Constructorul sud-coreean a dezvăluit nu una, ci două concepte noi, dezvoltate de divizia de performanță a mărcii, Hyundai N. Cele două concepte sunt botezate N Vision 74, respectiv RN22e și au un design inspirat de modele de serie din prezent și din trecut. Hyundai spune descrie cele două concepte ca fiind laboratoare pe roți și anunță viitoare versiuni de performanță electrice.
HYUNDAI RN22E
Mai întâi avem conceptul RN22e. Așa după cum se poate vedea, caroseria conceptului este preluată de la noul Ioniq 6 și modificată puternic în scopuri aerodinamice. Astfel, avem o priză de aer față masivă cu grafica N, aripi laterale puternic evazate, jante de dimensiuni mari și un eleron spate alături de un difuzor sub bara spate.
La fel ca Ioniq 6, conceptul RN22e este bazat pe platforma E-GMP și este echipat cu același acumulator de 77.4 kWh. Evident, performanțele sunt mult mai mari, deoarece propulsorul electric dezvoltă 584 de cai putere și 700 Nm. Viteza maximă este de peste 250 de km/h.
Hyundai a creat această mașină special pentru viraje.
Astfel, conceptul RN22e este dotat cu un diferențial cu alunecare limitată acționat electronic, tehnologie de vectorizare a cuplului și tracțiune integrală.Unele componente sunt create la o imprimantă 3D, iar RN22e oferă și diferite moduri de conducere care îi permit șoferului să concentreze puterea propulsorului către roțile față sau spate. Nu în ultimul rând, acest concept vine echipat cu discuri de frâne de 400 de milimetri și etriere cu 4 pistoane, precum și cu sistemul N Sound+, care produce sunete artificiale diferite în habitaclu, în funcție de modul de condus.
HYUNDAI N VISION 74
Conceptul N Vision 74 are un design de inspirație retro. De altfel, conceptul preia o parte din designul lui Hyundai Pony Concept din 1974 și al conceptului N 2025 Vision Gran Turismo, prezentat în 2015. Față de conceptul RN22e, N Vision 74 dispune de un propulsor hibrid, dar care nu conține și un motor termic.
Acest concept combină acumulatori electrici cu celule pe bază de hidrogen. electrice pe puntea spate, care contribuie la sistemul de vectorizare a cuplului. Propulsorul dezvoltă peste 680 de cai putere și peste 900 Nm.
Asta duce la o răcire mai eficientă a propulsorului, iar cele două surse de alimentare pot fi folosite în funcție de condițiile de condus. Avem aici două motoare
Bateria electrică are o capacitate de 62.4 kWh. Viteza maximă este de peste 250 de km/h, iar autonomia este de peste 600 de kilometri.
via Hyundai
Strict din punctul de vedere al designului mi se pare o capodoperă.