Hyundai i-oniq Concept - concept electric cu autonomie extinsă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Hyundai a prezentat astăzi cea de-a doua premieră mondială pe care constructorul coreean o va aduce la Salonul de la Geneva. Dacă prima dintre acestea a fost un model de serie - versiunea break a noii generaţii i30, a doua maşină pe care o vom vedea pentru prima dată la salonul elveţian va fi Hyundai i-oniq, un concept eco-sportiv interesant.
Hyundai i-oniq aduce câteva noutăţi interesante în gama Hyundai. În primul rând, vorbim de un concept care înfăţişează viitorul filosofiei de design denumite "Fluidic Sculpture" şi pe care o putem admira pe modelele de serie de astăzi ale celor de la Hyundai. A doua noutate - şi cea mai importantă, de altfel - este legată de sistemul de propulsie, unul pe care avem şanse să-l vedem în anii următori în gama constructorului asiatic. Vorbim de un pachet format dintr-un motor electric de 108 cai putere şi de un motor de un litru cu trei cilindri pe benzină care funcţionează ca generator pentru baterii atunci când acestea sunt terminate. Cei care cunosc industria auto din ultimii ani vor recunoaşte această idee a sistemului de propulsie, deoarece ea este prezentă pe Chevrolet Volt şi Opel Ampera, modele foarte mediatizate în aceşti ani.
Conform datelor tehnice oficiale, maşina poate rula în mod full-electric pe 120 de kilometri, autonomia crescând până la 700 de kilometri după ce motorul pe benzină începe să îşi preia rolul de generator. Consumul mediu mixt al sistemului nu este cunoscut, dar emisiile totale ale acestei soluţii ajung la 45 de grame CO2/km.
via | Hyundai
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Hyundai in Romania
-
Hyundai Elantra Preţ: 17.284 - 23.524 €
-
Hyundai Grand Santa Fe facelift Preţ: 49.341 - 50.575 €
-
Hyundai i10 facelift Preţ: 12.588 - 13.153 €
-
Hyundai i20 Active facelift Preţ: 17.124 €
-
Hyundai i20 facelift Preţ: 12.822 - 17.124 €
-
Hyundai i30 (2016 - prezent) Preţ: 16.172 - 37.045 €
-
Hyundai i30 Fastback Preţ: 20.575 - 24.026 €
-
Hyundai i40 CW facelift Preţ: 28.564 - 30.964 €
-
Hyundai i40 facelift Preţ: 25.204 - 30.004 €
-
Hyundai Ioniq Hybrid Preţ: 26.168 - 29.143 €
-
Hyundai Kona Preţ: 21.146 - 29.119 €
-
Hyundai Santa Fe Preţ: 53.181 €
-
Hyundai Tucson Preţ: 23.518 - 37.917 €
Ultimele stiri din GENEVA 2012
-
Editia de anul acesta a Salonului de la Geneva a avut şi vedetele sale. Potrivit unui studiu, Ferrari F12 Berlinetta şi Audi A3 au atras cel mai mult atenţia publicului şi a jurnaliştilor. (23.03)
-
Tunerii de la Hamann au modificat deja noul Range Rover Evoque. Modelul britanic a venit la Geneva cu mai multă putere, un kit estetic şi un set de jante din aliaj. (19.03)
-
Automarket a stat de vorba la Geneva cu Victor Nacif, vicepreședintele biroului de design în cadrul Nissan Europa. Am aflat lucruri interesante despre cum a fost creat Juke, despre gama de crossovere Nissan și despre sursele sale de inspirație. (11.03)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
Cine accepta orice altceva deviaza de la definitia masinii electrice.
o masina electrica este una care e pusa in miscare de un motor electric. cu baterii pt stocare si surse de creare a electricitatii.
ca e un generator pe combustibil fosil, panouri solare sau jet turbine este absolut trivial pentru definirea ca electric.
avantajele unei masini electrice vs una conventionala este ca POATE avea ca sursa de creare a energiei necesare deplasarii o varianta complet nepoluanta cu emisii de gaze directe sau chiar mai putin....etc..
learn your basics
Acel "generator pe combustibil fosil" e doar o denumire bombastica pentru clasicul motor cu ardere interna, locutiune inventata de anumite grupuri de interese in scop de promovare. Deci nu-mi veni mie cu o doctrina luata la ciocan de altii...
