Hyundai i30 Fastback a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. "Coupe-ul" cu cinci portiere din clasa compactă poate fi comandat acum și pe piața din România. Noul model ar urma să fure din clienții care își doresc un sedan compact și care, în același timp, vor să primească și o parte dintre beneficiile oferite de un hatchback.
Noul i30 Fastback este disponibil doar cu motorizări pe benzină și poate fi comandat și cu o transmisie automată cu dublu-ambreiaj și șapte trepte. Cel mai accesibil Hyundai i30 Fastback este echipat cu motorul de 1.0 litri de 120 de cai putere și cutia manuală cu șase trepte. Versiunea vine în echiparea Highway și are un preț de pornire de 20.575 de euro cu TVA.
Pentru această sumă, clienții vor primi un sistem automat de climatizare, geamuri electrice, sistem Start/Stop și scaune față și volan încălzite. De asemenea, Hyundai oferă în pachetul de bază și sistemul autonom de frânare de urgență, dar și pe cel de asistență la schimbarea benzii de circulație.
Tot pe versiunea Highway, clienții vor primi un ecran de 5 inch și o cameră video pentru mersul cu spatele.Al doilea nivel de echipare disponibil pe i30 Fastback se numește Exclusive și vine alături de sistemul de infotainment care include un ecran tactil de 8 inch.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Highway | Exclusive |
1.0 T-GDi | Benzină 120 CP |
Man6 | 20.575 | - |
1.4 T-GDi | Benzină 140 CP |
Man6 DCT7 |
- - |
22.598 24.026 |
Noul Hyundai i30 Fastback promite o suspensie ceva mai fermă, o gardă la sol mai mică și o lungime totală mai mare cu 115 mm. Așa cum ne-am obișnuit, Hyundai are și o ofertă de lansare pentru i30 Fastback. Indiferent de versiunea comandată, prețul de bază scade cu 2.790 de euro.
Noul Hyundai i30 Fastback vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Hyundai i30 Fastback 1.0, Highway |
120 | 5.2 | 11.5 | 20.575 |
Ford Focus Sedan 1.0, Titanium |
125 | 4.8 | 11.9 | 18.500 |
Skoda Octavia 1.0, Smart |
115 | 4.9 | 9.9 | 18.076 |
Renault Megane Sedan 1.2, Intens |
130 | 5.3 | 10.6 | 18.750 |
Volkswagen Jetta 1.4, Highline |
115 | 5.4 | 9.6 | 20.317 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Părere subiectivă: coupe sau nu prea, e mai reușit oricum decît hatchback-ul (un pas înapoi comparativ cu stilul plăcut al fostei generații i30.)
Coreenii - adică audi-neamțul Peter Schreyer de fapt - au realizat (cred) c-au zbârcit-o scoțînd un gen de A3 al săracului și-acum încearcă s-o dreagă oarecum cu o vagă copie de A5 motorizată popular.
În orice caz, de-aș fi axat pe segmentul ăsta (sedan... oarecum fastback cu hayon), aș alege totuși Octavia oricînd la aceiași bani, chiar dacă garanția Hyundai e atractivă. Și i30-ul nu-i o mașină rea deloc, evident.
...Spre deosebire de Octavia, care se vinde-n draci - da-da, versiunea facelift criticată de majoritatea (nu și de mine însă) are - statistic - mai mult succes ca precedenta.
Va zic eu, e de 450 l (cfm site-ului Hyundai RO), fata de 395 l in cazul modelului clasic.
Prin comparatie, Focus vine cu 475 l, Megane Sedan cu 510 l, iar Octavia cu 590 l. Daca mergem la motorizari mai puternice de peste 150 cp, pe care Hyundai nu le are si probabil ca acesta a fost motivul pentru care lista nu e prea mare, putem adauga si noul Civic Sedan cu ai lui 519 l.
De vazut daca forma va bate aspectul practic.
http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-sedan-15-elegance-cvt-79169.html
Numai bine