Hyundai Europe şi-a dublat bugetul de publicitate pentru a-şi schimba imaginea

de Sebastian Toma
Vineri, 08.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai va investi masiv în publicitate pentru a-şi schimba imaginea pe piaţa din Europa, informează Reuters. Coreenii vor cheltui 630 de milioane de euro pentru promovare în Europa.

Hyundai a dublat bugetul de publicitate al diviziei europene pentru a-şi îmbunătăţi imaginea pe acest continent. Potrivit Reuters, bugetul de publicitate al celor de la Hyundai va creşte la 630 milioane de euro. Cei de la Hyundai au luat această decizie după ce au făcut o analiză şi au constatat că au o problemă de imagine. Cercetările solicitate de Hyundai au relevat faptul că mulţi clienţi sau potenţiali clienţi ar cumpăra modele precum i30 dacă ar fi produse de un alt producător de automobile, ceea ce poate reprezenta o problemă serioasă pentru Hyundai pe termen lung.

DUBLAREA BUGETULUI DE PUBLICITATE AR PUTEA SĂ NU FIE SOLUŢIa

"Hyundai are o problemă de multă vreme referitoare la clienţii care au fost atraşi de preţ, care nu poate fi reparată neapărat prin dublarea sau triplarea bugetului de publicitate. Când a lansat Auris în Germania, Toyota a închiriat toate spaţiile outdoor de publicitate pe care le-a putut obţine vreme de trei săptămâni, dar asta nu s-a văzut şi în vânzările modelului. Campaniile de acest gen au nevoie de multe puncte relevante, nu trebuie doar să spună o poveste amuzantă", a declarat Bernd Buechner de la Millward Brown.

Esential 630 milioane de euro va fi bugetul de publicitate al Hyundai Europe, anunţă Reuters.
În mod paradoxal, i30 este un model proiectat, dezvoltat şi construit în Europa, ceea ce îi face pe cei de la Hyundai să-şi pună întrebări serioase în materie de greşelile pe care le-au făcut la capitolul imagine şi percepţie. Vânzările Hyundai au crescut cu aproape 10 procente în ultimii doi ani, totul pe fondul unei economii slăbite pe piaţa din Europa, iar cota de piaţă a Hyundai a crescut de la 2.6% în 2010 la 3.4% în 2012.

PROBLEMA DE IMAGINE A MĂRCII, LEGATĂ DE ORIGINI

"Nu este un lux ce dorim să realizăm, este o necesitate.

Respondenţii prezintă un sentiment subconştient care le spune că maşina probabil nu este bună, dar nu pot explica de ce. Problema pe care trebuie să o depăşească Hyundai este chiar originea mărcii. Este o detaşare emoţională faţă de marcă, alimentată foarte mult de geografia Coreei de Sud, o ţară îndepărtată din Asia. Foarte puţini oameni aleg să meargă în Coreea de Sud pentru o vacanţă, spre exemplu." Mark Hall, director marketing Hyundai Europe.

Hyundai încearcă să atragă clienţii care au avut deja un model din gama lor, cuceriţi de preţul acestuia şi statisticile le arată că-şi pot pierde aceşti clienţi în faţa rivalilor, dacă aceştia le vor oferi un preţ mai bun. Astfel, cei de la Hyundai vor să le furnizeze clienţilor existenţi şi clienţilor noi atât un motiv emoţional de a rămâne fideli mărcii, cât şi un motiv raţional, cum ar fi valoarea şi calitatea.

I30 FĂRĂ SIGLA HYUNDAI ESTE VĂZUT MAI BINE DECÂT CU SIGLA INSTALATĂ

Cercetările interne realizate de Hyundai au vizat clienţi ţintă cărora li s-au arătat modele Hyundai cu sigla ascunsă. În cazul de faţă, modelul i30 a obţinut cea mai bună clasare la design în faţa competitorilor cheie, până când a fost anunţată marca sa. Potrivit reprezentanţilor Hyundai, preferinţa unui client pentru model scade în momentul în care află că acesta este un Hyundai. Nu scade de la prima pe ultima poziţie, dar scade. Mai mult decât atât, clienţii nu au putut explica de ce nu le place marca Hyundai, deşi nu cunosc foarte multe despre aceasta.