Lcrurile sunt clare: in mintea oamenilor o masina electrica nu polueaza! Daca polueaza, atunci e masina clasica sau hibrid. Putin imi pasa mie ca motorul termic antreneaza sau nu direct rotile... el exista si polueaza, deci contravine unuri criteriu important din definitia masinii electrice.
Totusi exista grupuri care incearca sa induca lumea in eroare in mod intentionat. De ce se intampla asta? Pentru ca nu au incredere / rabdare in a dezvolta o tehnologie care prezinta acum destule riscuri dpdv economic - ma refer aici la adevaratele masini electrice. Cu toate astea... "emisiile zero" vand ! Si de ce GM sau mai nou Hyundai, sa nu profite prin apropierea de virtutile notiunii de "masina electrica" , oferind in plus confortul psihologic specific unei masini clasice..? Asadar, bagam la gramada mai multe componente care vand, ametim consumatorul cu un "bullshit" de marketing si iesim la suprafata cu un produs sigur & viabil dpdv economic.
Oricum, prosti nu sunt aia care propun, prosti sunt aia care inghit galusca si cumpara. Deci "americanule"... ce ziceai?
Vrei sa iti citez ce ai zis acolo?!
NU, o masina electrica nu inseamna poluare zero, ci inseamna ca e pusa in miscare de un motor electric. restul nu mai conteaza.
E ca si cum ai zice ca telefonul nu polueaza ca merge pe electricitate.
Dar cat la suta din electricitate e obtinut din surse naturale integral si cat din arderea unor combustibili fosili.
Nu am treaba sa apar nimic, dar la greseli grave totusi tre sa corectezi lumea, ca tocmai din prostie se duce mai departe si la altii, si ajunge sa fie un trend considerat corect, precum tu si multimea care aia de care pomenesti
PS: cine a votat cu minus mai devreme e un retard care nu stie diferenta intre 1 si 0
In primul rand, daca luam cel mai nou, mai anemic si mai putin poluant motor pe benzina existent pe piata, tot scoti ~90 g CO2/km , pe cand pe cand la o masina electrica cu tot procesul de fabricatie va fi maxim 10 g CO2/km. Mai e nevoie sa specific performantele masinii electrice in comparatie motorul asta?!
In al doilea rand, insasi exploatarea resurselor de petrol & gaze necesita la randul lor resurse energetice mult peste imaginatia ta... Orice comparatie exploatarea masinilor electrice e absurda.
Important e ca n-are teava de esapament sa polueze la nivel local. De aia se numeste masina electrica cu zero emisii.
Evident ca "masinile cu emisii zero" nu inseamna nimic pentru tine si alti romani, dar sunt f apreciate la nivel global :)
Daca este folosita pt a merge la servici cativa zeci de km motorul/generator nu va porni niciodata.
Bateriile se pot incarca gratis la servici sau la McDonalds sau la Wall Mart si astfel orasul nu primeste contributia de poloare a unei inca masini.
Da, cand ai nevoie sa mergi distante mai lungi motorul cu combustie porneste dar esti deja in afara mediului urban unde poluarea este problema cea mai mare.
Legat de hyundai...
Asta-i un concept pana la urma. Crezi ca pana apare asta pe piata in cativa ani, tehnologia vehiculelor 100% electrice va ramane pe loc? Ce sansa / viitor crezi ca mai are Volt, Ampera sau ionic (mama naibi cu denumirile astea!) din momentul in care autonomia masinilor electrice se va dubla in 2015 - 2017 ??
Cand tu zici ca "majoritatea" fac 100 - 150 km zilnic pana la servici pe total nu faci altceva decat sa-ti distrugi credibilitatea publica si sa fi incadrat in categoria celor cu povesti pescaresti.
Prototip neprototip astfel de masini EXISTA pe strada si functioneaza de zeci de anii si au fost construite de proprietar sau firme de specializare in modificari.
Sunt oameni care fac plinul la baterii cu $2.75 pe zi si nu au motor cu benzina de rezerva.
