La finalul lunii februarie, Hyundai a prezentat i30 facelift. Modelul de clasă compactă pregătit de constructorul asiatic propune modificări la nivelul designului exterior, îmbunătățiri pentru interior și motorizări noi.
Acum, Hyundai a publicat lista de prețuri a proaspătului i30 facelift (hatchback și Fastback) pentru piața din România. În acest moment, asiaticii au în ofertă doar două motorizări pe benzină.
În cazul hatchback-ului, versiunea de bază va fi echipată cu motorul de 1.5 litri aspirat natural cu 110 CP și 144 Nm. Resursele vor fi gestionate exclusiv de o transmisie manuală cu șase trepte, iar prețul de pornire comunicat de Hyundai pornește de la 18.332 de euro.
Versiunea de top va fi echipată cu motorul turbo de 1.5 litri capabil să dezvolte 160 de cai putere și 253 Nm. În plus, noua motorizare va fi oferită și cu un sistem mild-hybrid la 48V. Conform oficialilor Hyundai, clienții vor putea alege fie o transmisie mauală cu șase trepte, fie o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Prețul de pornire este de 22.437 de euro.
Pentru moment, versiunea i30 Fastback facelift va fi disponibilă doar în varianta de 160 de cai putere, iar prețul de pornire este de 22.913 euro cu TVA.
Așa cum ne-am obișnuit, producătorul asiatic propune o serie de reduceri care scad prețul de listă cu 3.900 de euro, indiferent de motorizare, nivel de echipare sau caroserie.
LISTĂ DE PREȚURI Hyundai i30 facelift
MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)TRANSMISIE
COMFORT
HIGHWAY
1.5 Benzină
DPi
4 cilindri110
Man6
18.332
20.057
1.5 Benzină
T-GDi, mild-hybrid
4 cilindri160
Man6
Aut7-
-22.437
23.746
LISTĂ DE PREȚURI Hyundai i30 FASTBACK FACELIFT
MOTORIZĂRI
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)TRANSMISIE
HIGHWAY
1.5 Benzină
T-GDi, mild-hybrid
4 cilindri160
Man6
Aut722.913
24.222
Versiunea Comfort va fi echipată, printre altele, cu următoarele: sistem de asistență la pornirea din rampă, sistem de asistare la schimbarea benzii de rulare, asistent pentru faza lungă, sistem de frânare automată de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem pentru monitorizarea șoferului, faruri cu funcția Follow me home, jante din oțel cu diametrul de 15 inch, lumini de zi cu LED, oglinzi exterioare acționate electric și încălzite, lumini de ceață, aer condiționat manual, sistem start-stop, geamuri electrice față, cruise control, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, și sistem audio cu ecran de 3.8 inch.
Versiunea Highway plusează cu următoarele: grilă frontală cu inserții cromate, rame cromate pentru geamuri, lumini de semnalizare integrate la nivelul oglinzilor laterale, sistem de climatizare pe două zone, cameră video pentru mersul cu spatele, geamuri electrice față și spate, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch, volan și scaune față încălzite, și sistem de infotainment cu ecran central de 8 inch.
HYUNDAI I30 FACELIFT VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)CONSUM MIXT
(litri/100 km)ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Ford Focus
1.0 litri
Trend Edition125
5.5
10
19.000
Honda Civic
1.0 litri
Sport126
6.0
10.9
20.400
Hyundai i30
1.5 litri
Comfort110
n/a
12.3
18.332
Kia Ceed
1.0 litri
Best120
5.5
11.3
16.761
Mazda 3
2.0 litri
Standard122
6.2
10.4
19.890
Opel Astra
1.2 litri
Astra110
5.2
10.4
19.810
Peugeot 308
1.2 litri
Active110
5.5
10
16.764
Renault Megane
1.33 litri
Life116
5.4
10.7
15.850
Seat Leon
1.0 litri
Refference110
5.5
10.9
17.035
Skoda Scala
1.0 litri
Ambition115
5.7
9.8
16.036
Toyota Corolla Hatch
1.2 litri
Eco116
5.6
10.1
18.199
Volkswagen Golf
1.0 litri
Life110
5.3
10.2
19.235
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
Buna si noutatea cu aspiratul de 1,5 l si 110 CP care poate e mai putin astmatic decit fostul 1,4 atmo.
Și emisiile de CO2 cam mari la 143 g/km WLTP (cred că nu merge nici pt eligibilitate Rabla cu consum 7,9/5,2/6,2 l mediu.)
Fiabil și la fel de spațios va fi cert și noul i30, dar tot va rămâne în umbra deloc VAG dominantă la noi. :-)