Urmareste Automarket
Hyundai vrea să emuleze succesul mărcilor LG şi Samsung, doi giganţi în tehnologie din aceeaşi ţară, care au realizat mai repede ceea ce a făcut Hyundai în industria auto: a demonstrat că există şi alte mărci asiatice bune pe lângă cele din Japonia. Hyundai va investi două treimi din bugetul său pe campanii TV şi digitale pentru a-şi promova modelele i30 şi ix35.

Via Reuters

Comentarii (17)

  • daca ne uitam cat a crescut Hyundai in ultimi 10 ani putem spune ca are numa de castigat pe viitor.......
    18 31
  • si inca ceva.....in segmentu non-premium Hyundai are toate sansele sa devina noul 'Audi'
    14 35
  • De ce se exagereaza /hiperbolizeaza mereu cand vine vorba de Hyundai? Deveniti ridicoli. S-a dublat bugetul de publicitate si vreti si voi o cota parte? Trimiteti fratilor CV-uri la Hyundai si castigati macar ceva banuti pe aberatiile astea...
    34 11
  • @FAQ......ai argumente????
    8 25
  • ce se scrie in articol mi se pare corect .....

    din ce stiu eu, hyundai are probleme sa ii tina pe linga curtea lor si pe cei ce au avut deja o masina de-a lor !
    asta e mai greu si grav in acelasi timp ! un fost proprietar sa nu revina ... e o palma pe obrazul unui constructor ! sanatoasa de tot !
    ce sa mai spui de cei care au o perceptie negativa a marcii ! pe aia ii aduci si mai greu la tine !

    dupa mine, politica asta a lor nu e chiar corecta pe termen mediu si lung. ei vor sa atraga clienti ! dar nu se prea chinuie sa ii tina nici pe cei care ii au deja !
    ca sa ii ti ... ai nevoie de argumente serioase ! un service politicos, corect, ieftin si bun ! preturi si finantari corecte, garantie serioasa, etc .....

    personal am una ... si cred ca va fi unica ! totul e ok (nici un soi de problema pina-n 40.000km cit am facut pin-acuma cu ea intr-un an si 8 luni de cind o am), dar la 10 luni de la data fabricatiei am gasit rugina pe ea !!! e ... jenant ! am fost la dealer ... m-au tratat politicos, dar se vedea pe ei ca sint jenati si vor sa ma car de-acolo repede .... nu s-au ""batut"" cu hyundai ca sa imi revopseasca toata masina (ce sa vorbim de schimbat cu alta !) ... asa ca ... am luat pleasca ... o sa tin masina inca vreo 3 ani, cit mai am de platit la ea si apoi vom vedea ... in fiece primavara o sa ii "vizitez" sa le fac plingeri si poate-poate voi rezolva ceva ...

    daca si in europa sint cazuri de genul asta ... pot ei sa cheltuie 6 miliarde pe reclame si tot nu se va vinde !

    eu am luat-o pe a mea in 2011 (am ales dintre vw golf tdi=30.000$=4-ani-garantie / scion xb=25.500$=3-ani-garantie si elantra touring 19.000$=5-ani-garantie), cind peste tot erau zvonuri ca e recesiune si merge rau ... am gindit ca de e noua masina, macar sa platesc mai putin, ca tot e garantia cea mai generoasa ...

    nu ma pling, dar nici nu-mi convine ... !!!!!!!!!!!!!!!

    oricum, e prima hyundai, dar si ultima !
    as fi vrut s-o tin macar vreo 7-8 ani, sa ajung cu ea macar pe la 200.000 km parcusi ... de folosit as putea-o folosi pin-acolo unde mi-am propus, dar din cauza ruginei va pierde si mai mult la valoare si n-as mai avea mare scofala de cistigat de-as vine-o toata "coapta" ...

    cine doreste, poate sa invete ceva din patania mea ... sa se stie feri ... "just in case !"