Citez:"Prototip neprototip astfel de masini EXISTA pe strada si functioneaza.." Pe ce strazi, ma rog? In romania?! :)) Eu vbesc de ce pot produce in serie marii constructori auto. Pentru ca ei imi pot garanta masina si investitii in infrastructura. Altceva nu intereseaza.
In primul rand sunt persoane dedicate in totalitate ideii de protejare a mediului si a celor din jur. Nu umbla cu jumatati de masura. Au situatie financiara peste medie si stau la casa / vila. Poseda deja o masina pe benzina/diesel, dar pentru oras vor ceva cu care sa se miste total nepoluant, silentios, ieftin si rapid. Am identificat masina electrica. Fac cu masina electrica aprox 100-130 km zilnic, iar seara pot s-o incarce din garaj ca pe telefon.
Asta-i profilul acum. Pe viitor situatia se va schimba :)
Pune mana si citeste inainte sa arunci vorbe in vant de amorul de a iti vedea cate posturi arunci.
O masina electrica inseamna ca e propulsata de un motor electric. PUNCT
Ca o incarci de la priza, ca are un reactor nuclear in portbagaj sau un hamster pe rotita NU o face mai mult sau mai putin electrica.
Priza, cea la care te referi tu, produce poluare acolo unde este generatorul de curent ca sa il iei tu la priza. Vorbim de rromania, unde sursele "green" de producere a electricitatii sunt limitate.
Deci poluare se face destula si pt masinile de priza doar ca nu in oras. Acum tu faci pe ecologistul extrem si te dai in barci dar ignori aspectul asta.
Eu nu apar nici pe unul nici pe altul in discutia asta, in schimb tu distorsionezi situatia reala.
Pozitia mea personala este pro electrice, nu din motivul poluarii, care este PRAF in ochi, pentru ca adevaratele surse de poluare sunt marile nave de transport maritim, si avioanele care varsa direct in straturile superioare, fata de automobile. Sunt destule studii care arata cat emane fiecare si ce emana a.i. sa inteleaga tot prostul.
Ci motivul meu ar fi posibilitatea scaparii de sub ghearele mafiei energetice. Soare au toti, gratis, vant la fel, maree la fel. Poti sa produci energie electrica cu cheltuieli variabile minime, si doar o cheltuiala fixa initiala mai mare.
Nu vrei poluare, apasa-ti o perna pe fata pana cand nu mai respiri, si atunci stii sigur ca ai ajutat planeta sa scape de un generator de codoi (daca stii ce inseamna)
Sa vrei tousi sa intri pe cota de piata a masinilor 100% electrice mizand pe 30 km in plus autonomie electrica fata de un hibrid clasic, cand tu ai 2 agregate la fel ca si hibrizii (folosite in mod diferit ce-i drept, dar pe mine nu ma intereseaza cauza, ci efectul) nu mi se pare corect dpdv MORAL.
Iar faza cu energia care polueaza s-o produci e o aberatie cand o punem in paralel cu celelate solutii existente pe piata. Daca e s-o luam asa poluezi si cand respiri. Repet pana o sa-ti intre in tartacuta: se spune "masini electrice cu ZERO EMISII" pt ca nu au emisii CO2 pe intreg ciclul de exploatare.
Simplul fapt ca folosesti "green" intre ghilimele in sens peiorativ imi arata cat de gregar si rudimentar esti. Prejudecatile asta copiate la indigo de la alti trepadusi ingoranti nu au cum sa ma impresioneze.
Primul pas pt reducerea smogului din marile orase nu sunt navele sau avioanele, ci automobile, uzinele etc. In industria auto solutiile sunt mai usor de implementat decat in alte industrii. Oricum totul porneste de la industria auto si se raspandeste la restul. Sa iei in deradere poluarea ca vezi-doamne automobilele nu pot face diferenta mi se pare o prostie... Adevarata prostie !
Sfatul meu? Foloseste-ti singur creierul !
Pana si Dacia este facuta cu clientul de export in minte.
Romania aduna si ea frimiturile de la masa celor mari din jur si se simte fericita.
Din ce ai scris tu eu nu observ o mare pregatire techina sau daca este nu are conectiuni neurologice.
Majoritatea masinilor electrice sunt folosite zilnic SUB 100 km.
