Compania Boston Consulting Group a publicat un top al celor mai inovative 50 de companii din lume, bazându-se pe chestionarele aplicate unui număr de 1512 directori executivi. Dintre aceştia, doar 54 au fost selectaţi din cadrul unor companii auto. În proporţie de 91%, aceştia au pus inovaţiile tehnologice pe primul loc sau în top trei în ceea ce priveşte strategiile de dezvoltare pentru viitor.
În vârful topului întocmit de compania de consultanţă americană s-a aflat Apple, urmat îndeaproape de Google, pe locul doi, şi Samsung, pe locul 3. Prima companie auto s-a clasat abia pe locul 10 în topul Boston Consulting şi a reprezentat o surpriză.
Hyundai, semn că eforturile coreenilor nu au rămas nerăsplătite. Pe locul doi, oarecum justificat dacă ne uităm în topul celor mai mari producători auto, se află Toyota. După niponi a fost Ford. Alături de cele două companii asiatice, în top şi-au mai făcut loc alţi opt constructori auto. Este cel mai mare număr de companii auto incluse în top 50 de la prima ediţie, desfăşurată în 2005.
Marca auto cu cele mai inovative produse esteO evoluţie bună a avut-o şi Kia care s-a plasat pe patru, în vreme ce BMW s-a mulţumit cu locul 5. Cea mai bună marcă franceză a fost Renault, clasat pe locul 34 în Top 50 şi pe poziţia a noua în rândul brandurilor de profil. Evoluţia companiei se datorează investiţiilor în tehnologie verde şi modele electrice.
Ultimul studiu, desfăşurat în 2010 plasa Volkswagen pe locul 15. Acum însă, germanii au căzut până pe poziţia 45. Hyundai în schimb a crescut cu 12 poziţii faţă de 2010. Toyota şi BMW sunt de departe cele mai constante prezenţe ale topului, fiind mereu incluse în lista fruntaşilor din 2005 până în prezent.
Poziţia | Constructor | Poziţia în Top 50 branduri inovative |
1 | Hyundai | 10 |
2 | Toyota | 11 |
3 | Ford | 12 |
4 | Kia | 13 |
5 | BMW | 14 |
6 | Nissan | 22 |
7 | Audi | 25 |
8 | General Motors | 29 |
9 | Renault | 34 |
10 | Volkswagen | 45 |
Interesant cum Renault e inaintea VW in clasament (si Nissan la fel)
Oricum clasamentul mi se pare ciudat pentru ca Ford si GM sunt reprezentate la nivel de concern in timp ce VAG este impartit in 2?!? Un pic partinitor as zice totusi.
Toyota chiar a anuntat ca se tem de Hyundai.
Asta ca e din 2005 studiul inceput, daca incepea prin anii "70 cu siguranta Toyota ar fi fost la fel de des in primele locuri multi ani consecutivi .Am spus anii "70? Baiete, ar fi fost pe nicaieri si Toyota si japonezii, iar inovatia unei marci se cam calculeaza de la infiintare pana in prezent, nu din 2005.
Domnilor, stiti ce vreau eu de fapt? Sa se intample urmatoarea inovatie, in sensul moral al cuvantului: sa vina si ziua in care multe companii auto sa recunoasca in mod public faptul incetatenit demult ca practica furtul intelectual "la greu"......Insa pana atunci va trebui sa-mi cumpar un carucior cu care sa car permanent dupa mine barba imensa care imi va creste tot asteptand :)
Kia-Hyundai sunt pe acelasi palier cu Chevrolet deci nu mai compara mere cu pere.
De ce ai adus in discutie Opel? Nu numai aceasta imparte platforme si motoare cu Buick, ci si Chevrolet! Dintre cele trei marci mentionate, Opel se adreseaza unui esantion mai "amarastean" de consumatori, Chevrolet ofera un plus de calitate, iar Buick vine pe deasupra si cu nota de rafinament si, ca o consecinta normala, cu......preturi mai mari (iar sefii GM gresesc enorm nepopularizand-o si in Europa; niste dobitoci, incuiati, decorticalizati, dar nu vreau sa ma enervez iarasi), adica fiind singura premium dintre cele trei (premium - cuvant problematic pentru multi: nu doar luxul brut se ia in calcul, ci si numarul, noutatea si eficienta dotarilor si tehnologiilor, stilul, clasa, personalitatea, celebritatea si anii de istorie; toate aceste insusiri pledeaza laolalta in scop unitar-armonios!), insa fiind considerata mai putin premium decat Cadillac (d.p.d.v. teoretic, in scripte, dar ochii mei sunt de alta parere......), dar de aici pana la a pune semnul echivalentei intre Buick si Opel se intinde o cale lunga, don't you think?
Hyundai versus Chevrolet?! Chevy este un nume prea mare pentru a suporta macar o roata de la Ha-Ka. Iar cifrele acesteia din urma mi se par umflate; de pilda, ma indoiesc ca garantia declarata este si cea reala. Ma rog, fiecare este liber sa creada orice i se pare corect.