    drumuri bune tuturor !
    32 4
  • Articolele voastre se contrazic! Eu citeam acum un an de zile pe site-ul AM faptul ca Hyundai are cei mai fideli clienti si acum spuneti altceva. Hotarati-va! Dau si link-ul: http://www.automarket.ro/stiri/studiu-hyundai-este-brandul-cu-cei-mai-fideli-clienti-42846.html PS Am avut Hyundai, acum am altceva, dar ca feel-ing Kia si Hyundai sunt peste Opel, Ford si frantuzesti. Eu cred ca o sa ingroape in cativa ani cateva companii auto europene aflate pe marginea prapastiei (Opel si Peugeot).
    6 24
  • Masinile coreenilor nu sunt cu nimic mai prejos decat concurenta lor europeana. Si vorbesc din experienta. Am condus Cielo si Matiz, am condus Renault. Posed un i20. Masinile coreenilor de la Daewoo m-au incand prin raportul pret/fiabilitate, nu am avut nicio problema serioasa cu ele in 12/9 ani. i20 il am de putin timp si pot spune ca a avut un pret/design/dotari civilizat. Nu este cu nimic mai prejos decat un Clio, de exmplu. Iar ca raport pret/calitate nu cred ca este batut de Opel sau VW, aceste marci fiind sensibil mai scumpe. Daca vorbim insa de modelele i30, 140, ix20, ix35 sau noul SantaFe, aici lucrurile stau cu totul altfel. Modelele sunt cu design si dotari peste medie, insa la un pret destul de mare. Cu alte cuvinte, asemenator cu marcile "de traditie". Nu cred ca putem spune - de exempu - ca i40 este mai prejos decat Passat-ul nemtilor de la VW, daca ne raportam la vehicule cu motorizare si dotare similara...
    3 25
  • @mip - ceea ce spui tu mi se pare ciudat... Daca nu ma insel, caroseria este cu cea mai lunga garantie... Treaba cu rugina ar trebui sa intre in garantie... La OPC ai fost?....
    2 22
  • Eu sunt un nemultumit posesor de Kia, fratele de concern al lui Hyundai, mai precis de model nou, Sportage, si dupa probleme avute in doar 2 ani, sigur parasesc marca si nu ma mai intorc. Acelasi sentiment ii incearca si pe 2 coelgi de munca ai mei, proprietari de modele Hyundai. Nu stau sa insir problemele, cert e ca tin foarte mult de componentele de slaba calitate pe care le folosesc, atat mecanice, cat si electronice. Si, din cate vad pe forumuri, nu suntem singuri, chiar deloc. Am fost atrasi de mirajul pretului aparent corect, de conditii de garantie aparent avantajoase, de design, de dotari. Parerea mea e ca asta se intampla in general cu coreenii, au parte de o crestere de moment datorata schimbarii politicii de marketing, dar vor avea parte, in urmatorii ani, de o scadere si mai spectaculoasa dupa ce utilizatorii se vor dumiri pe ca au dat banii, si ei cred ca stiu asta. Indiferent de cati bani vor baga ei in marketing, daca nu se prezinta si cu o calitate mai buna, nu vor putea pacali multa lume. Clientii, pe criza asta, sunt din ce in ce mai selectivi.
    26 2
  • kia-hyundai si poseta de vinilin

    Cand v-am spus acum un an-doi ca poseta de vinilin tine exact un sezon maxim doua, reactiile au fost coplesitoare :) Vine soarele si se matuieste, dupa 2-3 ploi incepe si se rupe pe la cusaturi iar gogasa cu 7 ani garantie o mancati intreaga si nemestecata in clipa in care ati deschis gura sa va plangeti la dealer. Ei bine dragii tatii ... asta-i viata!

    Nu rad de nimeni pentru ca nu stii niciodata cum se intoarce roata. Dar cand auzi oameni care-si cumpara kia (soul) si le e frica s-o calce pe autostrada din cauza instabilitatii, cand iti spun de finisajele de doi bani si zgomotul interior samd. incepi si te intrebi daca pretul de nimic pe care si-au luat masina chiar "s-a meritat".