Si despre investitia in masi electrice facuta de multe firme ar trebui sa sti ca nu e din buzunarul lor ci din buzunarul guvernelor care sustin aceste programe.
Tu si eu si multe miliarde de oameni dam un ban guvernului care la randul lor il dau acestor firme care promit masini mai curate si eficiente.
Cat despre poluare ......... daca nu ati mai arunca gunoiul pe geam ar fi un pas bun si daca ati face efortul si ati aduna gunoiul aruncat de alti mai putin educati ar fi un pas excelent.
Sa incepem cu asta deocamdata.
Daca te chiorai mai bine, vedeai si un semnul exclamarii in text. Ma miram unde ai vazut tu "pe strada" masini electrice facute in regie proprie. Se pare ca nu voi afla raspunsul, din moment ce te faci ca ploua.
In fine, esti atat de obtuz, incat nici nu-ti dai seama ca incerci sa vinzi castraveti gradinarului. De unde ai dedus tu ca "am impresia" ca producatorii auto considera Romania o piata importanta?!! Romania e o tara emergenta cu un potential relativ scazut pentru masinile 100% electrice. Piete de desfacere cu interes crescut sunt Europa de Vest, Rusia, Brazilia, Australia, Israel, Africa de Sud, si tari din Orientul Indepartat (China, Coreea de sud, Singapore etc.). Cu toate astea de ex. Renault-Nissan nu neglijeaza complet Romania si vor aduce 2 modele electrice spre finalul anului 2012.
Si stai tu linistit ca guvernele contribuie intr-adevar (au tot interesul), dar e o nimica toata comparativ cu investitia constructorilor. Iar producatorul incheie parteneriate pe toate directiile, nu numai cu guvernele. Sunt implicati specialisti si furnizori de energie, operatori de
infrastructura, centre de cercetare si dezvoltare, centre comerciale, administratori de parcari publice, hoteluri etc. In Romania de exemplu, Renault a incheiat intelegeri cu Electrica, Siemens si Schneider Electric. Ai prins ideea? La pastele cailor o sa-mi spui tu care-i treaba in industria auto...
Pentru din astia ca tine progresul tehnologic n-are trebui sa vina niciodata in Romania pt ca ba n-avem drumuri, ba n-avem educatie etc etc etc. mereu se va ivi ceva... mereu va fi o scuza sa ramanem in mocirla... sa stagnam! Mi se face lehamite de atata victimizare...hai scuteste-ma!
Se pare ca ai inteles ce am scris eu asa ca al tau comentariu la gramatica este doar o technica de a fugi de subiect si a ataca mesagerul.
Prin asta iti prezinti capacitatea si cunostintele in domeniu.
In Los Angeles, CA sunt sute sau mii de masini electrice facute in regim propriu si merg pe strazi de zeci de ani.
Se pare ca uiti ce postezi dar te ajut eu sa-ti aduci aminte.
Citat: "In romania?! ..... Altceva nu intereseaza."
Da, firmele europene si guvernele nu au niciun interes sa se treaca la masini electice deoarece pt fiecare euro pus in rezervor politicieni primesc un euro la ei in buzunar si de aceea au fost prinsi cu pantaloni in vine de Japonezi si firmele Americane.
In rest ai scris si tu doar sa umpli monitorul dar nimica cu esenta.
Si nu-mi scoate cuvintele din context. Am scris asa:
"Pe ce strazi, ma rog? In romania?! :)) Eu vbesc de ce pot produce in serie marii constructori auto. Pentru ca ei imi pot garanta masina si investitii in infrastructura. Altceva nu intereseaza."
Sa-ti dau mura-n gura si sa-ti explic ca la clasa intai? M-am referit la faptul ca nu ma intereseaza altceva DECAT masinile electrice de serie create de marile concerne auto care imi pot oferi garantie tehnica si o promisiune ca vor investi in infrastructura daca le cumpar automobilul.
Scuza-ma, dar esti greu de cap.
Nu numai ca asteapta dar mai si viseaza fundul meu gol.
Scena de comedie.
Acuma faci si discriminare intre masinile electrice.
Ce conteaza cine a facut-o?
Tu nu sti mecanica sa-ti bagi mainile in masina?