Explozia care a devastat o mare parte din portul metropolei chinezești Tianjin a afectat serios și mai mulți constructori auto. Deflagrația, cauzată de regulile precare de siguranță și amplificată de o serie de materiale toxice depozitate în portul chinezesc, a zguduit serios economia locală în ultimele zile și s-a soldat cu 144 de morți și aproximativ 700 de răniți.
La aproape o săptămâna de la incidentul care a paralizat aproape complet unul dintre cele trei porturi cu circulație liberă a mărfurilor din China, producătorii auto inventariză pagubele. Fiindcă vorbim despre o poartă de intrare a produselor în țară, aproximativ 10.000 de automobile erau parcate în port, așteptând să fie expediate către dealerii de pe cuprinsul Chinei.
Hyundai a pierdut cele mai multe mașini
Se pare că cei mai afectați sunt cei de la Hyundai, care au pierdut aproximativ 4000 de mașini. Într-un comunicat oficial, sud-coreenii au confirmat că toate vehiculele lor staționate în Tianjin au fost afectate de explozie. Accesul restricționat în zonă nu permite evaluarea corectă a pagubelor, după cum declară Hyundai în același comunicat. Tot aici se arată că toate mașinile afectate de explozie erau vehicule care urmau să ajungă în China, fiind importate din Coreea de Sud.Din fericire pentru Hyundai, toate vehiculele distruse în explozie sunt asigurate, ceea ce înseamnă că profitul companiei nu va fi afectat.
Renault și Volkswagen pierd un număr mare de mașini
În aceeași situație se află și Volkswagen, care se pare că a pierdut 2750 de vehicule în explozia din Tianjin. Nici Renault nu a fost ocolit de ghinion, având în vedere că desfășoară importante activități în China. Aproximativ 1500 de mașini a pierdut constructorul francez. Asta înseamnă că livrările sale vor avea de suferit în lunile august și septembrie.
Toyota retrăiește coșmarul din 2011
Toyota retrăiește, la scară mai mică ce-i drept, un coșmar de acum patru ani, atunci când uzinele sale erau înghițite de un devastator tsunami care lovea coasta Japoniei. Constructorul nipon deține o fabrică destul de mare în apropierea portului și a fost nevoit să oprească vreme de trei zile producția a trei linii de asamblare, cu o capacitate anuală de 530.000 de vehicule.
Având în vedere că aceasta era o perioadă în care producția rula într-un ritm scăzut, cadența nu va fi influențată foarte mult. Toyota trebuie însă să se îngrijească de starea a 50 de angajați răniți în timpul exploziei.Situație similară și pentru John Deere, producătorul american de utilaje agricole, care deține, de asemenea, o uzină în zona portului. Purtătorii de cuvânt ai companiei au declarat că explozia a distrus o parte din geamurile și ușile clădirilor din zonă, însă pagubele nu pot fi estimate momentan, din cauza sigilării impuse de autorități. Activitatea uzinei John Deere a fost oprită pe o durată nedeterminată.
PS eu am impresia ca explozia a fost comandata de automarket care va avea astfel de castigat in urma ”audientei” gennerata de scandalurile ce se prefigureaza :))))