Constructorii tradiţionali pun tot mai mult accentul pe lansarea unor versiuni de performanţă, iar cei de la Hyundai au dezvoltat în ultimii ani o serie de modele de acest tip sub brandul diviziei N.
Sud-coreenii nu se mai mulţumesc însă cu atât şi se gândesc deja la lărgirea bazei de modele cu unele dotate cu motoare mai puternice şi cu tracţiune integrală. Primul pe listă este un model derivat din viitorul Hyundai i30N care să rivalizeze cu Ford Focus RS, însă lansarea acestuia pe piaţă nu a fost încă stabilită.
"Dacă am veni acum cu o maşină de performanţă la cel mai înalt nivel, ar putea fi prea devreme pentru clienţii noştri şi pentru dealerii noştri. Dar pot să văd că în viitor vom face o maşină cu adevărat performanţă în segmentul compact. În acel moment, sigur că vom avea nevoie de tracţiune integrală", spune Albert Biermann, şeful diviziei Hyundai N.
Totuşi, lansarea unui astfel de model va avea loc numai în cazul în care Hyundai va anticipa o dorinţă a clienţilor săi pentru a cumpăra o maşină de performanţă în detrimentul actualilor concurenţi de pe piaţă."Putem crea ceva la cel mai înalt nivel de performanţă, dar în primul rând trebuie să testăm apele şi să creştem o bază de fani.
Atunci putem ajunge la un nivel din ce în ce mai înalt. Dacă înaintăm mult cu performanţă, sigur că vom avea nevoie de tracţiune integrală", a adăugat Biermann.Până atunci, Hyundai va lansa anul viitor i30N, despre care se vehiculează că va avea un motor turbo pe benzină de 2.0 litri şi circa 260 CP.
Via Autocar
Comentarii (3)