din România. Pentru moment, a treia generaţie a modelului este oferită doar cu un motor diesel de 2.2 litri, tracţiune integrală nepermanentă în standard şi pleacă de la 39.597 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Propulsorul CRDi de 2.2 litri se mândreşte cu cele mai reduse emisii de CO2 din segment, 147 de grame pe kilometru. Unitatea dezvoltă 197 CP la 3.800 rpm şi furnizează un cuplu motor de 421 Nm la 1.800 rpm. Versiunea de bază are un consum mediu de 6.1 litri la sută, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.8 secunde. Sistemul de tracţiune integrală al acestui model funcţionează în modul 4x2 până când acesta detectează o pierdere de aderenţă la nivelul punţii faţă, moment în care începe să livreze putere punţii spate, dar nu mai mult de 50% din capacitatea totală.
Ulterior, cei de la Hyundai vor oferi şi o versiune 2.0D a lui Santa Fe. Această unitate dezvoltă 150 CP la 4.000 rpm şi 383 Nm între 1.800 şi 2.500 rpm. Propulsorul respectă normele Euro 6. Gama Hyundai Santa Fe include atât versiuni cu transmisie manuală cu şase trepte, cât şi versiuni cu transmisie automată cu şase trepte.
Clienţii vor putea comanda şi versiuni cu şapte locuri ale lui Santa Fe. Reprezentanţii Hyundai estimează că vor obţine o cotă de minim 5% în 2013 pe segmentul SUV la nivel european, noul Santa Fe fiind un element important al acestei strategii. În primă fază, importatorul Hyundai în România va comercializa şi un stoc special de lansare, numit "Santa Fe unLimited", care prezintă o configuraţie aparte de dotări. Seria limitată de lansare Santa Fe "unLimited" include şapte airbag-uri în standard, ABS, EBD, TCS, ESP şi BAS. De asemenea, modelul are sistem de asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor, posibilitate de blocare diferenţial central, direcţie servoasistată electric cu trei moduri de funcţionare, blocuri optice cu Xenon, climatizare automată cu reglare pe două zonă, pornire fără cheie, pilot automat, scaune faţă încălzite, senzori de parcare, tapiţerie din piele, sistem de navigaţie, conexiune Bluetooth cu recunoaştere vocală, cameră video pentru marşarier şi altele. Preţul acestei versiuni va fi disponibil la cerere, în reţeaua de distribuitori autorizaţi Hyundai Auto România.
Hyundai Santa Fe vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium 4WD |
197 | 6.1 | 9.8 | 39.597 |
Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD Classic |
197 | 6.6 | 9.6 | 31.620 |
Chevrolet Captiva 2.2D 163CP LT 4WD 5STR |
163 | 6.4 | 11.0 | 28.250 |
Opel Antara 2.2 CDTI 163CP Enjoy 4WD S/S |
163 | 6.6 | 9.9 | 28.630 |
Mazda CX-7 2.2 CD Challenge |
173 | 7.5 | 11.3 | 31.330 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Hyundai
progres, neprogres ii va fi greu lui Hyunday sa o vanda la pretul asta. mai ales ca daca as fi cu adevarat chitit sa o iau, o isau din Germania cu 6000 de Euro mai ieftina.
arata bine masina, dar la banii astia iei touareg.
Un motor diesel de 3 litri de pe touareg sau de la oricare alt model nu are cum sa consume cu 5 litri mai mult decat un motor de 2.2 tot diesel, nici in oras si cu atat mai putin in afara, maxim 1.5 litri in oras, si 0.5 litri in afara in plus, iar daca amintesti de impozite, la 2.2 platesti aproape la fel ca la 2.5 ( adica 2.490 si ceva), deci diferenta pana la 3 litri, acei 1200 de lei pe an nu e chiar mare, adica mai putin de 300 de euro.Oricum Santa Fe nu este concurent pt Touareg si iesi mai ieftin daca achizitionezi Hyundai-ul cu motorizare de 2.2, dar daca vrei un motor de 3 litri si bine dotat, cred ca diferenta dintre cele doua va scadea sub 10 mii la pretul de achizitie si asa se ajunge la niste preturi atipice pt un Hyundai.
VW TOUAREG MOUNTAIN V6 TDI BLUE MOTION TECH 204 CP,porneste de la 41.521,40 (varianta "cheala") si am ajuns la 62.358,36.TOUAREG HYBRID porneste de la 67.098,88(varianta cheala).AUDI Q7 3.0 QUATTRO 204 CP TIPTRONIC,porneste de la 57.650(varianta cheala) si am ajuns la 72.879,76,Aici doar vopseaua era intre 1.123,44 si 3.662,92.MERCEDES ML 250 4M BLUTEC 2.1 204 CP,porneste de la 56.575 si am ajuns la 94.413,60 ( si asta deoarece m-am saturat de bifat optionale!)