Hyundai a publicat primele imagini cu noul i20, a doua generaţie a modelului de clasă mică din gama sa. Noul model va debuta oficial în această toamnă la Salonul Auto de la Paris, unde va putea fi admirat pentru prima dată în realitate. Vânzările vor debuta în prima parte a anului viitor. Pentru început va fi disponibilă doar versiunea cu cinci portiere, iar sub capotă vor fi păstrate atât motoare pe benzină cât şi diesel. Pentru pieţele vest-europene va exista şi o versiune cu trei portiere. Noul Hyundai i20 a fost dezvoltat în Europa.
Hyundai nu a dat nici o indicaţie legată de preţ, dar ne aşteptăm ca acesta să fie comparabil cu cel al versiunii actuale. Noul model vine cu un desgin actual, ce înscrie noul i20 în linia de design adoptată de toate modelele gamei. Automobilul de clasă B era ultimul model din gamă care nu trecuse prin tratamentul de design "fluidic sculpture". Din primele imagini este clar că noul model are o atitudine mult mai matură, noul Hyundai i20 abordând linii inspirate de fratele său mai mic, noul i10.
Partea frontală este dominată de grila hexagonală, iar montantul C este acoperit cu o suprafaţă glossy de culoare neagră pentru a crea impresia că plafonul "pluteşte" deasupra restului caroseriei. Hyundai nu a publicat imagini cu interiorul, cel mai probabil acesta fiind în curs de finalizare. Poziţionarea comenzilor şi orientarea în spaţiu vor fi însă similare cu cele al noului Hyundai i10, ceea ce va însemna că modelul asiatic va veni cu materiale mult mai bune şi finisări mai vesele şi colorate. Platforma folosită de noul i20 are un ampatament cu 45 mm mai mare, lucru ce va creşte spaţiul interior. Portbagajul are un volum de 326 litri, cu 30 de litri mai mult faţă de volumul oferit de Ford Fiesta. Pentru versiunile de top, Hyundai va oferi plafon panoramic de sticlă, cameră video pentru marşarier plus faruri şi stopuri LED.În ceea ce priveşte gama de motorizări, aceasta va fi similară cu cea oferită pentru actualul i20. Clienţii vor putea alege dintre două motoare pe benzină de 1.2 de 85 CP şi 1.4 litri de 90 sau 100 CP. Este posibil ca noul i20 să adopte ulterior şi propulsorul de 1.0 litru cu trei cilindri care se regăseşte pe modelul i10. Nu este exclusă şi o variantă performantă a noului i20, ce va adopta brandul N al diviziei de performanţă. De altfel, noul Hyundai i20 va fi baza pentru viitorul i20 WRC, care va concura în Campionatul Mondial de Raliuri.
Din moment ce sunt o marca in crestere, mi se pare o idee buna sa vina cu motoare care, in teorie, sunt fiabile.
Nu vad de ce este obligatoriu sa ai un diesel pe i20 din moment ce a) este o masina de oras b) diesel-urile sunt pe ultima suta de metri a vietii lor.
Sa ai un motor cu o tehnologie fiabila este chiar asa de rau? Vrei sa ai probleme la turbina si distributie ca pe 1.2 TSI sau sa consumi multa motorina intr-un trafic tip melc si sa platesti in plus la service, piese si combustibil...
mai putin in spiritul lui andy: hyundai are motoare diesel relativ ok care sant in gama I20, doar ca nu sant aduse in romania. prima generatie avea 1.1 75 cp, 1.4 90 cp si 1.6 115cp. cu siguranta nu vor lasa noul I20 fara ele
Iar faza ca motoarele turbo pe benzina nu sunt fiabile e un mare pahar cu apa rece cu care se imbata cei care au motoare aspirate. Sunt de acord ca exista si uscaturi in padurea cu motoare turbo, cum e celebrul 1.2 VAG insa generalizarea e un mare minus.