    Ca si japonezii, ar face mai bine sa-si bage banii in inginerie si cercetare, nu in marketing. Acum probabil au fost pe val din cauza crizei. Dar lumea se invata minte iar data viitoare nu se vor mai uita la 1-2K in plus si vor alege o masina facuta intr-o tara civilizata si de incredere. Ce are nevoie kia-hyundai acum nu e doar un neamt la design. Le-ar trebui vreo 20-30 in departamentele care chiar conteaza la calitatea unei masini: platforma, motoare, dinamica, tinuta de drum, suspensii, finisaje, etc. Doar fatada nu e de ajuns.

    Mip si Alex, imi pare rau de experienta voastra, la fel ca si de a altor mii de clienti ca si voi in lumea larga. Am un prieten care a trebuit sa-si vanda mazda 3 dupa 5 ani de zile din cauza ruginii. Era pur si simplu jenant sa mai conduca masina in halul ala prin oras. Dupa o vreme m-am intalnit cu el si din vorba in vorba am ajuns la masini. Mi-a zis ca si-a luat una noua. "Ce ti-ai luat?' l-am intrebat. "Tot mazda 3". "Pai cum asa?" ii zic. "N-am gasit alta mai ieftina". Am ramas masca.
    15 9
  • @zarnesteanu
    Eu n-as baga japonezii in aceeasi oala. Inainte de asta am avut un CR-V si masina a fost destul de satisfacatoare. Problema a fost pretul de achzitie ridicat, plus intretinerea foarte scumpa (revizii scumpe, impozit, asigurari, placute si ambreiaj consumate prea rapid), la o masina care, sincer, nu prea a 'oferit' costul cerut. Cel putin asa am crezut atunci. Dar sub nici o forma n-am trait problemele pe care le-am avut cu Sportage, nici pe departe. Lasand la o parte miturile cu fiabilitatea, chiar s-a comportat exemplar masina, n-a cerut niciodata in 100.000 km vreo piesa importanta pe garantie si, sincer, e prima masina care mi-a oferit satisfactia asta. O bieleta si-o caseta de directie, schimbate fara cracneala pe garantie de niste oameni mai mult decat amabili, nu-s motive de suparare. Din punctul meu de vedere, strict personal, Honda si Toyota sunt singurele japoneze fiabile peste medie, in aceasta ordine. De restul, am auzit si eu belele, pot sa confirm si treaba cu rugina la Mazda.
    Cu Sportage, in schimb, abia am apucat sa trec de 35.000 km si deja am fost de vreo 3 ori cu probleme la service, una chiar inacceptabila pentru o masina la nr asta de km (volanta defecta). Un coleg cu Hyundai a patit-o chiar rau, de i-au dat toata cutia jos si i-au pus alta cam la 1 an si ceva, asta dupa ce a ramas si cu usa soferului blocata la cateva zile dupa ce a luat-o. Omul se gandea sa-i dea in judecata dupa ce initial ii cam dadusera aia cu tifla ca nu intra cutia la garantie, pt ca n-a stiu el sa conduca cum trebuie si a fortat masina, desi are peste 20 de ani de sofat. Dupa ce a venit cu avocatul la service, au lasat-o moale instant. Si eu era sa fac acelasi lucru cand am avut problema cu volanta, tot pe-aia cu "n-ati condus-o bine/ati fortat-o/ati incarcat-o" au bagat-o. A trebuit sa fac nitel scandal si sa stau langa masina in service cu un prieten bun mecanic sa se dea pe brazda. I-am zis atunci managerului, v-ati pupat pe bot de un client fidel.
    Ce sa zic, am fost prostit tot de pret, garantie, design, dotari, discount. Observ ca la urmatoare masina trebuie sa-mi angajez detectiv particular, sa-mi gaseasca cazuri de defecte la masina care-mi place inainte s-o iau. Nici masinile germane nu fac mare branza, la cate am auzit si de alea, desi am avut si-o Octavia si a mers brici masina.
    20 2
  • Si eu stiu o gramada care au luat tzeapa cu garantia de 7 ani.Si mai stiu si dual mass fly wheel schimbata dupa un an de zile.Masina?Subaru forester diesel.Va mai spun si despre toyota.Va puteti interesa.S-a intamplat in NZ si Australia.Azi iti luai toyota noua de la dealer,iar a doua zi ,in locul ei,gaseai un morman de fiare ruginit.Au trebuit sa le dea clientilor alte masini.Se pare ca au folosit tabla scoasa dintr-un vapor scufundat.Modesti si politicosi!
    14 4
  • @zarnesteanu ...
    merci mestere pt compasiune ...

