Kia și Hyundai sunt prezenți la Salonul Auto de la Los Angeles. Dacă cei de la Kia au venit cu conceptul EV9, compatrioții de la Hyundai au prezentat, cu ocazia acestui eveniment, conceptul Seven. Ambele sunt dezvoltate pe arhitectura E-GMP și împart mai multe componente.
Hyundai nu oferă, cel puțin momentan, informații despre sistemul de propulsie al lui Seven, dar a precizat că estimează o autonomie de 480 de kilometri. Conceptul este echipat cu tehnologie de încărcare ultrarapidă la 350 kW, ceea ce înseamnă că bateria se încarcă de la 10% la 80% în 20 de minute.
Caroseria a fost desenată pentru a fi cât mai aerodinamică, iar montantul B a fost eliminat pentru a facilita accesul în habitaclu. Pentru a maximiza spațiul pentru pasageri, Hyundai a "împins" roțile spre extremități și astfel a rezultat un ampatament de 3.2 metri.
Asiaticii au gândit conceptul Seven ca o mașină autonomă, tocmai de aceea interiorul se aseamănă mai mult cu o sufragerie decât cu un habitaclu auto.
Regăsim aici o canapea în toată regula, scaune rotative, mini-frigider și chiar un compartiment pentru încălțăminte.Conceptul Hyundai Seven este, înainte de toate, prietenos cu mediul înconjurător. Tocmai de aceea, caroseria este acoperită cu vopsea bio, iar în habitaclu regăsim materiale reciclabile, inclusiv lemn de bambus și rășină bio. Cunoscut pentru proprietățile sale antibacteriene, cuprul a fost integrat în tapițerie.
Noul concept al mărcii coreene anunță un viitor SUV cu zero emisii, de serie, care cel mai probabil va fi denumit Ioniq 7. Acesta ar putea debuta în 2024.
via Hyundai
Ar fi fost mai credibili (şi, totodată, mai interesanţi) dacă ar fi luat la ţintă transumanismul. Adică există o sumedenie de pericole pentru omenire, de fel şi chip, mai grave sau mai tolerabile, dar nu, nu toate prezintă…interes. Numai muşchii unora decid către ce anume să ne îndreptăm atenţia. Pentru că s-au născut cu două perechi de boaşe. Mă rog, aşa li se pare.
Nici pasagerii nu se văd de fapt că-s undeva la păstrare cu prize-n ceafă ca-n Matrix.