În 2016, Hyundai Ioniq a fost primul model disponibil exclusiv în versiuni electrificate (hibrid, plug-in hybrid și electric), iar la trei ani de la lansare producătorul anunță un facelift cu modificări mai degrabă minore.
De altfel, principalele noutăți sunt la nivelul tehnologiilor și a sistemelor de asistență, care în mare parte au fost preluate de la SUV-ul Kona Electric.
Hyundai Ioniq și Ioniq Plug-in Hybrid: date esențiale:
● designul exterior a rămas neschimbat, însă cele două modele hibride sunt disponibile cu trei noi culori de caroserie: Fluidic Metal, Electric Shadow și Liquid Sand;
● interiorul beneficiază de mai multe noutăți, dintre care cea mai importantă este sistemul de navigație opțional Audio Video Navigation cu diagonala de 10.25 inch, care beneficiază de software de recunoaștere a vocii, update-uri over-the-air și compatibilitate cu Android Auto și Apple CarPlay;
● printre tehnologiile disponibile pe noile modele se numără pachetul Hyundai SmartSense, disponibil în standard, precum și Front Collision Warning (FCW), Front Collision Avoidance (FCA), Lane Keeping Assist (LKA) și Driver Attention Warning (DAW);
● de asemenea, este inclusă și tehnologia Green-zone Drive Mode (GDM), care permite mașinii să treacă automat de la motorul cu combustie internă la utilizarea energiei electrice atunci când este cazul;
● Ioniq Hybrid și Plug-in Hybrid au integrată tehnologia care permite controlul accelerației și frânei doar cu pedala de accelerație (mașina frânează atunci când ridici piciorul de pe accelerație, iar recuperarea energiei la frânare este mai eficientă), la fel ca numeroase modele electrice precum Hyundai Kona, BMW i3 sau Nissan Leaf.
Hyundai Ioniq și Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid vor fi disponibile pe piața europeană începând din a doua jumătate a anului.
Prezentările vin la numai câteva zile după ce producătorul asiatic a lansat pe piața din România versiunea electrică a lui Ioniq, care are un preț de listă de circa 39.000 de euro.
Via Hyundai
De fapt, Ioniq e ~39.000, iar Kona electric e ~45.000
doar dupa un test serios ceva de genul a 500km...un drum dus intors sa poti trece prin absolut toate situatiile: urban, extraurban, sosea dreapta, sinuoasa, depasiri.
acum depinde si ce vrei...nebunia dintr-un prius vs clasicul interior de la Ioniq iar materialele par sa fie chiar mai bune in coreeana.