La mai bine de două luni după ce versiunile cu motoare cu combustie internă ale lui Hyundai Kona au primit un facelift, a venit momentul ca o actualizare asemănătoare să fie implementată și pe varianta electrică, comercializată cu numele Kona Electric.
De departe, cea mai mare noutate de design pentru Kona Electric facelift este eliminarea vizuală a grilei, element care o diferențiază atât de versiunea precedentă, cât și de variantele cu motoare cu combustie internă.
În schimb, forma mai îngustă a luminilor de zi LED și redesenarea farurilor sunt preluate practic de la Kona facelift, la fel cum este cazul și pentru o serie de alte elemente aerodinamice. Pe de altă parte, partea din spate este aproape neschimbată vizual, iar singura diferență este la nivelul stopurilor, care au fost ușor retușate.
În rest, merită menționat că facelift-ul lui Kona Electric are o lungime cu 40 mm mai mare.
La interior, noutățile introduse pe Kona facelift sunt preluate și de Kona Electric.
Șoferii se vor bucura astfel de un instrumentar digital de bord de 10.25 inch completat de un sistem de infotainment care în versiunea de top are de asemenea 10.25 inch.Acesta din urmă este compatibil cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, însă Hyundai menționează conexiunea wireless doar în cazul ecranului din varianta de bază de 8 inch.
Aplicația de smartphone Bluelink a fost de asemenea actualizată și oferă control vocal și informații importante cu privire la încărcarea bateriei, inclusiv să pornească și să oprească încărcarea prin funcția Remote Charging.
Din punct de vedere tehnic nu există nicio noutate. La fel ca și până acum, Kona Electric va fi disponibil în două versiuni. Varianta de bază are un motor electric de 136 de cai putere și 395 Nm și o baterie de 39.2 kWh, iar autonomia oficială este de 305 kilometri (WLTP).
Între timp, versiunea de top are un motor electric de 204 cai putere, 395 Nm și o baterie de 64 kWh, în timp ce autonomia ajunge la 484 de kilometri (WLTP).
Indiferent de versiune, bateria are nevoie de 47 de minute pentru o încărcare de la 10% la 80% la utilizarea unui punct de încărcare rapidă de 100 kW, în timp ce la stațiile de încărcare cu curent alternativ timpul de încărcare crește în cazul versiunii de top la 6 ore și 15 minute, întrucât suportă doar viteze de până la 10.5 kW.
Nu în ultimul rând, Hyundai a introdus și o serie de actualizări în gama de sisteme de asistență, iar printre noutăți se numără Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), Safe Exit Warning (SEW) sau Rear Seat Alert (RSA).
Hyundai nu a anunțat încă datele despre disponibilitate și prețuri pentru Kona Electric facelift.
Via Hyundai
In alta ordine de idei, bine ca au renuntat la grila aia care, de la departare, semana izbitor cu o bucata de tabla striata.