    am scris pe-aci (cu alte ocazii) ca am si prieteni ce-s super-multumiti de marca asta. ei aveau modelul "sonata" ... am alti colegi de munca ce au accent si elantra ... incintati si aia ... altii au santa-fe ... idem ... insa nu erau prea multi cei ce-si doreau din nou un hyundai la vremea schimbarii ! culmea, chiar asa multumiti cum erau !

    poate-s eu prea pretentios ... ma asteptam la problema asta, dar nu chiar din primul an ! mai precis dup-o iarna ...

    una peste alta ...dupa mine, coreenii de la hyundai s-au apropiat f. mult de japonezi, diferentele-s mici, de-aia se si cumpara binisor ... cel putin pe-aci. prin presa calitatea "sonata" e perceputa ca cea de pe honda accord sau toyota camry ... difera doar tinuta de drum in favoarea japelor ...

    deh ... noi sa fim sanatosi ca masinile, indiferent de marca, ruginesc toate, mai devreme sau mai tirziu !

    drumuri bune sa ai !
    11 7
  • Trezirea la realitate
    Clio 4 este MULT peste i20.
    22 4
  • bubulina
    cred ca istia de la Hyundai crea nu stiu ce sa intampla in Romania, pai am un i30 si cei de la servis ma trateaza ca pe ultimul om, pana cand o sa intru in ei
    deja strang probe, doar sunt avocat si o sa reusesc sigur
    mai bine ar investi in oameni din service-urile din romania
    13 2
  • @gogu ...

    salut ... sa sti ca nu-s in ro ... aci unde-s eu, iarna e grea, lunga si se arunca pe drumuri sare la greu (1.000.000 de tone pe an !!!! distribuite pe drumurile "unei tari" cu o suprafata de 7 ori cit a romaniei) ca sa nu fie alunecoase ...
    din cauza asta asiaticii au probleme cu tablaria ... europenii si americanii trateaza tabla mai bine si nu apar probleme asa timpuriu !

    e si aci opc ... dar mai sint si alte "pirghii" .... gen "acr" ...
    acum, cind merg prin parcari si vad masini cu aceeasi culoare (gri metalizat) ca a mea, ma uit sa vad de mai sint si altele cu rugina. oricum, o sa incerc sa fac ceva ....
    aci pt vopsea e o garantie de 5 ani, km ilimitat si 3 ani/60.000km garantie pt rugina de suprafata ... cu asta as putea sa ii pun sa mi-o revopseasca ...

    eu stiam ca au probleme, dar cum am spus mai sus, am vazut la colegi/prieteni masini de 8-10 ani intr-un stadiu relativ bun. dar se pare ca asa-s eu mai ghinionist ... asta e ...

    noi sa fim sanatosi !
    drumuri bune tuturor !
    7 1
  • un oarecare
    Sunteti nebuni fratilor, ma rog, unii....

    Hyundai e al 5-lea producator mondial. Testele confirma ca masinile acestui producator sunt printre cele mai fiabile. Puteti gasii pe net informatii destule. .. Probleme cu comportamentul unor oameni pe la reparatorii romani sunt peste tot. Personal, la mine in familie s-au schimbat multe marci, insa toate sunt cam la fel...
    Articoul se refera la altceva. ei vor sa schimbe imaginea acelor oameni care spun ca le plac caracteristicile, design-ul, pretul.... dar ezita din simplul fapt ca e Hyundai. E valabil la mai multe marci insa unii chiar isi dau interesul sa creasca. Oricum in Romania nu e valabil pentru ca la noi se duce o campanie de prosteala pe fata in favoarea grupului VW.

    Va salut...
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru