Hyundai intenționează să ofere o gamă variată de sisteme de propulsie pentru fiecare model din gama, iar în acest scop a prezentat oficial noul Kona Hybrid.
Disponibil până în prezent doar în versiuni cu motoare termice și într-o variantă electrică, SUV-ul Kona va putea fi achiziționat începând din luna august și într-o versiune hibridă.
Kona Hybrid mizează pe un motor pe benzină GDI cu capacitatea de 1.6 litri care generează 105 cai putere și un cuplu maxim de 170 Nm, iar acesta este acompaniat de un motor electric de 32 kW, echivalentul a 43.5 cai putere. În total, sistemul de propulsie oferă 141 de cai putere și un cuplu maxim de 265 Nm, iar cutia de viteze este automată cu dublu ambreiaj.
Practic, sistemul hibrid este identic cu cel folosit de partenerii de la Kia din cadrul Grupului Hyundai în cazul lui Niro. În plus, Kona Hybrid preia de la Niro inclusiv acumulatorul Li-Ion cu capacitatea de 1.56 kWh care se încarcă prin recuperarea energiei la frânare.
Din punct de vedere al performanțelor, Kona Hybrid ajunge la 100 km/h în 11.2 secunde (cu jante de 16 inch) sau în 11.6 secunde (cu jante de 18 inch), în timp ce consumul mediu oficial este de 3.9 litri/100 km (jante de 16 inch) sau 4.3 litri/100 km (jante de 18 inch).
Cu excepția sistemul de propulsie, Kona Hybrid nu diferă prea mult de varianta clasică a lui Kona.
La exterior, noutățile sunt reprezentate de o gamă nouă de jante de 16 inch și 18 inch și de noua culoare de caroserie Blue Lagoon, în timp ce la interior există de asemenea nuanțe de culori exclusive pentru versiunea hibridă.Standard, Kona Hybrid este echipat cu un ecran de 7 inch care oferă compatibilitate pentru Android Auto și Apple CarPlay, însă opțional exista și varianta unui ecran touch de 10.25 inch și sistem de conectivitate Blue Link.
Nu în ultimul rând, Kona Hybrid este echipat și cu pachetul tehnologic Hyundai SmartSense. Printre sistemele de siguranță incluse se numără Front Collision Warning, Avoidance Assist cu detecție pentru pietoni și bicicliști, dar și Smart Cruise Control (SCC) cu Stop&Go. Opțional, Kona Hybrid este echipat cu Lane Following Assist, Intelligent Speed Limit Warning, Blind-Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, în timp ce sistemele Driver Attention Warning, Lane Keeping Assist și High Beam Assist sunt standard.
Via Hyundai
Ce să zic, pot fi scuzabile unele greșeli cauzate de graba din fugă, :-) dar tot nu înțeleg de ce folosiți *inch* în loc de *inches* (plural corect, dacă tot preferați neo-barbarismele în locul normalului țol/i.)
Strict ontopic: coreenii încep să acopere văd toată gama propulsiilor în fiecare segment, ba chiar exagerează poate cu *încălecarea* gamelor/modelelor -- v. subcompactul Hyundai Venue (oribil ca stil după mine) și-o Kia similară încă nebotezată, plus noile suvo-crossovere Kia XCeed și Semaca (scuze, Seltos :-)) etc. etc.
Nu-i însă de mirare că politica clonelor VAG (VW-SEAT-Skoda) are epigoni, fiindcă se dovedește de succes la bizoni. :-p
Abia aștept deci noul suvuleț Kotkodaq. :-)))